Gå til innhold

Holder 550W strømforsyning til dette opplegget?

Anbefalte innlegg

har en case med om pc'en vil være stabil om jeg kjøper

Gainward GeForce 9800GT 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP "GS"

vil ikke opp i pris, men bedre forslag til kort med begrunelse er velkommen :)

kortet sier et systemkrav på 450W strømforsying, jeg har en 550W max

frykter at de siste 100 vil være for lite og gjøre pc'en ustabil

har 2 hardisker og en dvd-brenner samt

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)16

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

strønmforsyningen er ikke akurat ny heller... vil jeg ha stor sjanse for at strømforsyningen går og tar med seg andre ting?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er anbefalingene fra nVidia på oppgitt PSU effekt (untatt Qtec).

Om TechReport sine tester er å stole på drar:

HD 4850 127 watt på idle og 236 watt på load (systemets strømbruk)

9800 GTX drar 140 watt på idle og 280 watt på load.

De kjører høyere spesifisert hovedkort og CPU

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har endret innlegget ditt om slik at tittelen ble litt mer informativt. Vi anser det er viktig å ha gode titler i forumet her av flere årsaker. Blant annet fordi forumet blir mer ryddig og oversiktig samtidig som det er lettere å få de svarene man er ute etter og de rette personene til å lese tråden med en god tittel.

Vanligvis når et emne har en dårlig tittel gir vi en advarsel i tråden for deretter å stenge tråden dersom tittelen ikke endres, men siden jeg ser at du er rimelig ny her på forumet har jeg valgt å endre tittelen for deg denne gangen.

Velkommen til forumet

Lenke til kommentar

@Smirnoff:

Kanskje vi burde få opp en tråd som viser hva ulike skjermkort bruker av strøm, både full systemlast på et system med noenlunde bra spesifikasjoner ellers og hva skjermkortet i seg selv bruker.

Det er en klar tendens synes jeg til å overdrive behovet for watt.

Lenke til kommentar
@Smirnoff:

Kanskje vi burde få opp en tråd som viser hva ulike skjermkort bruker av strøm, både full systemlast på et system med noenlunde bra spesifikasjoner ellers og hva skjermkortet i seg selv bruker.

Det er en klar tendens synes jeg til å overdrive behovet for watt.

Veldig god ide! Det finnes jo en del PSU calculators der ute, men det kan jo hende det hadde vært fint med en enkel intro om effektforbruk for GPU/CPU/hele systemer og strømforsyninger.

Lenke til kommentar

takker for hjelpen så langt :)

har ikke i hodet nøyaktig hva slags strømforsyning jeg har

og ikke vet jeg om en plass som ville telle som "indooe" uansett :p

browset over de forskjellige 4850 kortene i samme prisklassen som kortet jeg har i første post. var litt usikker sidene tallene der var forholdsvis like bortsett fra 512 på radeon mot 1gb på mitt...

men imponerende at 512 kortet klarte å banke et kort som var omtrent det jeg har sett meg ut :p

er da Gainward Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, "Golden Sample" mye mulig et av de bedre valgene innenfor 4850? tror jeg tåler den ekstra 50 lappen :p

men svidd lukt pga plastfilm på ene siden? hehe

Endret av Agrael
Lenke til kommentar
er da Gainward Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, "Golden Sample" mye mulig et av de bedre valgene innenfor 4850? tror jeg tåler den ekstra 50 lappen :p

Verdt å sjekke ut Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC 512 MB også. Sitter med planer om et av disse selv, men usikker på hvem av dem jeg bør velge med tanke på støy og kjøleløsning. Samme komponenter i begge kortene, så burde gi samme ytelse etter litt overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...