Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny bærbar skolePC!

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en bærbar skolePC. En man bruker til å surfe på nettet, skrive i word, excel m.m. Pluss at den skal være okay å bruke i Photoshop, illustrator og andre programmer man får bruk for i medialinjen. Jeg vil helst at skjermen skal være mindre enn 15-tommer og at PC'en har et behagelig tastatur. Har sett litt på MacBook, men det kan hende det blir litt for dyrt. Har også sett på MSI Wind, men jeg vet ikke om den blir for pinglete.

Trenger ikke så mye lagringskapasitet, men mye minne er bra. Alt fra 2500 - 10 000 kr er OK.

Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer med slike bærbare PC'er, eller noe annet noe annet å si? Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På kino her en dag så jeg reklame for MacBook + MS Office til 8000.- eller noe rundt der. Det er jo absolutt bra maskiner, men du vil nok få samme kraften i en PC for halvdelen av prisen ca.

MSI Wind og lignende er nok for liten for skolearbeid i lengre perioder. Den kan nok fint brukes til Photoshop, men den lave skjermoppløsningen vil ganske sikkert irritere deg etter et par dager.

Det finnes massevis av bærbare med 14.1" skjerm som er helt ypperlige til en billig penge. Selv har jeg en noe dyrere Dell XPS M1330 med 13,3" skjerm (1280x800) som jeg liker veldig godt. Der får du en rimelig heftig maskin for godt under 10 000.

Lenke til kommentar

OK. Må vente å se litt om hvor mye jeg kan bruke på PC'en. En MacBook frister veldig mye, selv om det er veldig dyrt. Men jeg tror det er verdt alle pengene uansett. Apple kan det med å friste folk gjennom design og brukervennlighet.

Setter pris på konkrete forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...