Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -

Anbefalte innlegg

Angående diskusjon rundt GTX260/280 vs. 4870: Kanskje GTX280 er bedre til Far Cry 2, og til de fleste spill, men faktum er at hvis man tar prisen med i betraktning, er det ikke lenger en "close match". Du får mye mer for pengene med et 4870, enn med et GTX 280.

Selv har jeg 8800 GTS 640Mb, så det er ikke noe fanboyisme inne i bildet. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det først er snakk om skjermkort for FarCry 2, vurderte jeg et 4870 kort mest på grunn av dette spillet. Droppa det tho, men jeg får se hvordan 8800 GTS 320 Mb kortet mitt drar det :) Hvis det blir et helvete får jeg se om ikke jeg går til innkjøp av et 4870 :D

Forresten tror jeg håpet om bullet-time forsvant med den traileren Pètur linka til :roll:

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om man kan møte nøytrale personer som man bare kan plaffe ned slik som det er i GTA, eller er alle mennesken enten fiender eller venner? :hmm:
Leste dett'a på en side "There are also neutral people in these villages. They are more driven by their needs, meaning they won’t always be in the same locations, but will go out to eat, sleep, etc." virker som om at det er vanlige folk der. men hvis du kødder med dem jager hele byen deg eller no
Lenke til kommentar

Kan jo ikke avgjøre bullet-drop\time ut i fra den videoen..

Var litt kort distanse ;)

La oss si det var 50m, og utgangshastigheten på et gevær

900m\s, 1 m etter løpet (er vel ikke uvanlig?)

Så på 50m avstand ville du ikke ha merket bullet-time, og absolutt ikke noe bullet-drop..

(Et OT spm og Rifler, og slike våpen; Går kulen opp etter avfyring? Og etter hvor mange meter ligger den på linje med løpet igjen?)

Lenke til kommentar

Ja, den vil gå opp på større avstander, ettersom man må sikte over det man skal treffe. Hvis du har en blink 1 km fra deg i samme høyde som deg, og du skyter med en vinkel, så du treffer midt på blinken, vil kulen være i samme plan som da den startet, når den treffer blinken.

Lenke til kommentar

Ja, skjønner jo at hvis du lager vinkel på våpenet, vil kula gå i større og større grad en kurv, helt til den treffer målet.

Men det jeg lurte på er, om kulen går opp rett etter avfyring.. Om du holder våpenet helt rett.

Jeg har hørt at Kulen går opp, og er på linje med løpet igjen rundt 700 til maks 1000meter....

Lenke til kommentar
Ja, skjønner jo at hvis du lager vinkel på våpenet, vil kula gå i større og større grad en kurv, helt til den treffer målet.

Men det jeg lurte på er, om kulen går opp rett etter avfyring.. Om du holder våpenet helt rett.

Jeg har hørt at Kulen går opp, og er på linje med løpet igjen rundt 700 til maks 1000meter....

Etter det jeg har hørt, gjør den ikke det. Det ville i så fall gjørt riflen svært unøyaktig på langt mer relevante avstander, som 100-500 meter.

Lenke til kommentar
Hvor mye kosta det grafikkortet da TCi? Vil tro over 2000kr :)

Jeg har allerede postet det, 2400. Hvordan det?

Jeg gjetter:

"LOL for 2000kr får du råd til en Xbox 360!"

Ja noe sånt :)

Jeg kan ikke ha pc med bare FarCry 2, altfor dyrt med en maskin for 1 spill, hadde pc hatt flere spill som MGS, GTA, God Of War alene exclusives så hadde jeg hatt en nerdepc til godt over 10000kr pr.idag

Det så du sa og fresh prince, er det for å sværte og mobbe meg siden jeg er konsollfisert eller noe?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

PC kan brukes til så mye, mye mer enn å spille Far Cry 2. ;) Faktisk langt mer enn det noen konsoller kan.

I tillegg er det mus og tastatur på en PC, noe som på alle måter er langt bedre enn en liten kontroll i strategispill og i førstepersons skytespill.

Lenke til kommentar
PC kan brukes til så mye, mye mer enn å spille Far Cry 2. ;) Faktisk langt mer enn det noen konsoller kan.

I tillegg er det mus og tastatur på en PC, noe som på alle måter er langt bedre enn en liten kontroll i strategispill og i førstepersons skytespill.

Det er smak sak om du liker og buke mus og tastatur eller om du liker og bruke kontroll, selv liker jeg og bruke kontroll mye bedre på fps spill som COD4 men er enig med at det funker bedre med tastatur på strategispill. Viss jeg spiller bil spill på pc kobler jeg inn en xbox kontroll for og styre med tastatur på kjøretøy suger max.

Lenke til kommentar

når man ikke trenger alle "finessene" da, da er konsollversjonene klareste valget for meg. Jeg har aldri brukt pcen til spilling, jo bare cs for mangen år siden. Bruker kun pc til nett og msn, men forøvring kan jeg bruke det på 360 med msn og PS3 med nettleser.

Jeg blir uansett fornøyd med FarCry 2, da jeg vet konsoller kan grafikk, i motsetning til andre sier her på forumet "360 er low grafikk på pc", det er jo bare tøv...

Med kontroller i 3personsspill det knuser jo tastatur og mus til pc, bare min mening.

Men jeg kommer sikkert til å aime bra i FC2 til enten 360/PS3.

Det skal nytes på HDTVen og hjemmekinoen min ja, og det jeg har sett til nå er meget lekkert!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

9800GTX (xfx) greier vel spellet på nesten/full grafikk? Speller som oftest i 1024x768, men kan jo alltids være greit å gå høyere opp :)

CPU: Intel Pentium 2.3Ghz Dual Core

HD: Mer enn nok plass

GPU: Som nevnt over XFX 9800GTX 768Mb (Trur det var det, ellers er det vel 512mb).

Trur det er det som avgjør?

Har også Vista 32-bit Home Premium, 4Gb RAM ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...