Gå til innhold

Fotostipend - hvilke finnes?

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger et fotoprosjekt som jeg ønsker å søke støtte til, og lurer på hva som finnes der ute av fotostipender, legater, støtteordninger, etc. Jeg er amatørfotograf og regner slik sett ikke med å kunne søke "seriøse" stipender som feks Victor-stipendet, Norske Billedkunstneres Stipend, etc. Jeg snakker om stipender som amatører kan søke.

Håper å starte en tråd her der alle poster alt de kommer på og vet om av slike. Det er ikke så viktig med detaljene rundt fotoprosjektet mitt. Hovedpoenget er at jeg ønsker en oversikt over alt som finnes av stipender og liknende ordninger man kan søke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har lest tidligere gies det ut en legat bok hver år med full oversikt.

http://www.legathandboken.no/

Den gir oversikt over legater, ja. Stipender, derimot finnes det vel ingen komplett oversikt over? En ting er jo at hver enkelt kommune deler ut stipender og støtte til kunstnerisk virksomhet, men det finnes jo også bedrifter og ulike fond (feks Solo-fondet?) som deler ut stipender.. Tenkte kanskje noen visste om noen av disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...