Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må helt ærlig si at Far Cry 2 er årets skuffelse for min del. Har spillt 3-4 timer og kommet rundt 14-15%, men det er jo dørgelig kjedelig. Kjøringen er tragisk, fiendene dumme som brød, vakter som respawner rett etter at du har utryddet et område, vakter som er så til de grader innpåslitne og igjen, vakter som treffer meg 100-vis av meter bortenfra med en hagle, shotgun eller hva det er de har. Hadde skjønt at de traff hvis de hadde sniper, men det har de ikke. Og for ikke å snakke om alle buggene. Sitter fast i en liten skråning, klarer ikke gå opp en liten bakke, store problemer med å åpne dører. Nei, jeg er så utrolig uenig med de som mener dette er årets spill. Men skal gi det flere sjanser, har tross alt svidd av 600,- på CE.

Enig i ALT du sier..

Men skal også gi det flere sjangser, forhåpentligvis runne spillet :)

Har jo, som du sier, svidd av 600,- på det :-(

Lenke til kommentar

Jeg har innsedd at det kan være lurt å også kjøpe seg våpenkasser slik at man kan bytte våpen i safehusene som det er mange av.

Liker både maskinpistolen og de hjemmelagede bombene men har jo bare muligheter for å ta med en av gangen.

Samme gjelder sniper våpen og AK47.

 

Når det kommer til gutta som treffer deg med hagle fra flere hundre meter så er det nok mest sansynlig den enkleste av snikskytterriflene, den ligner gabske mye på hagla ved første øyekast.

 

Skulle jeg klage så må det være kikkerten, den er ubrukelig og har ingen zoom, da er scopet til snikskytter riflene mye bedre egnet til å titte litt på basene på avstand.

 

Også i begynnelsen, hvorfor skyter vaktpostene på meg uten så mye som å be meg stoppe eller på annet vis finne ut hvem jeg er.

Jeg kan kjøre opp til en vaktpost og stoppe og bli skutt i småbiter uten at jeg har vist tegn til fiendtlighet.

Når man har traversert kartet fram og tilbake så skjønner jeg jo at man blir gjenkjent men liksom på første kjøreturen blir bare rart.

Dette kunne vært løst ved å la vaktene nekte å la deg passere istedenfor å bare plaffe løs på deg og etterhvert selvsagt la de skyte på deg når de vet hvem du er istedenfor å la den første vaktposten behandle seg som en fiende.

Man blir etterhvert fiender med alle på brettet uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har innsedd at det kan være lurt å også kjøpe seg våpenkasser slik at man kan bytte våpen i safehusene som det er mange av.

Liker både maskinpistolen og de hjemmelagede bombene men har jo bare muligheter for å ta med en av gangen.

Samme gjelder sniper våpen og AK47.

 

Når det kommer til gutta som treffer deg med hagle fra flere hundre meter så er det nok mest sansynlig den enkleste av snikskytterriflene, den ligner gabske mye på hagla ved første øyekast.

 

Skulle jeg klage så må det være kikkerten, den er ubrukelig og har ingen zoom, da er scopet til snikskytter riflene mye bedre egnet til å titte litt på basene på avstand.

Enig med han over...

 

Våpensett nr. 1:

Silenced makarov, Sniper, PKM

 

Uzi/Mac 10/IED (Bombene), Silenced MP5, Dart rifle

 

Også i begynnelsen, hvorfor skyter vaktpostene på meg uten så mye som å be meg stoppe eller på annet vis finne ut hvem jeg er.

Jeg kan kjøre opp til en vaktpost og stoppe og bli skutt i småbiter uten at jeg har vist tegn til fiendtlighet.

Når man har traversert kartet fram og tilbake så skjønner jeg jo at man blir gjenkjent men liksom på første kjøreturen blir bare rart.

Dette kunne vært løst ved å la vaktene nekte å la deg passere istedenfor å bare plaffe løs på deg og etterhvert selvsagt la de skyte på deg når de vet hvem du er istedenfor å la den første vaktposten behandle seg som en fiende.

Man blir etterhvert fiender med alle på brettet uansett.

Du er fienden, sånn er det bare...

Hvordan tror du det er i borgerkrig?

En av fienden spaserer inn i en utpost, og alle sier bare:

"Vent, han er kanskje ikke fientlig... Han skyter jo ikke, så selv om han er vår fiende, er han jo harmløs..."

Nei, jeg tror nok de skyter ham...

 

Tenk deg dette.... Du er beordret om å stå vakt i en utpost...

Fienden er *din karakter*... Tar et eksempel... Han er en hvit mann, og bærerr en AK-47... Han ser bla bla bla osv osv.... Så kjører en mann inn i campen hopper ut av bilen, og løper rundt med ak... passer perfekt til beskrivelsen, det er jo nødt til å være han! Han viser ikke fiendlighet, men er han fiende, så er han fiende.... *Pang, pang, pang*

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Sivil befolkningen er for det meste svart der...

 

Når de har fått i oppdrag å drepe en mann som ser akkurat ut som den som nærmer seg i en gul bil, er nok det lureste å drepe deg... Bare å venne seg til at om du er folks fiende, er de sure på deg.... Uansett hvilken bil du kjører i... Kanskje at hvis du gir ham bilen, så vil det finnes unntak, men men...

Lenke til kommentar
Det er ny patch på vei!

 

General

Allow player to select display mode for Widescreen view in the display options

Improve server list with filter options (ping, punkbuster, server name, maps, game mode, dedicated server…)

 

Multiplayer

Allow match search from the maps leaderboard

Add minimum players setting in host options

Order scoreboard by point

Add an option to set respawn time for the host

Show VIP on scoreboard

Allow PC user to use Clan tag

IP display in the lobby server

 

Server

Add new functions to dedicated server

Allow the same server to host more than one game at a time

 

Kilde: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1...75/m/5451021507

 

Mornsann!

 

"Allow the same server to host more than one game at a time". Vil dette si at man ikke blir disconnectet etter hver sabla runde?? :) Og gjelder det PS3 og?

 

Og hvordan fungerer "Dedicate Server" i MP?

 

 

?

Lenke til kommentar

Nå er jeg lettere irritert. Det er i første omgang farming i denne online-delen også, og så fikk jeg beskjed om at jeg kunne resette de valgene man har hatt, miste én rank og én diamant.

Javel, men når jeg har oppgradert fire våpen, hvorfor får jeg ikke oppgradert to stykker etter å ha resatt. Jeg endte opp med å miste flere våpen, og det var alt jeg oppnådde med det. Hadde 2 diamanter før jeg resatte, og endte opp med 4. Trenger såklart fem diamanter for å fullt oppgradere en type figur.

 

Jeg er fra før total motstander av farming da man burde hatt tilgang til alle våpen fra første spill. Det blir likt for alle for pokker !!!!

 

Også har vi den utrolig rævva online delen hvor det ikke er noen serverlist hvor man kan velge server selv, og eventuelt hvilket map man vil spille osv.

Hvorfor blir man pælma ut etter hver eneste runde ???

 

 

Utrolig frustrerende og spille med møkkavåpen etter å ha resatt to ganger og bare kasta bort timer på null og nada. Det står ikke tydelig nok hva som skjer når man trykker på resett knappen, så man blir lurt. Helvetes opplegg altså.

 

 

Jævla gøy å løpe rundt med peashooter når resten av folka løper rundt med granatkaster med kikkertsikte... !!!!!!

Lenke til kommentar
Nå er jeg lettere irritert. Det er i første omgang farming i denne online-delen også, og så fikk jeg beskjed om at jeg kunne resette de valgene man har hatt, miste én rank og én diamant.

Javel, men når jeg har oppgradert fire våpen, hvorfor får jeg ikke oppgradert to stykker etter å ha resatt. Jeg endte opp med å miste flere våpen, og det var alt jeg oppnådde med det. Hadde 2 diamanter før jeg resatte, og endte opp med 4. Trenger såklart fem diamanter for å fullt oppgradere en type figur.

 

Jeg er fra før total motstander av farming da man burde hatt tilgang til alle våpen fra første spill. Det blir likt for alle for pokker !!!!

 

Også har vi den utrolig rævva online delen hvor det ikke er noen serverlist hvor man kan velge server selv, og eventuelt hvilket map man vil spille osv.

Hvorfor blir man pælma ut etter hver eneste runde ???

 

 

Utrolig frustrerende og spille med møkkavåpen etter å ha resatt to ganger og bare kasta bort timer på null og nada. Det står ikke tydelig nok hva som skjer når man trykker på resett knappen, så man blir lurt. Helvetes opplegg altså.

 

 

Jævla gøy å løpe rundt med peashooter når resten av folka løper rundt med granatkaster med kikkertsikte... !!!!!!

 

 

Morsomt lesestoff :D

Du kan forresten finne en serverbrowser ved å velge noe slikt som "custom server" eller noe sånn.

Og når du mistet flere våpen var det kanskje muligens fordi noen våpen koster mer enn andre?

Lenke til kommentar

Tar litt tid å skjønne det våpensystemet der, men kan gjøre et lite forsøk på å forklare før jeg hopper til køys:

 

- På alle klassene har du tre mulige diamanter du kan bruke.

 

- Bruker du èn diamant på èn klasse, får du oppgradert primary weapon.

 

- Etter å ha brukt to diamanter på èn og samme klasse får du et forbedret/nytt secondary weapon.

 

- Etter å ha brukt tre diamanter på èn og samme klasse får du enda et nytt primary weapon, som er ment å være det beste i den klassa.

 

En ny patch er på vei der diverse problemer skal bli fikset. (Både til PC, Tullebox :p og PS3)

 

Håper dette hjalp! :)

 

Natta! ;)

Endret av coolio1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg plukker opp dette til jul sammen med Fable 2 og Fallout 3.

Skulle egentlig kjøpe Mirrors Edge for noen dager siden, men folk sier det er for kort.

 

Men jeg lurer på hvor lang tid det tar før hvert våpen bli ødelagt. Samme med bilder osv.

Ser for meg at det blir veldig irriterende om selv en AK-47 bryter sammen hvert 5 minutt.

Lenke til kommentar

Det er kun brukte våpen som bryter sammen, og da etter lang bruk med regelmessig låsing. Så lenge du kjøper våpnene dine fra en forhandler (kjøper en gang, etter det kan du fornøye det uendelig hos forhandleren + hente ammo) bryter de ikke sammen, ble nettopp ferdig med spillet og mine kjøpevåpen har aldri brutt sammen.

 

Edit: det vil si, nye våpen kan jo også gå i filler, men da må du bruke dem LENGE.

 

Biler har jeg ødelagt mange av, men det er i møte med trær eller granatkastere. ;)

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

NEI!

 

Det tar ikke kort tid, hvis du kjøper våpen ligger dem i armory, og du kan plukke opp et nytt og ubrukt et når det passer deg, og du er der...

 

Har aldri opplevd at et våpen jeg har kjøpt har jamma eller eksplodert...

 

Dessuten, hvis du plukker opp fra fiender, og de begynner å jamme, er det alltids litt fiender her og der...

 

Det er ingen store problemer med det, syns jeg...

Lenke til kommentar
Det er kun brukte våpen som bryter sammen, og da etter lang bruk med regelmessig låsing. Så lenge du kjøper våpnene dine fra en forhandler (kjøper en gang, etter det kan du fornøye det uendelig hos forhandleren + hente ammo) bryter de ikke sammen, ble nettopp ferdig med spillet og mine kjøpevåpen har aldri brutt sammen.

 

Edit: det vil si, nye våpen kan jo også gå i filler, men da må du bruke dem LENGE.

 

Jeg har opplevd at kjøpevåpen har låst seg er par ganger, men dersom du bytter ut alle våpen hver gang du er innom våpenhandleren er det ikke noe problem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...