Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Hva er best? Kommer an på Hva du skal bruke det til?

 

Men i et spill, vil jeg tro (Om det er samme prosessor merke, på forskjelle Mhz) at den på 4Ghz vil yte mest.

Men om du fyrer opp Adobe Premiere Pro CS3, og Firefox, Photoshop og Adobe After Effects, vil Duo\Quad rase forbi singelkjernet..

 

Duo\Quad = Multitask og Gaming.

Single = Gaming only liksom :D

 

Men kan jo si at en Duo vil yte bedre enn en Quad i spill, pga av at Spill går på antall Mhz, og har ikke lært seg å jobbe med flere kjerner (Ikke mange spill i alle fall)

Men når spill begynner å bruke flere kjerner, tror jeg Dou\Quad kan få en god del mer ytelse.

 

Du kan jo tenke på det sånn i multitasking, at 5 biler i 60 kmt, vil frakte 10 personer like fort som 1 bil i 300km\t.

Så når spill kanskje begynner å fordele prosesser på forskjellige kjerner, vil vi kanskje få merkbar forbedret ytelse.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Hva er best? Kommer an på Hva du skal bruke det til?

 

Men i et spill, vil jeg tro (Om det er samme prosessor merke, på forskjelle Mhz) at den på 4Ghz vil yte mest.

Men om du fyrer opp Adobe Premiere Pro CS3, og Firefox, Photoshop og Adobe After Effects, vil Duo\Quad rase forbi singelkjernet..

 

Duo\Quad = Multitask og Gaming.

Single = Gaming only liksom :D

 

Men kan jo si at en Duo vil yte bedre enn en Quad i spill, pga av at Spill går på antall Mhz, og har ikke lært seg å jobbe med flere kjerner (Ikke mange spill i alle fall)

Men når spill begynner å bruke flere kjerner, tror jeg Dou\Quad kan få en god del mer ytelse.

 

Du kan jo tenke på det sånn i multitasking, at 5 biler i 60 kmt, vil frakte 10 personer like fort som 1 bil i 300km\t.

Så når spill kanskje begynner å fordele prosesser på forskjellige kjerner, vil vi kanskje få merkbar forbedret ytelse.

 

vel... det er en grunn til at det lenger ikke selges singel core! det er ikke bare antall mhz som spiller inn på cpu. det er også minnehåndtering og alt annet. vel hva som er best av dou og quad er et fett. bruker ikke spillet 4 kjerner så lar det rett og slett vær og trekker ikke ned av den grunn! men når spill kan bruke alle 4 kjernene og fler så vli det selvsagt hjelpe kontra duo som da bare har 2 kjerner! men uansett så vil spill i dag kjøre bra uansett om man har x2, duo og quad!

Lenke til kommentar

Det er fortsatt mulig å registrere seg til klanen :)

Vi er oppe i 30 medlemmer, og nettsiden (www.vikingsinafrica.net) burde være oppe i morgen kveld!

 

Hvis du har spørsmål kan du også sende mail til:

Meg: [email protected]

eller

Jonassen: [email protected]

 

eller du kan se om du finner svar i forumtråden til klanen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1022732

Lenke til kommentar
Hva er best? Kommer an på Hva du skal bruke det til?

 

Men i et spill, vil jeg tro (Om det er samme prosessor merke, på forskjelle Mhz) at den på 4Ghz vil yte mest.

Men om du fyrer opp Adobe Premiere Pro CS3, og Firefox, Photoshop og Adobe After Effects, vil Duo\Quad rase forbi singelkjernet..

 

Duo\Quad = Multitask og Gaming.

Single = Gaming only liksom :D

 

Men kan jo si at en Duo vil yte bedre enn en Quad i spill, pga av at Spill går på antall Mhz, og har ikke lært seg å jobbe med flere kjerner (Ikke mange spill i alle fall)

Men når spill begynner å bruke flere kjerner, tror jeg Dou\Quad kan få en god del mer ytelse.

 

Du kan jo tenke på det sånn i multitasking, at 5 biler i 60 kmt, vil frakte 10 personer like fort som 1 bil i 300km\t.

Så når spill kanskje begynner å fordele prosesser på forskjellige kjerner, vil vi kanskje få merkbar forbedret ytelse.

 

vel... det er en grunn til at det lenger ikke selges singel core! det er ikke bare antall mhz som spiller inn på cpu. det er også minnehåndtering og alt annet. vel hva som er best av dou og quad er et fett. bruker ikke spillet 4 kjerner så lar det rett og slett vær og trekker ikke ned av den grunn! men når spill kan bruke alle 4 kjernene og fler så vli det selvsagt hjelpe kontra duo som da bare har 2 kjerner! men uansett så vil spill i dag kjøre bra uansett om man har x2, duo og quad!

 

 

Joda, men det jeg tenkte på ang. Duo vs. Quad, var at du får mer Mzh for Pengene for Duo, enn hva du får på Quad, derfor er duo det beste alternativet hvis man skal ha en syk-hardcore-gamer-pc.

Og ja, minnehåndteringen har jo en del og si det og, men det jeg mente innenfor akkurat det, var jo at en 4ghz CPU (MERK: Alt som er forskjell er mhz) vil yte bedre enn en Dou\Quad av samme type (Bare med 2,5Ghz)

 

Håper du forstår, muligens dårlig formulert :p

Lenke til kommentar
Så skaff deg 64-bit mann!

 

Rått system du har :)

 

 

Sitter selv med Q6600 og EVGA 9800gx2 :shrug:

Desverre, ikke like rått :)

 

Thanks, bestillte på tirsdag, regner med å ha alt innen fredag. Gleder meg som fy! Fin timing med FC2 release date også :)

 

Litt kjipt det med oppgraderingene, blir jo nødt til å formatere bare 3-4 uker etter at jeg får denne PC'en. WoW+patcher 3 ganger på halvannen mnd er ikke gøy. En nå etter at ingenting funket etter patch, en gang om en uke når jeg får PC'en, og en gang om halvannen mnd.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Har funnet en som streamet Far Cry 2 den 16 oktober på justin.tv

http://www.justin.tv/farcrytwo/archive#

jku4vm.jpg

 

For dere som ikke er kjent med justin.tv Så lagde jeg denne lille guiden.

 

Trykk først på den nederste linken som det står Oct 16 2008, videoen starter.

Han starter ikke spillet før tiden viser 6:18 ca. Så trykk på "forward" knappen 1 gang, da går den 5 minutter fram.

 

Du kan gå fram eller tilbake i videoen ved hjelp av de 2 "back" og "forward" knappene.

Hvert klikk går 5 minutter fram i videoen. Det av videoen du har buffera vises som blått.

 

 

Jeg godkjenner ikke å laste ned spill men når folk viser det fram så velger jeg å se.

Have fun. :)

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Er virkelig i tvil om jeg skal skaffe dette til PC eller PS3? :ermm:

 

FPS er desidert best på PC, men det var om det holder med E6600/8800GTS 640/2GB.

 

kanskje med alt på minimum i 640*480

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...