Beef Supreme Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Har en laptop her med vista home premium. Det er en HP DV5 1020. Problemet er at jeg blir fortalt at det ikke er ekte programvare og alt mulig bs. Har hatt pcen i noen uker, og har ikke bytta noe hw i den eller noen ting. Problemene begynnte nesten med en gang jeg hadde fått den. Også... Lyden henger seg opp hele tida. Hvis jeg bruker touchpadden til å endre volum vil den henge seg opp og bare bevege lyden opp og ned ett eller to hakk konstant helt til jeg restarter. Programmer jeg har installert blir plutselig borte etter en stund også.. Den meldinga der kommer opp med jevne mellomrom selvom jeg ikke rører pcen. Det er heller ikke mulig å komme inn på kontrollpanel, og ikke mulig å gå inn på egenskaper på noen som helst via høyreklikk. Heller ikke mulig å bytte cd-key eller aktivere windows. Ja, jeg har prøvd å bytte cd-key om til den som står under pcen, men det hjalp ikke. (måtte gjennom et helvete av sikkerhetsmodus og alt mulig dritt for å få endra den. Noen som har opplevd liknende og kanskje funnet en løsning? Jeg vil gjerne slippe å kjøre recovery. Vet ikke om dette vil hjelpe heller? Fikk jo denne feilen med en gang..... Edit: Forresten, jeg kommer inn på kontrollpanelet via utforsk til venstre i et vindu, ellers hadde jeg ikke hatt det screenshottet der... Men om jeg trykker på kontrollpanel i startmenyen får jeg et hvitt vindu uten ikoner. Enten det, eller så bare blinker det og blir borte Endret 7. september 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Du kan se her: http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno...mp;x=10&y=9 Beste løsning vil jeg tro er å kontakte MS på nummer: 80056615 eller 23162126 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ser ut som det er et eller annet (script) som kjører "slmgr -rearm" i ny og ne. Ring microsoft hvis du ikke har kompetanse til å spore opp dette selv. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Sjekk "denne uken". 9 feil siden kl 00:00 nå nettopp.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er noe av programvaren, som for eksempel Adobe Photoshop Cs3 piratkopiert? Grunnen til dette er at noen av crackene kan inneholde trojanere eller virus og disse kan herpe systemet ditt kraftig. Men om alt er originalt så bør du nok få kjørt en system-test , memtest86 og en runde med Orthos er nok det du kan starte med. Du finner begge gjennom google. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Grunnen til dette er at noen av crackene kan inneholde trojanere eller virus og disse kan herpe systemet ditt kraftig.BS! Jeg tror at GLaDOS ikke forteller oss hele historien om hvorfor han ikke bruker nøkkelen som hører til maskina. Det at du har flere (tilsynelatende urelaterte) problemer kan tyde på uggen RAM, vaklevoren disk eller rett og slett en slapp install av Windows. Installer Windows fra grunnen av med din originale nøkkel. Vil ikke denne aktivere kontakter du MS. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Grunnen til dette er at noen av crackene kan inneholde trojanere eller virus og disse kan herpe systemet ditt kraftig.BS! Jeg tror at GLaDOS ikke forteller oss hele historien om hvorfor han ikke bruker nøkkelen som hører til maskina. Det at du har flere (tilsynelatende urelaterte) problemer kan tyde på uggen RAM, vaklevoren disk eller rett og slett en slapp install av Windows. Installer Windows fra grunnen av med din originale nøkkel. Vil ikke denne aktivere kontakter du MS. Hva mener du med ikke forteller hele historien...? Pcer man kjøper med ferdige oppsett av windows bruker ikke den produktnøkkelen som står under pcen, men en OEM nøkkel som kommer med. Vet ikke om du har prøvd selv, men når man kjører recovery på en sånn pc så får man aldri spørsmål om cd-key, fordi den allerede ligger inne. Det er ikke meninga at man skal bruke den som står under.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kjenner bare en produsent som bruker den metoden. Alle andre (?) krever at du taster inn nøkkelen som står på klistrelappen. Dette er uavhengig av om det er en proprietær utgave (som f.eks.: DELL/HP/IBM eller generell OEM). Første innlegg viser at Windowsinstallasjonen ikke er aktivert. For Vista vil dette gi et operativsystem med kraftige begrensninger. Har du forsøkt å aktivere? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg jobber på expert her i byen, og har kjørt førstegangs install på alle 10 pcene som står utstillt på hyllene. Og enda fler også, ettersom folk vil ha hyllemodellene når det er tomt på lager. Det er 8 bærbare og 2 stasjonære, alle fra HP. Og INGEN har noen gang spurt meg om cd-key. Det kan jeg love deg at jeg har, men det funker ikke. Får bare feilmelding. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Holder nå en knapp på ram feil eg da. Last ned ultimate boot cd og kjør mem test. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Grunnen til dette er at noen av crackene kan inneholde trojanere eller virus og disse kan herpe systemet ditt kraftig.BS! Jeg tror at GLaDOS ikke forteller oss hele historien om hvorfor han ikke bruker nøkkelen som hører til maskina. Det at du har flere (tilsynelatende urelaterte) problemer kan tyde på uggen RAM, vaklevoren disk eller rett og slett en slapp install av Windows. Installer Windows fra grunnen av med din originale nøkkel. Vil ikke denne aktivere kontakter du MS. Regner med at du ikke bestrider at crack's av Adobe Photoshop CS3 kan potensielt innholde Virus / trojanere, og om du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg også poengterer at det kan være lurt å få sjekket ram og cpu for feil. Kan man utelukke virus (alltid greit å kjøre online scannere som panda , eller laste ned avast) så har man allerede tatt en langt sted mot å finne selve feilen. Tror personlig at det kan være lurt å laste ned HDtune og sjekke Smart verdiene på hard disken, så sjekke minnet og cpu. Er alt i orden så tyder det på problematisk innstalasjon av windows der man kanskje må formatere og legge inn alt på nytt. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Skal ikke påstå at PS er HELT ekte, men det spiller vel ingen rolle når problemene starta lenge FØR det ble installert... Lå kun opera og AVG på da det begynte. Ringte til Microsoft, men de sa det kom til å ta evigheter å finne fram til feilen, så jeg tok backup av det jeg kunne og kjørte recovery. Har ikke kødda seg til enda, så håper det funker fint nå. Har ikke kjørt test på cpu eller ram, men kan ikke helt skjønne at det skal være årsaken? Han hos microsoft foreslo at det kunne være korrupt data elns på recovery-partisjonen da, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 En liten oppklaring til "de stores" OEM lisenser recovery. Det er OEM produsenter som har slike keys kalt "royalty OEM key". Disse er preaktiverte . Theese OEM copies don't need activation, they are pre-activated and check the system bios to verify that if you use a Dell OEM disc, on a Dell BIOS system it will still be activated Det er kun når det oppfattes mismatch mot maskintype (bios SLP info) at den dukker opp som "not activated" . At installasjonen legger inn OEM keyen under recovery samt registrer slp xrm ligger kan ligge i unattended scripts.Eller får de det inn på en annen måte under recoveryen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skal ikke påstå at PS er HELT ekte, men det spiller vel ingen rolle når problemene starta lenge FØR det ble installert... Lå kun opera og AVG på da det begynte. Ringte til Microsoft, men de sa det kom til å ta evigheter å finne fram til feilen, så jeg tok backup av det jeg kunne og kjørte recovery. Har ikke kødda seg til enda, så håper det funker fint nå. Har ikke kjørt test på cpu eller ram, men kan ikke helt skjønne at det skal være årsaken? Han hos microsoft foreslo at det kunne være korrupt data elns på recovery-partisjonen da, men jeg vet ikke. Korrupt data kan tyde på at enten minne, cpu eller hd har hatt en feil, men i og med du hadde såpass mange feil så tror jeg at det er greit å få tatt de testene jeg snakket om ovenfor : Memtest86 2.01 http://www.memtest.org/ Orthos : http://www.techpowerup.com/downloads/385/ Memtest lager du en boot disk og startet opp med den (evt usb dongle) anbefaler ca 4 til 8 passes, dvs 8 timer. Orthos lar du kjøre helt til den finner feil eller det har gått ca 8 - 12 timer. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Tviler på at hverken ram, cpu, hdd eller noe annet er ødelagt, men at du heller bør installere drivere på ny. Har hatt liknende problemer på laptoper med ferdiginstallert os før, spesielt med Vista Home Premium. Byttet selv til Vista Ultimate x64, og alle problemer forsvant.. Last ned alle driverne fra nettsiden til produsenten og installer på ny (eventuelt slett alle drivere og la vista ordne resten selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå