kjermy Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 9800GTX (xfx) greier vel spellet på nesten/full grafikk? Speller som oftest i 1024x768, men kan jo alltids være greit å gå høyere opp CPU: Intel Pentium 2.3Ghz Dual Core HD: Mer enn nok plass GPU: Som nevnt over XFX 9800GTX 768Mb (Trur det var det, ellers er det vel 512mb). Trur det er det som avgjør? Har også Vista 32-bit Home Premium, 4Gb RAM Jeg har det skjermkortet, men er ikke helt fullt... Men over anbefalt spec, så da er det jo ikke ille iallfall Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det blir feil å kalle det finesser. En konsoll er forenklet bare en PC, men som bare kan spille spill, ingenting annet. Joda, PS3 kan surfe på nettet og sikkert en del andre ting, men det kommer ikke engang i nærheten av det PCer har kunnet i flere år. Jeg tviler ikke på at du blir fornøyd med FC2 på konsoll. Jeg har en lillebror som også har 360, og jeg tror han også blir fornøyd. Når det kommer til grafikk, så er det bra på konsoll, men ikke i nærheten av det PC kan. Xbox 360 skalerer de aller fleste titler opp fra 1280x720 til 1920x1080. Når man da spiller på en 40" skjerm, så ser man tydelig at det er i overkant kornete, i forhold til hva man oppnår på en PC. Jeg har testet blandt annet CoD4 og HL2 både på Xbox 360 som er koblet til en 40" fullHD LCD fra Samsung, og med min PC koblet til, og spilt de samme spillene med 1920x1080. Resultatet er klart bedre på PC. Når det kommer til tredjepersonsspill, så har jeg lite erfaring, men utifra det lille jeg har, så mener jeg at forskjellen her er mindre enn i førstepersons skytespill. Dette er uansett subjektivt, så både du og jeg har rett her. Men du kan ikke nekte på at det er lettere å for eksempel bruke en sniper, eller generelt "aime" med mus og tastatur, kontra en liten stikke. Mus er generelt en mye mer presis måte å sikte på, enn en liten joystick. For å forenkle det, så er jeg helt sikker, og det sier seg selv at hvis man hypotetisk satt opp verdens beste "aimer" med mus og tastatur, mot verdens beste "aimer" med kontroller på linje med 360 sin eller PS3 sin, mot hverandre i et spill de begge kjente, så ville personer med mus og tastatur vunnet overlegent. Uansett, det ender jo opp med å være en smaksak. Hvis man vil ha mest for pengene tror jeg det er lurest å kjøpe en konsoll (nå for tiden kan man jo kjøpe både PS3 og 360) til spilling, og en "dårlig" PC til alt det andre man bruker en PC til. Her er vi kanskje enig. Grunnen til at jeg ikke liker konsoll, er flere grunner. For det første, så liker jeg ikke kontrollen i skytespill, selv om jeg har møtt på unntak som jeg liker, men som fortsatt ikke kan måle seg med mus og tastatur. her er for eksempel Halo velkjent for sine gode kontrollere. Ellers liker jeg heller ikke at grafikken på digitale skjermer ofte blir så kornete som jeg har snakket om over, som en følge av oppskalering. En liten ekstra når det kommer til tredjepersonsspill: Hvis du snakker om MGS-serien, så er jeg så absolutt enig med deg. Men i det spillet (i hvertfall i de tre første), er det generelt lite "aiming", så det er ikke noe problem der. Lenke til kommentar
Generales Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 9800GTX (xfx) greier vel spellet på nesten/full grafikk? Speller som oftest i 1024x768, men kan jo alltids være greit å gå høyere opp CPU: Intel Pentium 2.3Ghz Dual Core HD: Mer enn nok plass GPU: Som nevnt over XFX 9800GTX 768Mb (Trur det var det, ellers er det vel 512mb). Trur det er det som avgjør? Har også Vista 32-bit Home Premium, 4Gb RAM Jeg har det skjermkortet, men er ikke helt fullt... Men over anbefalt spec, så da er det jo ikke ille iallfall Får håpe det blir bra da Ihvertfall sånn at det ser übert ut Hehe Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 9800GTX (xfx) greier vel spellet på nesten/full grafikk? Speller som oftest i 1024x768, men kan jo alltids være greit å gå høyere opp CPU: Intel Pentium 2.3Ghz Dual Core HD: Mer enn nok plass GPU: Som nevnt over XFX 9800GTX 768Mb (Trur det var det, ellers er det vel 512mb). Trur det er det som avgjør? Har også Vista 32-bit Home Premium, 4Gb RAM Jeg har det skjermkortet, men er ikke helt fullt... Men over anbefalt spec, så da er det jo ikke ille iallfall Får håpe det blir bra da Ihvertfall sånn at det ser übert ut Hehe Vent, jeg har visst nVidia Geforce 9800gtx.... du har xfx 9800gtx Vet ikke hva som er best, men hvis ditt er bedre, så er du nok ekstremt nærme den beste grafikken Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det blir feil å kalle det finesser. En konsoll er forenklet bare en PC, men som bare kan spille spill, ingenting annet. Joda, PS3 kan surfe på nettet og sikkert en del andre ting, men det kommer ikke engang i nærheten av det PCer har kunnet i flere år. Nåda, steget er ikke så forferdelig langt ifra en konsoll til en fullverdig multimedia maskin, Ps3 har full støtte for YDL og har dermed samme mulighetene som en pc, dog så har sony i frykt for piratkopiering hindret støtte for bruk av skjermkortakselerasjon under YLD og det går derfor noe sakte i forhold til en pc. Om sony får ut fingeren og muligjøre bruken av skjermkortet har jeg ikke tvil om at ps3 systemet vil oppfattes som langt raskere og det vil la seg gjøre å benytte seg av det både til pc gjøremål (selvsagt ikke på samme nivå som en standard pc) og som spillkonsoll. Det blir dermed forferdelig feil å si at dagens konsoller kun kan spille spill, de får stadig vekk flere funksjoner og det er kanskje ikke så lenge til at man ser dem ta over områder der man brukte pc tradisjonelt. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 funksjonene er det alikvel lettere å bruke på pc, med mindre de setter inn ei mus og et tastatur. konsoll vil aldri ta over kontormarkedet f.eks Lenke til kommentar
Generales Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vent, jeg har visst nVidia Geforce 9800gtx.... du har xfx 9800gtx Vet ikke hva som er best, men hvis ditt er bedre, så er du nok ekstremt nærme den beste grafikken nVidia er "XFX", det er bare en produsent, akkurat som "Gainward" også lager nVidia kort Men det er jo såpass nytt at det burde gå helt fint Også blir vel spillet mindre krevende enn Crysis "1" ? Mener at jeg har lest noe om det, at det liksom skal gå smoothere Nå er det ikke lenge igjen Det er forhåndsbestilt ihvertfall Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er det snart nok skjerm kort prat no? Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 noen som vet om de setter opp servere eller må man gjøre det selv? håper selv, er mye bedre Altså om ubi har servere eller folk har de. Lenke til kommentar
Generales Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Er det snart nok skjerm kort prat no? Handler jo teknisk sett om Far Cry 2, eller? Synes du ikke det? Jeg lurte jo på hvordan jeg ville takle det... Og svarte på han sitt spm. som man kan se på som å spørre "Hvis jeg har den produsenten, vil de yte likt i spillet?"... Men ja, hvis du ønsker så veldig, så kan vi være ferdige nå. Endret 4. oktober 2008 av LarsJonassen Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er det snart nok skjerm kort prat no? Handler jo teknisk sett om Far Cry 2, eller? Synes du ikke det? Jeg lurte jo på hvordan jeg ville takle det... Og svarte på han sitt spm. som man kan se på som å spørre "Hvis jeg har den produsenten, vil de yte likt i spillet?"... Men ja, hvis du ønsker så veldig, så kan vi være ferdige nå. Det er en ting og diskutere om de og de skjerkortene takler far cry 2, det er en annen ting og diskutere om nVdia kort kjører bedre enn annet merke på crysis, og ihverfall å snakke om hvilket skjermkort som er bedre en et annet skjermkort. Er du ikke enig? Lenke til kommentar
Generales Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vi prater vel ikke om hvilke skjermkort som er bedre enn andre? Men hvem som kjører Far Cry bra... Men det går off-topic, synes fortsatt ikke det andre jeg har skrevet er det da... Men jeg avslutter nå. Lenke til kommentar
August. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Noen her som har sett bildene av de forskjellige karakterene man kan spill og tekt over hvilken de skal velge?? bilder og info om karakterene Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Noen her som har sett bildene av de forskjellige karakterene man kan spill og tekt over hvilken de skal velge?? bilder og info om karakterene Skal man velge en character før man starter!? Det viste jeg ikke Trodde dette var buddys. Er dette for SP eller MP? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Man må velge en av buddyene man sal spille. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 La diskusjonen om PC vs konsoller ligge og vennligst styr tråden tilbake på rett kjør. Poster som ikke forholder seg til emnet fra nå av blir fjernet. Lenke til kommentar
August. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Noen her som har sett bildene av de forskjellige karakterene man kan spill og tekt over hvilken de skal velge?? bilder og info om karakterene Skal man velge en character før man starter!? Det viste jeg ikke Trodde dette var buddys. Er dette for SP eller MP? det er for SP. du skal velge en og resten blir dine buddies;) Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror dere det har noe å si hvilken person du velger. F eks en liten ung rask kineser, eller en gammel erfaren Kosovo Albaner? Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Tror dere det har noe å si hvilken person du velger. F eks en liten ung rask kineser, eller en gammel erfaren Kosovo Albaner? Nah... Man ser kanskje forskjell på høyden du ser fra, og f'eks armene ser forskjellige ut, men ellers tror jeg ikke det er noe særlig forskjell... Og så blir jo de du ikke velger en del av spillet da... Dette er 4 av de 9 du kan velge Ubisoft har bestemt seg for å avsløre to hver fredag Endret 4. oktober 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
August. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror dere det har noe å si hvilken person du velger. F eks en liten ung rask kineser, eller en gammel erfaren Kosovo Albaner? Nah... Man ser kanskje forskjell på høyden du ser fra, og f'eks armene ser forskjellige ut, men ellers tror jeg ikke det er noe særlig forskjell... Og så blir jo de du ikke velger en del av spillet da... Dette er 4 av de 9 du kan velge Ubisoft har bestemt seg for å avsløre to hver fredag N4G.com har skaffa bilder av alle 9 så du behøver ikke å vente til neste fredag for å se et par til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå