Gå til innhold

vurderer 4780/x2. trenger hjelp!

jajamensen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hva du har ellers av maskinvare. Uansett så ville jeg ikke prøvd 4870x2 på ei 530W strømforsyning, grunnet den har helt sikkert for lite kraft på 12-volten som det blir trekt mest strøm av per i dag.

Jeg antar det er en Hiper strømforsyning du har, og selv 580W modellen ville jeg styrt unna når det gjelder 4870x2 grunnet den har ivhertfall bare 360W totalt på 12-volten.

Jeg ville ha kjøpt en ny strømforsyning på minst 620W (corsair 620W), og din prosessor må også følge med på lasset om du skal greie å få utnyttet skjermkortet.

Lenke til kommentar
Det kommer ann på hva du har ellers av maskinvare. Uansett så ville jeg ikke prøvd 4870x2 på ei 530W strømforsyning, grunnet den har helt sikkert for lite kraft på 12-volten som det blir trekt mest strøm av per i dag.

Jeg antar det er en Hiper strømforsyning du har, og selv 580W modellen ville jeg styrt unna når det gjelder 4870x2 grunnet den har ivhertfall bare 360W totalt på 12-volten.

Jeg ville ha kjøpt en ny strømforsyning på minst 620W (corsair 620W), og din prosessor må også følge med på lasset om du skal greie å få utnyttet skjermkortet.

jepp, en råtten hiper er det jeg har:) har vurdert lenge å kjøpe en 650w corsair, men jeg aner ikke hvordan jeg skifter psu.

Lenke til kommentar

jepp, en råtten hiper er det jeg har:) har vurdert lenge å kjøpe en 650w corsair, men jeg aner ikke hvordan jeg skifter psu.

jeg ville sagt en 700w psu sammen med en litt bedre cpu dersom det lar seg gjøre. når det gjelder å bytte psu så er det faktisk svært enkelt,alle ledningene er laget slik at de kun passer der de ska passe, velger du feil leding til feil komponent vil du ikke klare å feste kontakten. så lønner det seg også å kjøpe en modular psu der du kan sette på de ledningene du bruker og de andre kan du ha i bakhånd til de blir nødvendige. det vanskligste sånn rent personlig vil jeg si er å strigle ledningene sammen i kabinettet, det kan være ett hark av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...