Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -

Anbefalte innlegg

Jeg kvier meg fra å gjøre oppdrag i FC2. Du kan ikke kjøre til målet uten å passere et par, tre kontroller. Du kan ikke ta båt og tro at det går bedre. Og har du gjort det, så er pokker meg fiendene tilbake 20 sekund etterpå. Forbaska sløvt av designerne å gjøre det slik at alle i hele landet er dine fiender. Du merker den latskapen når oppdragsgiverne for de to fraksjonene ALLTID sier,"...og husk, oppdraget er topp-hemmelig så våre egne folk vil skyte deg!" Nei, for et generelt relasjonsmeter til hver fraksjon ville vært for mye forlangt. Og selvfølgelig er alltid oppdragene på motsatt side av kartet enn der du er. Så du må gjennom en bråte med fiender før du kommer til oppdraget ditt. Og hvorfor er alltid oppdragene enten drep ditt eller ødelegg datt! Ja jeg vet at du kan levere pass til underground, men samme pokker når det er så er ALLTID de du skal levere dem til under angrep. Så et leveringsoppdrag blir et drapsoppdrag!! ETTER TO TIMER I SPILLET SÅ HAR DU MYRDET HALVE BEFOLKNINGEN I AFRIKA! Jomenn sa jeg realistisk.

Undertittelen til dette spillet burde være: "Your chance to murder Africa!" Jeg er pokker meg sikker på at halvparten av de som kjøpte spillet, kun kjøpte det for å drepe afrikanere.

Ok, så er det en og to hvite du kan drepe, men gjør det saken bedre? Du trenger malaria medisin, og ti stykker må bøte med livet? Eller enda bedre. Oppdraget ditt er å drepe Sjakalen fordi han forsyner begge sider av en konflikt med våpen. Vel, hvorfor ikke myrde begge sider av konflikten så mister Sjakalen kundegrunnlaget sitt.

I Resident Evil 5 måtte de legge til en svart helt fordi det ellers kunne virke som om spillet var rasistisk betonet, der du drepte den ene afrikaneren etter den andre. Vel de var ihvertfall infisert av et virus som var farlig for hele verden. I Far Cry 2 så er deres eneste feil å prøve å stoppe en hviting som har konsekvent myrdet seg gjennom landet deres! Hvor pokker moralen der!?!?!?

Og hva feiler det skrallene i FC2. På magisk hvis så klarer de å reparere biler, ved å skru på en bolt. Guess what, bolten går ikke RUNDT EN GANG!!! Du bare skrur den fram og tilbake.

Og ikke få meg til å begynne med bilene. Hvorfor i svarte går alle andre sine biler FORTERE enn din?!?!? Og kan du plutselig booste for å kjøre fortere, hvorfor kan du ikke gjøre det HELE TIDEN!?!?

Steikje jeg hater dette spillet!

Seriøst, hvorfor kunne de ikke bare laget et GTA FPS. Full frihet og ingen vil ta deg før du selv gjør noe gærent. Putt inn noen interesante karakterer som høres ut som skuespillere og ikke kommer fra Ubisofts egne lokaler. Sett inn områder som er styrt av forskjellige fraksjoner du kan gjøre oppdrag for. Fjern 80% av safehouses og gjør det slik at alle våpnene dine er tilgjengelige i de resterende. Ta bort det meste av repeterende elementer (som den obligatoriske telefonen du får etter å ha akseptert et oppdrag) og heller la det stå litt på deg selv. Kunne du ikke selv fått lov å ringe etter hjelp, hvis du følte det kunne bli vanskelig? Jeg skjønner også bruken av diamanter, og at monetære midler er verdiløse, som det blir nevnt i begynnelsen, men hvordan i svarte kan din oppdragsgiver overføre 15 grove og ulovlige diamanter til kontoen din? Finnes det diamantkontoer? Får du renter på den? Bruken av "Blood Diamonds" er jo veldig ulovlig, så du har tydeligvis en sveitsisk diamantkonto. Eller kanskje den er på Cayman Øyene.

Jeg klarer ikke å skjule min skuffelse til dette spillet. Jeg hadde gledet meg så voldsomt. Hypen var enorm, på lik linje med min begeistring og forventning. Derfor er det noe som klurer; Hvis Ubisoft syntes det er så fantastisk med respawning av fiender, repeterende oppdrag, og hvis de mener at du skal kjøre vannvittige omveier for å komme fra A til B, noe du gjerne ender opp med å gjøre fordi du vil slippe å angripe en kontroll, skyte og reparere bil, hvorfor ble aldri dette nevnt i forkant av spillet? Kan det være for at de selv syntes, og jeg siterer, "it's putrid donkey shit, and I would rather have a buffalo take a diarrhea dump in my ear!"

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS3'en min klikka i helga.. når den var i orden igjen var alt av saves borte :ph34r: Tviiiler på at jeg orker å begynne helt på nytt.. jeg hadde kommet ca 60%

Hva med å laste ned en savegame fra nettet? Sikkert noen på forumet her som har en savegame der de har kommet ca. 60% som kan sende deg den på mail eller lignende ;)

Lenke til kommentar
Historien i Far Cry var en cheesy actionfilmhistorie. Historien i Far Cry 2 er en moraliserende pekefingerhistorie som ikke fungerer overhodet.

Veldig enig i det. For meg er "historien" i FC2 bare et element som bidrar til å sette på plass bakgrunnen. Det er egentlig ikke noe scenario, og det er også det jeg liker og som gjør Far Cry 2 et annerledes spill. Et spill som også er mye mindre engasjerende enn f.e. Half-Life 2 men som ikke spilles på lik måte i det hele tatt.

Lenke til kommentar
PS3'en min klikka i helga.. når den var i orden igjen var alt av saves borte :ph34r: Tviiiler på at jeg orker å begynne helt på nytt.. jeg hadde kommet ca 60%

Hva med å laste ned en savegame fra nettet? Sikkert noen på forumet her som har en savegame der de har kommet ca. 60% som kan sende deg den på mail eller lignende ;)

Ja, det hadde jo vært fantastisk. Er det bare å legge den over på minnepinne da eller? Og så ta den inn på ps3'en? Er ikke så flink til slikt :blush:

Men hey, hvis noen har en savegame hadde jo det vært fantastisk. Eneste måten jeg orker å gjøre ferdig spillet på iallefall, for å begynne helt på nytt blir litt for kjipt.

Lenke til kommentar

http://www.escapistmagazine.com/videos/vie...n/510-Far-Cry-2

Video anmeldelse av FC2, er heilt enig. artig er det og.

Det eg savner i FC2 er moglegheita til å faktisk bruke terenget til noke. Slik det er no so kan du ikkje klater opp i høgda, slik at snikskytting er heilt meiningslaust. Det samme er å snike seg inn i basen i ly av mørket, dette funker heilt fint til du drep fyrste fienden. Då veit all kor du er og du må skyte deg ut likevell. Eg stiller også spørsmålstegn med kvifor du ikkje kan legge deg heilt ned og ta dekning i det høge graset som er overalt?

Lenke til kommentar

Fikk du oppdrag av en dørvakt i den sørlige byen der du skulle stikke til en landsby og befri en fyr?

Byen består av sandhus, liten by 15 hus.

Fangen er i 2 etg, må opp en trestige.

Du bare skrur den fram og tilbake.

Og ikke få meg til å begynne med bilene. Hvorfor i svarte går alle andre sine biler FORTERE enn din?!?!? Og kan du plutselig booste for å kjøre fortere, hvorfor kan du ikke gjøre det HELE TIDEN!?!?

Ikke frem og tilbaket men kun frem, det er en pipenøkkel som slurer ene vegen og tar i den andre vegen. sånn er det i alle spill, i battlefield har man en skiftenøkkel.

Boosten skal vel være nitro, hele tiden hadde overopphetet motoren.

Endret av War
Lenke til kommentar
Fikk du oppdrag av en dørvakt i den sørlige byen der du skulle stikke til en landsby og befri en fyr?

Byen består av sandhus, liten by 15 hus.

Fangen er i 2 etg, må opp en trestige.

Du bare skrur den fram og tilbake.

Ikke frem og tilbaket men kun frem, det er en pipenøkkel som slurer ene vegen og tar i den andre vegen. sånn er det i alle spill, i battlefield har man en skiftenøkkel.

Boosten skal vel være nitro, hele tiden hadde overopphetet motoren.

FEIL! I både min PC versjon og kompisen min sin xbox versjon så teiter du ikke bolten. Pipenøkkelen går frem og tilbake, og ikke bare frem som den såklart skal. Det er en liten bug, men det ser så forbaska teit ut.

Når det gjelder boosting; så alle afrikanske biler har nitro? Det gjorde jo saken mye bedre. Alle biler, fra de minste vrak til de feteste jeeper har nitro. Og hvor er så nitrotankene? Jeg har sjekket, og kan ikke se noen i mitt spill. Hvorfor har du så evig nitro?

Jeg er klar over at det er et spill, men det er en del teite ting som svekker realismefølelsen det i utgangspunktet skulle fremme. Det er sant som Yahtzee sier, programmerene ble litt i overkant late.

Lenke til kommentar

På ingen som helst måte. Men det er merkelig at et spill som skulle være så veldig realistisk, feiler på så mange måter. Da kunne de heller kalt en spade for en spade og laget et morsomt spill. De kunne hatt sine egne "regler" for verdenen istedenfor å lure oss til å tro at våre regler gjelder for spillet. Som f.eks. malaria, fikse skadene dine, kjøring (og dertil skade på bil) og vaktposter. Det er ingen som forventer at Half-Life 2 skal være realistisk, men det er sabla gøy å sprenge bilen til himmels for ørtende gang. Far Cry 2 ble presentert som et meget realistisk spill, der du skulle være fri i en åpen verden. Du skulle gjøre dine egne oppdrag og ble du skutt så måtte du operere vekk kula. Ødela du bilen så måtte du fikse den etterpå. Istedenfor presenterte de dette lappverket du repeterer og repeterer og repeterer i det uendelige.

Kjør bil -> bli skutt -> skyt tilbake -> reparer bil -> kjør bil

Lenke til kommentar

Ja, det hadde jo vært fantastisk. Er det bare å legge den over på minnepinne da eller? Og så ta den inn på ps3'en? Er ikke så flink til slikt :blush:

Men hey, hvis noen har en savegame hadde jo det vært fantastisk. Eneste måten jeg orker å gjøre ferdig spillet på iallefall, for å begynne helt på nytt blir litt for kjipt.

Kan sikkert gi deg en savegame jeg. Har en der jeg har kommet ca. 50% tror jeg. Eneste du skal trenge å gjøre er å flytte den over på en minnepenn og legge den over i savgame mappen på PS3en ;)

Lenke til kommentar
Om det bare hadde kommet en oppdatering som fjernet vaktpostene.......

Ja... Å øke respawn-tiden til ca. 1-2 døgn hadde løst mye frustrasjon. Skjønner ikke at dette ikke er fikset enda.

Men ellers skjønner jeg ikke hele sutringen. Greit, FC2 er ikke et spill med dyp og interessant historie som man spiller mange timer på rad. Men som leiemorder-spill, ett oppdrag om gangen, funker det ypperlig... og det finnes egentlig lite som kan konkurrere med det. Hitman er etter min mening i samme gate, men altfor lineært. Dog mer variert.

Det er "bra gjort" å forvente skikkelig realisme i et slikt spill... FC2 er først og fremst et adrenalinfult actionspill. Å heale seg selv ved å ta ut en kule fra foten midt i en kamp er selvsagt helt latterlig og lite realistisk men det er morsomt, originalt og funker som F i et action-fokusert dataspill. Mer mer!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Må mas se på den forbaskede introen? Kjøreturen.

Etter at jeg fikk våpen står fyren bare å stirrer på meg.

Kommer meg ikke ut av huset, startet spillet på nytt men "#¤%kjøretur på 20min

Edit: Dette spillet skal brennes. Har nå brukt nesten en time på å komme meg ut av det første huset etter de har plukket meg opp. New game flere ganger, fått to forskjellige folk, henter våpen og med og lagrer som oppdraget er.

Møkka spill!!!

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg synes det er kos å spille Far Cry jeg. Kjøpte det i høstmånedene i fjor, og spilte ikke mer enn 8 %. Gikk rett og slett lei. For noen dager siden pluykket det jeg opp igjen, og har spilt i eningen.

Så klart en del dritt, slik som vaktpost-respawningen og diverse, men man overlever. Ingenting er som å snipe en liten landsby, før du stormer inn og tar idiotene som har gjemt seg.

Er nå på 50 %. Må si jeg likte vendingen av spillet, da man kommer til South.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...