Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kickstart på racingmoped (TZR)?

564215

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en tzr. Har ikke veldig greie på motor og mekk (enda). Så lurte jeg på om det er mulig å montere på en kickstart på racingmopeder? Kanskje folk vil le av meg nå, men har opplevd at venner av meg med racing har hatt problemer med at elstarteren ikke alltid har fungert like godt. Så hvis det lar seg gjøre, er det da veldig mye jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo veldig rart ut.. om du kjøper deg en ny moped burde jo elstarten fungere. Kickstart er vel mest for gamle mopeder eller crossere?

Er jo mange scootere ute å kjører, sjeldent å høre noe problemer i fra dem. Kan ikke fatte at det skulle være noe mer problemer med en "Raceing" moped. Ting pleier å fungere om man behandler det på en skikkelig måte..

Lenke til kommentar

Er jo samme motor som i f eks Yamaha DT (som har kickstart), så skal vel i teorien være mulig. Men tror nok kåper vil være i veien, så da må du eventuetl kutte i dem.

Kickstart på racing bør ikke se latterlig ut. Se på RS250:

Aprilia%20RS250%2000.jpg

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar

trillstart blir jo bare utrolig stress om den står på flatmark, men er absolutt en god backup løsning om det blir trøbbel med el-starten.. må si at jeg synes at det med kickstart bare er en dårlig idè. Gjennomførbar er den sikkert, men blir sikkert kostende litt... og hvem vil koste på en moped som man skal ha i 2 år?

Er greit å bruke de nødvendige kronene for å holde den i drift, men å kaste bort på tusenvis av kroner bare for å få noen fiffige effekter er vel bortkastet, det får man garantert ikke noe igjen for når man selger den uansett..

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en tzr. Har ikke veldig greie på motor og mekk (enda). Så lurte jeg på om det er mulig å montere på en kickstart på racingmopeder? Kanskje folk vil le av meg nå, men har opplevd at venner av meg med racing har hatt problemer med at elstarteren ikke alltid har fungert like godt. Så hvis det lar seg gjøre, er det da veldig mye jobb?

blir mye stress for noe du egentlig ikke trenger, må modde på dekselene og motoren.. vet ikke helt åssen det er på de motorene, men regner med det er am6 vis det er samme som på DT (hvis det er 50ccm da) men du kan jo alltids trillstarte den ;)

Lenke til kommentar
trillstart blir jo bare utrolig stress om den står på flatmark, men er absolutt en god backup løsning om det blir trøbbel med el-starten.. må si at jeg synes at det med kickstart bare er en dårlig idè. Gjennomførbar er den sikkert, men blir sikkert kostende litt... og hvem vil koste på en moped som man skal ha i 2 år?

Er greit å bruke de nødvendige kronene for å holde den i drift, men å kaste bort på tusenvis av kroner bare for å få noen fiffige effekter er vel bortkastet, det får man garantert ikke noe igjen for når man selger den uansett..

Trillstarte en moped er enkelt (syns ihvertfall jeg)

Lenke til kommentar
Spørs hva du ønsker å oppnå med det :)

Blir du tatt er jo det kjipe greier da.. Har du behov for å kunne kjøre over 100 med en moped som ny i trafikken?

Sjansen for at du kræsjer øker jo litt... og det er kjedelig å kræsje med sykkel!

Jeg skal kjøpe en brukt TZR fra 2004 med 20.000km bak seg. Den har full trim for 8000kr, men alle originaldeeler følger med. 14.000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...