Jackvo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Heisann! Jeg har en Q6600 prosessor som jeg synes bråker så forferdelig mye. Så nå tenker jeg på å kjøpe en ny luft vifte som kanskje ikke bråker så forferdelig mye som stock vifta til q6600 gjør! Sokkel: 775/Asus P5N-D Hovedkort. Prisen bør være på under 500kr. Takker og bukker til alle svar -Jonas P.S: Har et Antec 900 kabinett Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Går ikke feil med en Cooler Master Hyper 212 Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei. Jeg har denne: Zalman 9500 ATog er godt fornøyd med den. Et hav bedre enn stock kjøleren både på lydnivå og kjøling. Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Går ikke feil med en Cooler Master Hyper 212 Takker for svar! Men er den stillegående? Jeg vil gjerne kunne sitte og se en film uten all den luft-lyden i bakgrunnen Men ja, denne så veldig bra ut så langt! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Blir ganske sikkert å drukne i støyen fra kabinettviftene. Støy er fryktelig subjektivt, synes selv den har bra støynivå og meget gode kjøleevner til en fornuftig pris. TEST Lenke til kommentar
Jackvo Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Hvor mange dB skal til får det kan kalles "høyt"? Hvor mye dB er komfortabelt? Jeg kan absolutt ingenting om det her Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 http://www.silentpcreview.com/ Lenke til kommentar
runniz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Noctua NH-U12P er det du er ute etter. Kjøleren er blant de beste når det gjelder ytelse, og er kjent for stillegående vifter; Anandtech - Noise level comparison EDIT: Noctuan er kanskje litt overkill hvis du ikke skal overklokke eller noe, men for å få viftestøyen ned er det en fordel med større vifter (NH-U12P har 120mm vifte). Ved stock klokking - og også en 0,5GHz til, vil du kunne kjøre kjøleren på laveste hastighet. Da vil du garantert ikke høre den bak viftene til antec 900 som jeg regner med du har på low. Endret 11. september 2008 av runniz Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg kan virkelig anbefale Noctua NH-U12P. Det følger med alt du trenger i pakken som vifte, paste, verktøy og motstander for å endre hastighet og støy fra vifta. Jeg har satt på motstanden som gjør at den spinner med 900 rpm og da er den knapt hørbar, temperaturen er og tilfredsstillende. Eneste negative er at den er ganske svær så du må passe på at kabinettet er stort nok. Du trenger rundt 17-19 cm fra hovedkortet og ut til kabinettveggen. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvilken retning blåser Noctua kjøleren. Du ser jeg har en vindtunnell nederst i kabinettet, som trekker inn luft i front og blåser den ut i bakkant. Det jeg lurer på, blåser den i den retning, eller opp i kabinettet? Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvilken retning blåser Noctua kjøleren. Du ser jeg har en vindtunnell nederst i kabinettet, som trekker inn luft i front og blåser den ut i bakkant. Det jeg lurer på, blåser den i den retning, eller opp i kabinettet? Du kan snu den i hvilken retning du vil. Installation Manual Er en illustrasjon midt på første siden der. Du kan selv velge hvilken side av kjøleren du vil ha vifta, eller om du vil kjøpe en ekstra vifte og ha to. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hiver meg inn her da jeg har samme dilemma som trådoppretter. Jeg har sett litt på disse som er vifteløse, alla denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153 Vil det være noe som er fornuftig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå