Gå til innhold

Scrubs: Hvorfor i all verden formatet 4:3?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvorfor i all verden lager de ikke Scrubs i widescreen? Slik jeg forstår det, produserer de fortsatt serien, og jeg må jo si jeg synst det er litt dumt at de ikke bruker widescreen, siden såpass mange har det nå etterhvert! Det er jo bedre for de med 4:3-skerm å ha svarte kanter over og under enn for oss med WS å ha svarte kanter på sidene. Det irriterer... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo bedre for de med 4:3-skerm å ha svarte kanter over og under enn for oss med WS å ha svarte kanter på sidene.

Jasså? Nå har jeg selv WS-TV, og jeg lurt på det samme som du her lurer på, men når du kommer med slike utsagn som det er lite hold i bygger du ikke akkurat en sterk sak for ditt synspunkt.

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg må dokumentere hvorfor jeg synst noe er fint! Hvorfor jeg synst det er finere med kanter oppe er at jeg syntest at WS-formatet er finere å se på uansett svarte kanter eller ei. Jeg synst det virker for oppbrutt med svarte kanter på sidene. Det kan muligens ha noe med min estetiske sans å gjøre. :)

Kunne selvfølgelig formulert meg litt annerledes, slik at det kom frem at dette var mine synspunkt, selv om dette er langt fra sentralt i sammenhengen. ;)

Lenke til kommentar

Foretok en liten utregning nå.

En 4:3-sending på en 16:9-TV fører til at 33,33% av skjermen står ubrukt.

En 16:9-sending på en 4:3-TV fører til at 32,3% av skjermen står ubrukt.

Altså tilnærmet likt. Nå er/var det mange som har/haddde store 4:3-TV-er, men jeg mener å ha sett langt flere store 16:9-TV-er de siste årene. Derfor ville jeg ha foretrukket en 4:3-sending på en 16:9-TV framfor en 16:9-sending på en 4:3-TV, fordi det er mest sannsynlig at jeg likevel sitter igjen med et større bilde.

Det estetiske... Tja, hva skal jeg si. Jeg er enig, men er fullt i stand til å stenge det ute når jeg ser på TV. Akkurat som med hakket i skjermen min, en blir vant til mye. :wee:

Aller helst tar selvfølgelig også jeg en 16:9-sending, men her forholder jeg meg til hva vi har å velge mellom. :)

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Man må jo ta til takke med det man får! :D

Syntest bare at det var litt rart at en helmaks serie som scrubs ikke velger WS.

Forresten, vet du/dere om noen butikker som kommer til å selge Sesong 1-6-boksen? Syns ikke noe om å laste ned ting jeg vil ha, hvertfall ikke nå når jeg har jobb! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...