Khaffner Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 For et halvt år siden fikk jeg tak i 2 17" LCD-skjermer til gibort-pris, måtte bare slå til. De har blitt brukt til kontorarbeid i rundt 5 år før jeg fikk tak i dem. Nå bruker jeg begge på en gang, på den ene går film, på den andre surfing og småting, ofte mange timer i strekk. En sjelden gang gaming. Mitt "problem" er at skjermen som det går film på er mye lyssterkere, selv om farge- og lysinnstillingene på skjermene er identiske. Jeg ser forskjellen ved å dra noe halvveis over til den andre skjermen. Er det bruksområdet som former bildekvaliteten eller var jeg uheldig med en av skjermene? Kan det ordnes? Skjermene er muligens en eldre versjon av denne. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Har samme opplevelse her. Har to identiske Dell-skjermer, men den ene er litt hvitere og lysere enn den andre selv om innstillingene er helt identiske. Endret 9. september 2008 av TommyNator Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Bruker du skjermene til forskjellige oppgaver? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Den ene får mer å gjøre enn den andre, og har blassere bilde. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Hos meg er det omvendt, her er det den skjermen som har mye å gjøre som er lysere og flottere Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har en mistanke om at det er hardware-feil hos meg. Den skjermen med dårlig bilde er koblet til med en godt brukt VGA-kabel, og nå har bildet begynt å skifte farger i rykk og napp av og til. Jeg har ikke tid til å bytte kabel nå, skal sjekke senere. TommyNator kan kanskje prøve det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå