564215 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har tenkt å kjøpe meg en tzr. Har ikke veldig greie på motor og mekk (enda). Så lurte jeg på om det er mulig å montere på en kickstart på racingmopeder? Kanskje folk vil le av meg nå, men har opplevd at venner av meg med racing har hatt problemer med at elstarteren ikke alltid har fungert like godt. Så hvis det lar seg gjøre, er det da veldig mye jobb? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Høres jo veldig rart ut.. om du kjøper deg en ny moped burde jo elstarten fungere. Kickstart er vel mest for gamle mopeder eller crossere? Er jo mange scootere ute å kjører, sjeldent å høre noe problemer i fra dem. Kan ikke fatte at det skulle være noe mer problemer med en "Raceing" moped. Ting pleier å fungere om man behandler det på en skikkelig måte.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Trillstart den da... Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Mopeden er 4 år gammel. Den har gått 20.000km. Synes bare kickstart er så digg. Men hvis det jeg snakker om er helt håpløst forstår jeg det. Som sagt er jeg veldig ny i gamet. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Vel, da måtte isåfall kicken stukket ut av sidekåpa? Syns det hadde sett latterlig ut :!: Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Er jo samme motor som i f eks Yamaha DT (som har kickstart), så skal vel i teorien være mulig. Men tror nok kåper vil være i veien, så da må du eventuetl kutte i dem. Kickstart på racing bør ikke se latterlig ut. Se på RS250: Endret 7. september 2008 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 trillstart blir jo bare utrolig stress om den står på flatmark, men er absolutt en god backup løsning om det blir trøbbel med el-starten.. må si at jeg synes at det med kickstart bare er en dårlig idè. Gjennomførbar er den sikkert, men blir sikkert kostende litt... og hvem vil koste på en moped som man skal ha i 2 år? Er greit å bruke de nødvendige kronene for å holde den i drift, men å kaste bort på tusenvis av kroner bare for å få noen fiffige effekter er vel bortkastet, det får man garantert ikke noe igjen for når man selger den uansett.. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ok, skjønner at jeg har gjort meg selv til latter nå.. Det hørtes bare så naturlig ut da jeg kom over dette: http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=...mp;n=1706576532 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Nei nei, det er jo forall del en mulighet og en idè, den er bare ikke så veldig god Alt er mulig bare man har tid og penger.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 @ Mr.Norbits Vel, der er kicken passet til kåpene, men tviler på at det vil la seg gjøre å lage det til slik at det blir seende bra ut, eller fått det til å fungere problemfritt. Er jo en moped som er produsert UTEN kickstart, så blir en helt annen sak Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har tenkt å kjøpe meg en tzr. Har ikke veldig greie på motor og mekk (enda). Så lurte jeg på om det er mulig å montere på en kickstart på racingmopeder? Kanskje folk vil le av meg nå, men har opplevd at venner av meg med racing har hatt problemer med at elstarteren ikke alltid har fungert like godt. Så hvis det lar seg gjøre, er det da veldig mye jobb? blir mye stress for noe du egentlig ikke trenger, må modde på dekselene og motoren.. vet ikke helt åssen det er på de motorene, men regner med det er am6 vis det er samme som på DT (hvis det er 50ccm da) men du kan jo alltids trillstarte den Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 trillstart blir jo bare utrolig stress om den står på flatmark, men er absolutt en god backup løsning om det blir trøbbel med el-starten.. må si at jeg synes at det med kickstart bare er en dårlig idè. Gjennomførbar er den sikkert, men blir sikkert kostende litt... og hvem vil koste på en moped som man skal ha i 2 år? Er greit å bruke de nødvendige kronene for å holde den i drift, men å kaste bort på tusenvis av kroner bare for å få noen fiffige effekter er vel bortkastet, det får man garantert ikke noe igjen for når man selger den uansett.. Trillstarte en moped er enkelt (syns ihvertfall jeg) Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Et siste spørsmål: Er 20.000km langt for en racingmoped for 4år? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 5 000km i året.. neh.. helt greit... normalt med en bil vil man ligge på 10 000 - 12 000 i året. Da kjører man hele året. Men en middels interesert mopedgutt vil kjøre tidligvåren til senhøsten.. derav rundt halvparten av tiden man vil kjøre bil.. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 ok. Takk for alle svar. Vil dere si at full trim til 8000kr er litt risikabelt? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Spørs hva du ønsker å oppnå med det Blir du tatt er jo det kjipe greier da.. Har du behov for å kunne kjøre over 100 med en moped som ny i trafikken? Sjansen for at du kræsjer øker jo litt... og det er kjedelig å kræsje med sykkel! Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Spørs hva du ønsker å oppnå med det Blir du tatt er jo det kjipe greier da.. Har du behov for å kunne kjøre over 100 med en moped som ny i trafikken? Sjansen for at du kræsjer øker jo litt... og det er kjedelig å kræsje med sykkel! Jeg skal kjøpe en brukt TZR fra 2004 med 20.000km bak seg. Den har full trim for 8000kr, men alle originaldeeler følger med. 14.000kr. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Har det noe å si hvor stor grad du har trimmet den? Får en med en enke trimpotte samme bot/behandling som en som har trimma alt som er å trimme? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ja. Trimbot er trimbot. Eneste er vel bytting av motor som faktisk kan telle som dokumentforfalskning (etter det jeg har hørt). Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Har enda et litt større spørsmål. Burde jeg lage en ny post, siden det handler om noe helt annet eller kan jeg poste her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå