Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

jeg synes Far Cry 2 er på andre plass av tidenes spill. (TES: Oblivion er best)

Jeg har spilt nå sånn ca 10% (Ja, jeg er litt treig), og jeg synes det er vanvittig bra, og hvis det blir bedre ettervært så er det vel nesten (bare nesten) at den kan ta over tronen for Oblivion. For det første så er grafikken noe av det beste laget, og gameplay, våpen, handling, venner, oppdrag osv.

 

Jeg synes dette med veisperringene bare gjør det hele mer spennende. Ubisoft har lagt det opp slik at du må slite litt og du må bruke litt tid på spillet, og veisperringene er en av tingene. Et tips for de som hater veisperringene:

- Bruk kartet ofte for å lokalisere hvor de er, og du burde parkere bilen et lite stykke unna. Så lister du deg opp til et sted som er utenfor veien og du er litt bortgjemt, så sniper du de du ser eller så skyter du på våpenkassene og de faller om. Gjør dette når de står samlet, også har du fri passasje.

 

Også som mange har sagt: Bruk bussen!

 

Jeg bruker som våpen:

Hovedvåpen: Den halvautomatiske sniperen

 

Andrevåpen: Den pistolen som har silencer (Bruker denne for og drepe folk på kort avstand)

 

Spesialvåpen: Dart Sniper (Denne er flott!)

 

I våpenskuffene mine har jeg som primary en MP5 med lyddemper

Og i "pistol-kassen": En kopi som er den samme som jeg bruker til vanlig (den pistolen med silencer)

 

Og i spesialvåpenskuffen har jeg: Dart sniper som er backup i tilfelle den jeg bruker skulle jammre eller gå tom for kuler.

 

 

Jeg gleder meg til og spille resten. Og jeg synes det var verdt hvert eneste øre. Vi snakkes om noen måneder :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja :p Jeg elsker og snike meg opp til fienden og bare plaffe dem ned med sniper! deilig følelse! Jeg er ikke helt den rambo typen, men det pleier og hende at jeg bare kaster alt jeg har av granater og brannbomber og plaffer ned alt som er levende.. (Det hender at jeg gjør det på noen kontrollposter) :p

 

Hva er det Uzi gjør?

Endret av micros43
Lenke til kommentar
jeg synes Far Cry 2 er på andre plass av tidenes spill. (TES: Oblivion er best)

Jeg har spilt nå sånn ca 10% (Ja, jeg er litt treig), og jeg synes det er vanvittig bra, og hvis det blir bedre ettervært så er det vel nesten (bare nesten) at den kan ta over tronen for Oblivion. For det første så er grafikken noe av det beste laget, og gameplay, våpen, handling, venner, oppdrag osv.

 

Jeg synes dette med veisperringene bare gjør det hele mer spennende. Ubisoft har lagt det opp slik at du må slite litt og du må bruke litt tid på spillet, og veisperringene er en av tingene. Et tips for de som hater veisperringene:

- Bruk kartet ofte for å lokalisere hvor de er, og du burde parkere bilen et lite stykke unna. Så lister du deg opp til et sted som er utenfor veien og du er litt bortgjemt, så sniper du de du ser eller så skyter du på våpenkassene og de faller om. Gjør dette når de står samlet, også har du fri passasje.

 

Også som mange har sagt: Bruk bussen!

 

Jeg bruker som våpen:

Hovedvåpen: Den halvautomatiske sniperen

 

Andrevåpen: Den pistolen som har silencer (Bruker denne for og drepe folk på kort avstand)

 

Spesialvåpen: Dart Sniper (Denne er flott!)

 

I våpenskuffene mine har jeg som primary en MP5 med lyddemper

Og i "pistol-kassen": En kopi som er den samme som jeg bruker til vanlig (den pistolen med silencer)

 

Og i spesialvåpenskuffen har jeg: Dart sniper som er backup i tilfelle den jeg bruker skulle jammre eller gå tom for kuler.

 

 

Jeg gleder meg til og spille resten. Og jeg synes det var verdt hvert eneste øre. Vi snakkes om noen måneder :)

Endelig en som er enig med meg! Tidenes spill, definitivt. Om du bare har kommet 10%, bør du glede deg. Jeg er ferdig og det blir bare bedre og bedre, desto dypere du kommer i historien.

Lenke til kommentar

Awww, jeg gleder meg til og spille resten!

Det eneste som er synd er at jeg bare spiller spillet på: 800x600 og alt på very high og ingen AA :(

 

Kan noen anbefale et kjempe billig skjermkort som kan dra spillet bra på 1280x1024? Når jeg spiller så har jeg 15 FPS. Jeg har Geforce 8600 GT nå.

 

:)

Lenke til kommentar

EDIT TIL ZEROZ:

Du kan ta bussen ved og kjøre til busstasjonen, så ser du noen tavler ved stasjonen, så går du bort og ser på hvilken buss du skal ta også trykker du E..

 

-------

 

Jeg er svært uenig med deg iharal3.

Jeg kopierer listen din:

 

+ Bra Grafikk

+ Nydelig Våpenutvalg

+ Bra Map Edior

+ Bra MP

- Åpent område, My ass

- Innpåslitne vakter

- Litt lite dyr

 

Jeg starter fra toppen:

1. Bra grafikk er det. Og det er nydelig og ha fin grafikk rundt seg når man skal spille et slikt spill. Så jeg er enig med deg på dette punktet

 

2. Våpenutvalg er det ja. Enig med deg

 

3. Map editoren var ikke vansklig og skjønne, men jeg savner at man kunne sette ned fiender.

 

4. Jeg har ikke fått prøvd ut MP enda...

 

Da starter jeg på mine uenigheter:

 

5. Jeg synes ubisoft har gjort et fantastisk valg med og lage verdenen. Du har mange muligheter og du kan gå hvor du vil. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være et stort problem.

 

6. Innpåslitne vakter:

jeg siterer:

Et tips for de som hater veisperringene:

- Bruk kartet ofte for å lokalisere hvor de er, og du burde parkere bilen et lite stykke unna. Så lister du deg opp til et sted som er utenfor veien og du er litt bortgjemt, så sniper du de du ser eller så skyter du på våpenkassene og de faller om. Gjør dette når de står samlet, også har du fri passasje.

 

Det er ikke så ille som du skal ha det til.

 

7. Dette med dyr vil jeg si at bare er en bagatell. Det er mange dyr der, og hvis du hadde hatt for mange så hadde det hele bare blitt tull. Det er en glede når du får se et dyr. Og hvis det hadde vært for mange hadde folk bare klagd på det også.

 

:)

Endret av micros43
Lenke til kommentar
Tidenes nest beste spill er det nå langt i fra.

+ Bra Grafikk

+ Nydelig Våpenutvalg

+ Bra Map Edior

+ Bra MP

- Åpent område, My ass

- Innpåslitne vakter

- Litt lite dyr

Det med at det er lite dyr vil jeg ikke si er sant. Når man kjører rundt i en bråket jeep er det ikke rart at det ikke er noen dyr der, de rømmer fra lyden. Prøv heller å gå litt rundt så opplever man kanskje litt flere dyr, det er i værtfall min erfaring.

 

Edit:var litt sen, micros43 fikk med mye av poenget mitt.

Endret av X91_Al_CaponeX
Lenke til kommentar
EDIT TIL ZEROZ:

Du kan ta bussen ved og kjøre til busstasjonen, så ser du noen tavler ved stasjonen, så går du bort og ser på hvilken buss du skal ta også trykker du E..

 

-------

 

Jeg er svært uenig med deg iharal3.

Jeg kopierer listen din:

 

+ Bra Grafikk

+ Nydelig Våpenutvalg

+ Bra Map Edior

+ Bra MP

- Åpent område, My ass

- Innpåslitne vakter

- Litt lite dyr

 

Jeg starter fra toppen:

1. Bra grafikk er det. Og det er nydelig og ha fin grafikk rundt seg når man skal spille et slikt spill. Så jeg er enig med deg på dette punktet

 

2. Våpenutvalg er det ja. Enig med deg

 

3. Map editoren var ikke vansklig og skjønne, men jeg savner at man kunne sette ned fiender.

 

4. Jeg har ikke fått prøvd ut MP enda...

 

Da starter jeg på mine uenigheter:

 

5. Jeg synes ubisoft har gjort et fantastisk valg med og lage verdenen. Du har mange muligheter og du kan gå hvor du vil. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være et stort problem.

 

6. Innpåslitne vakter:

jeg siterer:

Et tips for de som hater veisperringene:

- Bruk kartet ofte for å lokalisere hvor de er, og du burde parkere bilen et lite stykke unna. Så lister du deg opp til et sted som er utenfor veien og du er litt bortgjemt, så sniper du de du ser eller så skyter du på våpenkassene og de faller om. Gjør dette når de står samlet, også har du fri passasje.

 

Det er ikke så ille som du skal ha det til.

 

7. Dette med dyr vil jeg si at bare er en bagatell. Det er mange dyr der, og hvis du hadde hatt for mange så hadde det hele bare blitt tull. Det er en glede når du får se et dyr. Og hvis det hadde vært for mange hadde folk bare klagd på det også.

 

:)

 

5. Du kan ikke gå hvor du vil. 2/3 av verdenen er dekket av fjell.

6. Uansett hvordan man vrir på det er det irriterende å stopp hvert minutt for å skyte noen vvakter bare for å kunne gå videre igjen.

7. Det er ikke mange dyr. Har bare sett bøffler, Zebraer og Antiloper enda. Kunne sikkert ha funnet flere hvis jeg hadde lett men det burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Bruk buss ;)

 

Gjør det så ofte jeg kan men jeg orket ikke spille lenger enn 50%. Spillet ble alt for repetivt og historien var ikke mer enn sånn passe...

 

Dårlig at Ubisoft drev å roste spillet sånn opp i himmelen. 8/10 var en helt grei karakter.

Ubisoft drev jo å snakket om det som om det skulle være game of the year :no:

Lenke til kommentar
Jaja.. folk har forskjellige meninger :) Jeg mener isåfall at det er årets spill (men jeg gleder meg til Mirrors edge) :)

 

At du sier dette er årets spill er jo nærmest en fornærmelse mot spill som:

 

Lost Odyssey

GTA IV

Gears of War 2

Littlebigplanet

Fallout 3

Fable II

 

Trur ikke du kan ha spilt mye spill hvis du mener FC2 overgår de spillene jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar

Tidenes spill ?

 

Aldri i livet !

 

Grafikken stod ikke opp til forventningene. I tillegg noe som irriterte meg hele tiden var at det var så mørkt selv på lyse dagen, i skygge områder. Og i tillegg veldig vanskelig å spotte fiender.

Storyen er også veldig dårlig. Har spilt ferdig spillet nå tidligere i uka, og satt igjen med en følelse av å gjøre samme oppdrag hundre ganger etter hverandre. Altså, svært langdrygt og kjedelig.

Og forøvrig er jeg en stor motstander av farming, og når utbyttene fra oppdrag er svært dårlig betalt, så blir det også nok en gang, en følelse av å bare måtte gjøre oppdragene fordi man vil ha neste våpen.

Spilte på normal hvilket var altfor lett, så kanskje jeg får prøve igjen på det vanskeligste.

 

Grunnen til stor frustrasjon er at man får oppdrag som blir planta på forskjellige steder hele tiden, og thank god for bussholdeplassene. En del ganger ble det til å kjøre langt inn i tykkeste jungern for å slippe og kjøre innom kontrollposter, bare for å plaffe ned et par folk, for å kunne komme seg videre.

Dette ble også veldig langdrygt.

 

Har mere jeg kunne sagt men orker ikke.

 

Btw, flaregun er veldig undervurdert. Den var pokker meg noe jeg ofte brukt for å skape kaos. Skyt den ned i bakken og det vil ta fyr. Skyt av tre-fire stykker inn ved en kontrollpost og du har det hele under kontroll.

 

Mortar ? Den var en stor skuffelse og altfor vanskelig å treffe noe med. Uansett om man skyter markeringen først, så vil fienden skjønne lunta, og da forflytter alle seg vekk fra det stedet, og så må du begynne på nytt. Den brukte jeg aldri mer etter første gang.

 

Granatkaster med kikkertsikte, Saw, og en Mac-10 på innerlomma var en sikker kombinasjon.

 

Bare et tips til de som akkurat har startet. Nye våpen blir også slitt etter eks antall elvekryssinger osv.

Bytt dem ved gjevne mellomrom.

 

Terningkast: terning3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...