disippel Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Sønnen min på 8 spurte meg i dag hvordan Jesus kan be til Gud hvis han selv er Gud. Jeg ble svar skyldig. Noen som kan hjelpe med å gi han et svar? Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Gud og jesus er jo ikke samme person... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bibelen sier vel aldri at Jesus er Gud. Så da har du vel svar på spørsmålet. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 hvordan kan jesus be i det hele tatt? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 hvordan kan jesus be i det hele tatt? Hvorfor skulle det være så umulig? Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Spørsmålet burde vel heller være hvorfor skulle Jesus be når han selv har makten til å innfri det han ber om? Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bibelen sier vel aldri at Jesus er Gud. Så da har du vel svar på spørsmålet. Joda. Treenigheten, vet du. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bibelen sier vel aldri at Jesus er Gud. Så da har du vel svar på spørsmålet. Joda. Treenigheten, vet du. Står ikke noe om treenigheten i bibelen. Dette er en dogme som ble stiftet i kirkemøtet i Nicaea for å ha en standard når det gjalt hvem og hva Gud, Jesus og den Hellige Ånd er, for å kunne bekjempe de som mente at Jesus ikke var gudommelig eller bare "halvveis" guddommelig. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Da får du vise meg et eneste bibelvers som nevner treenighet slik kirken beskriver den. Må vel for en gangs skyld si meg enig med Bellicus der. Når det er sagt så kunne Jesus be til sin far. Og igjen når det er sagt så er vel det enkleste svaret at dette er en eventyrhistorie og i eventyrene går alt an. Endret 7. september 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bibelen sier vel aldri at Jesus er Gud. Så da har du vel svar på spørsmålet. Joda. Treenigheten, vet du. Står ikke noe om treenigheten i bibelen. Dette er en dogme som ble stiftet i kirkemøtet i Nicaea for å ha en standard når det gjalt hvem og hva Gud, Jesus og den Hellige Ånd er, for å kunne bekjempe de som mente at Jesus ikke var gudommelig eller bare "halvveis" guddommelig. Så hva er så spesielt med Kristendommen? Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Sønnen min på 8 spurte meg i dag hvordan Jesus kan be til Gud hvis han selv er Gud. Jeg ble svar skyldig. Noen som kan hjelpe med å gi han et svar? Det enkleste er at Jesus ikke er/var Gud. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ring barnevernet og få han ut av huset med en eneste gang, du er ikke egnet til å ha barn. Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er et godt spørsmål fra din åtte år gamle sønn:) Når Jesus levde på jorden, levde han som et menneske. Det står ingen plass i Bibelen (correct me if I'm wrong) at Jesus (på jorden) var allmektig på samme måte som Gud. Jesus trengte kontakt med sin far. Jeg tror nok ikke din åtte år gamle sønn forstår dette. I don't. Lykke til med forklaringen! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ring barnevernet og få han ut av huset med en eneste gang, du er ikke egnet til å ha barn. Skjerpings Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ring barnevernet og få han ut av huset med en eneste gang, du er ikke egnet til å ha barn. Skjerpings Signed. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hehe, bare vær stolt av at du har en så skarp 8-åring som tilogmed klarer å sette fast sin egen far på en slik måte du. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Sønnen min på 8 spurte meg i dag hvordan Jesus kan be til Gud hvis han selv er Gud. Jeg ble svar skyldig. Noen som kan hjelpe med å gi han et svar? Forbered deg på flere slike spørsmål! Ungene i dag er ikke så ettlurte som før i tiden så du gjør nok lurt i å hjerne vaske ham så fort du bare kan! Eller "forteller" du ham om kristendom på lik linje med andre eventyr og andre religioner? Tørr du å være så ærlig? Det er kun du og andre kristne som tror at din gud er den rette vet du.... Jeg tror jeg ikke du klarer dette i og med at du selv tror på dette og syntes det er synd at du tar vekk barnets egne valg ved å presse/true dette på barnet i så tidlig alder.... Slem er du i alle andre enn dine egne øyne, du er klar over det hvis du presser dette på ham i så ung alder? Endret 8. september 2008 av RWS Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du burde allerede nå tenke ut et svar du kan gi når han spør om hvordan Jesus kunne gå på vannet. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Det er herlig å høre om barn som vokser opp i kristene hjem. Som begynner å stille de første kritiske spørsmålene om religionen dem har blitt avlet opp til å tro på hele livet Noe sier meg at du vil få mange slike spørsmål i fremtiden, enda værre vil det bli når barnet er gammel nok til å forstå evolusjon og naturlig seleksjon. Endret 8. september 2008 av Myagos Lenke til kommentar
WWJD Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Bibelen sier vel aldri at Jesus er Gud. Så da har du vel svar på spørsmålet. Joda. Treenigheten, vet du. Står ikke noe om treenigheten i bibelen. Dette er en dogme som ble stiftet i kirkemøtet i Nicaea for å ha en standard når det gjalt hvem og hva Gud, Jesus og den Hellige Ånd er, for å kunne bekjempe de som mente at Jesus ikke var gudommelig eller bare "halvveis" guddommelig. Den kristne tro bygger på forståelsen av at Gud er treenig. Gud er ett vesen, men opptrer som tre personer: Fader, Sønnen og DHÅ. Jesus er allikevel fult ut Gud. Ta til sammenligning fra eget liv. Jeg har en mor og far, noen søsken og en del venner. Ovenfor min mor og far har jeg rollen som sønn. Ovenfor mine søksen har jeg rollen som bror. Ovenfor mine venner har jeg rollen som venn. Alle rollene jeg har - er med på å definere meg. Allikevel er rollene ganske ulike og jeg utfører de på forskjellige måter. Du kan ikke plukke ut en rolle i mitt liv og la det definere meg. Du må se på alle rollene under ett. På samme måte er det med Gud. Gud har tre roller: Fader, Sønnen og DHÅ. Det er disse rollene som definerer Gud. Fader, Sønnen og DHÅ er altså Gud. Endret 8. september 2008 av WWJD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg