Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

*Løst*subbing i (noen)svinger, ved fult rattutslag og av og til over fartsdumper. *Løst*


stich_it

Anbefalte innlegg

som tittel sier så er det subbing som er problemet i (noen)svinger ved fult rattutslag og av og til over fartsdumper.

 

det hele begynte etter jeg byttet dempere av ukjent stivhet som var utslitt/ødelagt med sachs super turismo dempere.

 

bilen føles nå like stiv som den gjorde før de gamle demperene ble utslitt men bilen har begynt å ta imot under vise forhold.

 

igår så jeg at bilen var seget litt forran på venstre side (ca 2-3 cm) i motsetning til høyde på høyre side.

 

når jeg sjekket i deg med tommestokk var høyden bare forskjellig med ca 5mm og den var synlig høyere på venstre side en den var igår.

 

de jeg har diskutert dette med mener det kan være fjærene som er gåene og ikke vet jeg. har dere noen forslag til hva det kan være?

 

bilen er senket ukjent antall MM eneste info jeg har er at den står ca 60cm fra veien og opp til toppen av hjulbuen.

 

bilen ruller for tiden på 15" felger med ET36 og 205/55/15 dekk

 

den subbet av og til bittelitt på fult rattutslag før bytte av dempere, men ikke i nærheten av like ille som den gjør nå. 4hjulskontroll er foretatt etter byttet av dempere uten merkbar endring på problemet.

 

når man ser på dekket kan det se ut som det treffer i ytterkant av dekket og så kan man se slitemerke hvor hjulet treffer på fult utslag innerst i hjulbuen.

 

og rulleomkretsen på dekket er ca likt som 215/40/17, dvs forskjellen i rullemokrets er på 0.4% og i forhold til original rulleomkrets (185/65/15 som forresten er vinter dekkene mine :D) er det 2.4% forskjell.

 

vel iallefall i følge denne kalkulatoren: Miata.net Tire Size Calculator

 

den dekk dimmen har jeg kjørt med i 4 år uten problemer før nå, når jeg byttet dempere.

 

bilen er forresten en mercedes 190E 2.0liter 90' mod (w201)

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...