Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke rukket å prøve å mye da spillet klikker hele tiden, men det virker som allerede nevnt her at AI'en er dårlig. Det var ikke lenge siden jeg kjøpte Clear Sky, hvor jeg slutta å spille pga helt elendig AI. Da snakker vi såpass at fienden går vekk fra deg, og ikke reagerer om du blåste et hagleskudd i sia på de. I tillegg hadde de overnaturlig godt syn, da de alltid ser deg midt på svarte natta, og for ikke å glemme aimbot'en enkelte av de har. Hvis FC2 er nesten like ille frister det ikke så mye å begi meg ut på det heller. Har utviklerne glemt helt av AI for tiden? Synes bare de blir dummere og dummere, og grafikken bedre og bedre.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Jeg sliter med et av oppdragene:

 

 

Jeg har kommet til den andre delen av kartet, og skal beskytte en båt med våpen fra angripere. Problemet er at jeg tror fiendene skyter med Mortar, og jeg må gi sprøyter/fjerne kuler vert 30. sekund...

Som om det ikke er nok, så må jeg også reparere båten gang etter gang...

 

Kan noen komme med noen tips til hvordan jeg skal klare dette oppdraget?

Jeg har prøvd flere ganger nå, men får det ikke til... :(

 

 

 

Han som bombarderer deg med mortar når båten kommer ut i "åpent farvann" står rett frem, på andre siden av vannet. Bruk grenade launchern helt fremme på båten og sikt høyt så tar du han lett:) Du rekker akurat å knerte de to som står til høyre med den fremste grenade launchern før du må ta han med mortaren:)

 

 

Takk, fikk det til nå. :)

 

 

De første gangene brukte jeg mine egne våpen mest, men når jeg begynnte å bruke MK19'ene så fikk jeg tatt ut båtene mye kjappere. Slet fortsatt en del med mortars (måtte reparere båten om og om igjen...), men fikk tatt ut han som var rett framfor båten. :)

 

 

Lenke til kommentar
Brian;

Er det virkelig så dårlig at AI'en i Far Cry (1) er bedre?

 

Nå har jeg ikke spilt Far Cry mot pc'n, men kun på lan mot andre, så jeg vet ikke hvordan det blir i forhold. Men det ble ganske frustrerende etterhvert. For eksempel når du skal ta over en camp, går motstanderne vekk fra deg og skyter en helt annen plass enn du befinner deg. Men plutselig kan de snu seg og da har de plutselig uber aim og treffer deg som bare juling, eller så snur de seg ikke i det hele tatt, og kan til og med gå forbi bak deg uten å skyte på deg. Det ødela hele spillet for min del, ganske synd i grunn for resten av spillet er jo veldig lovende. Håper bare for guds skyld at ikke FC2 er like ille.

Lenke til kommentar

Det jeg har sett av AI-en er så som så. Det har hendt at jeg sitter litt unna campen og skyter en med sniper og de to ved siden av han jeg skøyt bare står der og snakker. Og om de skulle reagere så løper de langs åpne veien istedet for å ta dekning ved en busk eller noe. De prøver noen ganger å flanke deg, men feiler siden de skyter hele tiden så med surround (som forøvrig er dritdigg) så klarer de det dårlig.

 

En ting jeg lurer på, disse vaktpostene, når jeg har speidet de, vil det da komme flere folk dit? Eller er det sånn at det er uendelig enten ammo eller helsegreier, men med vakter?

 

Jeg lurer også på hvor våpnene jeg har kjøpt spawner, er det kun i den garasjen hvor du introduseres for våpen det er noe, for det er ikke noe i lagringshusene mine, men det er vel det de kassene er til?

Lenke til kommentar
fiks:

 

- mer dyr

- AI må skrives på nytt

- bilene må øke hastigheten

- må kunne bære mer våpen, muligens på bekostning av runspeed/sprint

- bilene skal vel faen ikke begynne å lekke kjølevæske hvis den blir skutt ræva?

- brannene slukker altfor fort og brener for kort

- hvordan vet fiendene at du ikke er en av dem, når du kommer kjørende i en av deres biler fra 300m unna??

- Prøvde å snipe alle i enlandsby istad, krøp opp i en bask dritlangt una, var helt usynlig, etter jeg poppa første mannen ble jeg spraya av masse folk wtf?

-

pluss en hel haug med andre feil

 

Flere våpen?!? Er det ikke nok med en Uzi, en 50 kaliber sniper (den er STOR), og en M60 (også stor)? Noe mer enn det ville bare vært veldig urealistisk.

 

Ellers er jeg enig med deg, men når det kommer til bilreparasjon, så kunne den kanskje vært bedre, men det ville vært alt for mye arbeid å lage den så bra at man må reparere der den blir skutt, og gjøre noe markant bedre enn å skru på et par mutre i motorrommet. Og alt måtte gjøres på alle kjøretøyer i FC2.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på hvor våpnene jeg har kjøpt spawner, er det kun i den garasjen hvor du introduseres for våpen det er noe, for det er ikke noe i lagringshusene mine, men det er vel det de kassene er til?

 

du må jo kjøpe kassene i tillegg dersom du ønsker disse. De kjøpes på siste menyen hos våpenhandleren. Våpenene du kjøper legger seg i lagerlokalene til våpenhandlerne + der du startet spillet. Altså.. kjøp kassene i tillegg.

 

 

AI'en er veldig variabel, det som irriterer meg mest er når du tar snikangrep på folk med macheten, så plutselig "Hører" hele campen at den personen dør selv om han var helt alene og ikke lagde en lyd... Andre ganger kan det være motsatt.. Dette var som Brian sier også et problem på STALKER clear sky, menne jeg klarte likevel å kose meg gjennom hele Clear sky uten problemer.

Det er nok mye vanskligere å lage god AI i et spill som far cry enn feks Cod4 som er scriptet fra A til Å..

Lenke til kommentar

Fy fader. De vaktene er grusomt irriterende. Ikke nok med at jeg må løpe heeelt nord, men tror du søren ikke at det er suicidale vakter hele veien? :S

Det at bilene stopper på meteren er også ganske latterlig.

Men hvor mange akter er det? Står at jeg er i akt 1 (du'h), men kan jeg dra tilbake hit om jeg kommer til akt to? Siden det er haugevis av diamanter osv osv spredt rundt? Eller er akt 2 kun enda mer av kartet en kan bevege seg rundt (slik som det er røde grenser helt i begynnelsen)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En taktikk som funker veldig bra er å kjøre rett inn i veisperringer og områder med fiender, så trykker du C og lar jeep'en trille inn mens du plaffer dem ned med maskingeværet på taket.

Lenke til kommentar

Pøh. Så langt jeg har kommet, så fikser PKM biffen.

Først snipe ned noen mens de kommer traskende mot meg, deretter gå bananas med PKM.

 

Flere enn meg som synes siktinga er ganske tung i forhold til andre FPS? Det er vanskelig å ha presis sikting (kan det være mangel på FPS som gjør at det hakker?). Og blodet er som takk ut av Bioshock hvor det passer mye bedre :D .

Lenke til kommentar

jeg trenger hjelp i spillet... jeg skal hente medisin mot malariasykdommen min (for andre gang) og så da må jeg dra langt sør... da jeg kommer til stedet er det et hus som jeg sikkert skal inn i... men jeg kommer ikke inn... ingen av dørene funker, hva gjør jeg? det står no "reach underground cell" eller noe sånt men jeg aner ikke hva jeg skal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...