ebso86 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har nå 67-70 grader idle! Hvorfor det? Jeg har nettop byttet til en Igloo silent breeze 462! (19 db) Hittil har den kjøleren kun vert enorm skuffelse spør du meg, Før hadde jeg en EKL papst vifte (som bråkte for mye). Da lå FULL LOAD på 67 grader! Noen som har noen synspunkter? Mvh. Erik Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 har samme prog, har smame vifte og. men hadde før volcano 9 og den var ikek bedre. og bråkte for mye.. nestet blir vle bare swiftec ribbe og papst vifte for meg, koster mer, men håper det er verdt det. ligger på idel 64. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har samme kjøler og min temp ligger på rundt 50 idle og 55 på full load. Har du hatt på kjølepasta? Hva gjorde du med den som fulgte med kjøleren? (Hvit guffe under...) Det kan også hende at temp. måleren din ikke er veldig nøyaktig. Prøv å oppdater biosen til siste versjon. Sjekk også at kjøleren sitter ordentlig på CPU'en. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har samme kjøler og min temp ligger på rundt 50 idle og 55 på full load.Har du hatt på kjølepasta? Hva gjorde du med den som fulgte med kjøleren? (Hvit guffe under...) Det kan også hende at temp. måleren din ikke er veldig nøyaktig. Prøv å oppdater biosen til siste versjon. Sjekk også at kjøleren sitter ordentlig på CPU'en. Den hvite guffen lot jeg bare sitte på, skulle jeg ikke det da? Mvh. Erik Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jo, det går greit det. Hvis du vil bruke en annen kjølepasta lønner det seg å ta den av. Da er det ikke kjølepastaen som er problemet... Enten feilmontering eller så viser den feil temp. La merke til at den hadde to puter under, disse kan kanskje kollidere med putene på cpuen. Da vil kontakten mellom cpu og kjøler være veldig dårlig. En annen ting, har du bra kjøling i kabinettet ellers? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jo, det går greit det. Hvis du vil bruke en annen kjølepasta lønner det seg å ta den av. Da er det ikke kjølepastaen som er problemet...Enten feilmontering eller så viser den feil temp. La merke til at den hadde to puter under, disse kan kanskje kollidere med putene på cpuen. Da vil kontakten mellom cpu og kjøler være veldig dårlig. En annen ting, har du bra kjøling i kabinettet ellers? Ja jeg har også tenkt på de to putene! Det gjør vel ingenting om jeg fjerner de? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis du fjerner de kan det bli mer trykk på cpu-kjernen og den kan knuses. Putene på cpu skal jo forhindre dette, men det er ikke alltid det skjer. Du kan evnt. gjøre putene på kjøleren litt mindre, så de ikke kommer i veien. Kutt av en liten del på hver side feks. Lenke til kommentar
J_L Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har samme kjøleren på en XP2500 og tempraturen er 50-54 grader. Kjølepataen som er ferdig påsmurt duger, du kan kansje oppnå et 2 til 3 grader kaldere hvis du bytter til AS3. Undersiden av Iglokjølerne har en veldig ujevn flate sammenlignet med mange andre kjølere. Likeledes kan det være vanskelig å få den rett montert. Ta av kjøleren og se om det har vært kontakt over det hele på cpu'en. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Prøv å senk kabinettemperaturen. Hadde selv en temperatur på 60C i idle, nå har jeg 51C. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Min ligger på rundt 45-50 grader idle, 2100+@2800+. Var oppe i 70 før jeg satte på en kabinettvifte til å suge ut luft fra kabinettet. HØYST anbefalt. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Min ligger på rundt 45-50 grader idle, 2100+@2800+. Var oppe i 70 før jeg satte på en kabinettvifte til å suge ut luft fra kabinettet. HØYST anbefalt. 70 grader idle? Mvh. Erik Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jepp, derfor jeg måtte sette på flere vifter, har tidenes verste kabinett og det fungerte nesten som en bakerovn inni. Men nå er alt bra Lenke til kommentar
alfern Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hmmm..da er vel mine 35C på max load på min XP1800@XP2200 ikke så ille Har et Chieftec kabinett med vifte i døren og vifte som suger ut luft bak, samt en Zalman kjøler på CPU... bråker ikke SÅ ille... Lenke til kommentar
z10an Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 har swiftech kjøler med 80mm delta vifte ..hadde vert alt for masse støy uten reguler-bar motsand 1400 varm athlon tb @ 34 grader Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 pc skal være stillegående varmeovn. Behøver ikke all verden på cpu bare man har noen småvifter som får all den varme lufta ut i rommet så man slipper å fryse så fælt Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har en Silent Breeze på AMD XP2500+ (Barton), og idle ligger på 48-49 grader med standard pasta. Barton har jo større kjerne, dvs større flate mot kjøleren - noe som er gunstig for varmeflyten. Har et Lian Li PC60 kabinett med 4 vifter på low speed, og et Enermax Whisper 460W power så gjennomluftingen er god. Målet mitt var å bygge så stillegående som mulig, så jeg har også lagt inn Noise Control matter og hengt diskene i gummi oppheng. Akkurat nå er det faktisk vifta på grafikk kortet som støyer mest, men mattene demper det rimelig godt. Jeg er positivt overrasket over hvor effektive disse Noise Control mattene var for mekanisk støy. Boot skurring fra floppy og vibrasjonen fra spin-up på CD-ROM ble f.x. betydelig redusert. Gummi opphenget for diskene (jeg har to WD 120Gb/8Mb cache) gjorde disse totalt lydløse. Alt i alt har det vel kostet en drøy 1000-lapp ekstra å minimalisere støyen - men jeg synes det er verdt det. Lenke til kommentar
J_L Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det har vært mye skriving om tempratur på cpu'er. Har en maskin med Duron 1200@1320 som holder 35 grader og en med XP2500 på 50-55 grader. Jeg kan ikke se noe forskjell om tempraturen er 35 eller 65 grader Så lenge maskinen er stabil skal vel ikke tempraturen ha noe å si såfremt en ikke skal presse cpu'en til det ytterste. Lenke til kommentar
m_nikko Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Sjekk kabinett temperaturen! Jeg synes CPU temperaturer over 60 grader høres vilt ut. Sørg for å ha god kabinettkjøling. Jeg har samme kjøler selv og ligger rundt 46 grader (idle). Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Kabinettemperaturen er ca. 30 grader +/- Mvh. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå