Sveern Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Går 3. året på almennfag. Vi skal skrive særemne om en valgfri norsk forfatter, og vi må lese minst 2 bøker av han/hun helst 3. Problemet er at jeg ikke kan en dritt om forfattere, og hvertfall ikke norske. Noen som har noen tips til forfattere det er lett å finne stoff om og som har bøker som jeg ikke kommer til å bruke altfor lang tid på å lese? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Dere må ta forfattere? Flere steder man kan ta litt mer frie ting. Personlig hadde jeg om Quentin Tarantino. Andre hadde ting som homofili i bøker gjennom tidene, ungdomsopprør i bøker, om å lage film av bok osv... Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Bare forfattere ja, desverre Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Har du prøvd å diskutere dette med faglærer? Uansett anbefaler jeg Erlend Loe. Strålende bøker og mye stoff om han (og bøkene) på nettet. Veldig mange som har om han under særemnet. Om det er en positiv ting får du finne ut selv. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Skal prøve å ta det opp med henne imorgen tenkte jeg... Erlend Loe er notert ned Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hadde visst forstått feil, vi kan ha om hva vi vil, men må lese 3 norske bøker som omhandler temaet. Tror kanskje jeg skal ta konvertering fra bok til film. Tenkte jeg skulle lese Elling, noen som har noen andre tips til bøker som det har blitt film av? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Endte opp med å ta Sult av Knut Hamsun og Mannen som Elsket Yngve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå