DarkZhade Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1005250&hl= okei, nå skjønner jeg lite.. plutselig er spill-partisjonen min borte... går i getbackdata for ntfs og ser at på disken står det: secure file system (peter gutmann) hva ****? inv_biggrin.gif hvordan skal jeg få endret dette? og hvordan i huleste har det plutselig skjedd? mvh Stianoh Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Kunne du ha postet en combofix-logg: ent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Edit: Hvis hdd er kryptert (uten at du vet noe om det), så lurer jeg på om at dette blir vanskelig å får ordnet Endret 7. september 2008 av norbat Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er mange datasikringsprogrammer som benytter Peter Gutmann's algoritmer for å sikre (eksterne) harddisker. Dette kan være trojanere som kidnapper filer eller hjelpeprogrammer for eksterne harddisker. En trojaner vil normalt bare gå på filer og ikke hele harddisker samt at de vil oppgi en adresse du må sende penger til for at du skal få tilsendt passord for å dekryptere filene. Trådstarter vil finne mange treff på Google ved å søke på peter gutmann secure file system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå