knadne Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har en 89 modell VW passat som har begynt å lage ulyder. Det smeller voldsomt i potta og under panseret. Når den er blitt varm og på høyere turtall går det delvis bedre, men ikke bra. Den trekker dårlig uansett. Jeg åpnet panseret for å se om jeg kunne finnen noen åpenbare feil, da jeg oppdaget at smellene kom fra motoren samtidig som det slo gnister/kom flammer ut av et hull... Jeg har tatt bilder av hullet og lurer på om det skulle vært en slange der, eller om dere kan ha en formening om hva det kan være? Link til bildene: http://findreng.com/1.jpg http://findreng.com/2.jpg knut Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er det der slangen til bremseforsterkeren skal kobles på. Ikke akkurat et sted det skal være brennende drivstoff, da det er en del av inntaket. Sjekka om tannreima/rotoren/fordeler-lokket står på slik det skal ? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ryker luftmengdemåleren vil det gjerne smelle i potten og bilen vil gå dårlig (særlig på enkelte turtall). Temeraturen vil også ha noe å si. Gnister ut av hull i motoren vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
knadne Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er det der slangen til bremseforsterkeren skal kobles på. Ikke akkurat et sted det skal være brennende drivstoff, da det er en del av inntaket. Sjekka om tannreima/rotoren/fordeler-lokket står på slik det skal ? bremsekraftforsterkeren fungerer finfint, så tror ikke det er den, andre forslag? Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Om jeg ikke husker heelt feil så skal det en slange på den nippelen som går opp til bremsekraftforsterkern. Bytta den slangen på bilen min idag, min dro også dårlig, smalt i potta osv. fordi den slangen var morken og hølete. Vanskelig å se om det er den nippelen utifra det bildet egentlig Btw, ser ut som du har en lekkasje på syl nr 1 Endret 11. september 2008 av tl35182 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 At det smeller tyder på feiltenning. Sitter tennpluggen på sylinder 1 skikkelig fast? ser ikke sånn ut.. Aner ikke hva det hullet er til.. tett det og se hva som skjer. Mulig det har sitti en tettning der, men den har blitt skutt avgårde pga feiltenning. Hvis du tar av luftslangen oppå innsuget og ruser litt vil du nok se stikkflammene stå en halvmeter opp. Pass på hårsveisen... Sjekk timing, rotor, fordelerlokk.. Lenke til kommentar
mecanikeren Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Vet ikke om du allerede har løst problemet ditt? Ser at Harkonnen har helt rett her, det er rørstussen som slangen for hjelpekraft til bremsekraft forsterkeren skal kobles til. Ser også at det sitter igjen litt av slangen på røret. Prøv med å skifte ut denne slangen (fås i løs vekt hos Møller) Smell og flammer kommer nok av kraftig mager blanding pga mye falskluft som trekkes inn gjennom rørstussen. Sjekk også gummiflens mellom innsugsmanifold og monopoint innsprøytning. Ikke sjelden at denne er totalt defekt og fører til mye falskluft! Endret 19. september 2008 av mecanikeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå