Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Laptop, ekstremt treg. Skal være kraftig...

Anbefalte innlegg

Hei :) Starter med å vise dere et bilde:

i1235_Ram.jpg

Har denne laptopen

Som du ser på bildet, står det på oppgavebehandling at den har 2gb ram, men den skal ha 4GB (eller 3.5 som Vista 32x bruker) Prosessoren skal også være OK, men når den faktisk små lagger når jeg surfer på nettet begynner jeg å lure...

Er det noen som kan hjelpe meg, kjøpte den for en månede siden på elkjøp. Orker ikke å ha en pc som sliter med å dra en nettleser om dere skjønner, blir temmelig udugelig til skole arbeid også da :(

Tar imot svar med Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu'n er ikke allverden, hadde fra samme serien i min gamle laptop og den var ikke spessielt rask samt at den utvikler MYE varme

Men virker litt rart at det brukes så mye av den fordet, du har ikke virusprogram eller lignende som kontinuerlig skanner i bakgrunnen da?

Lenke til kommentar

Prøvd å sjekke strømstyringsplanen? kan hende den står på strømsparer,

det kan og hende at driverene til skjermkort o.l kan være utdatert.

om du nettop har kjøpt den kan det hende vista kjører en backup lagring i bakgrunn eller noe i den dur:D

se også på oppgavebehandling -> prosesser og se om noe trekker unormalt mye kraft

Endret av ElskHunMest
Lenke til kommentar
Cpu'n er ikke allverden, hadde fra samme serien i min gamle laptop og den var ikke spessielt rask samt at den utvikler MYE varme

Men virker litt rart at det brukes så mye av den fordet, du har ikke virusprogram eller lignende som kontinuerlig skanner i bakgrunnen da?

Bruker Avira Premium Security Suite..Når går PC'en så innihelvete tregt at jeg begynner å bli alvorlig bekymmra her. Alt jeg gjør lagger, er reine helvete. Men hva med ram spørsmålet mitt? Det må jo være noe som ikke stemmer :ohmy: Skal prøve å innstalere et annet virus program, men imens, kom med flere forslag/ tips.

EDIT:

Elsk Hun Mest: Den står på automatisk på strøm, den er nå kobbla til strøm, og er på høy ytelse.

Jeg har hatt pc'en i en månede, så den backupen har blitt gjort for lengesiden..

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Har mistanke om at det eventuelt kan være en form for virus.

Så er spørsmået: Kjørte sånn Fujitsu Siemens Brenn på plate recovery. Jeg kjører denne nå, så da lurer jeg på om alt av virus and shit, vil blir borte, da maskina blir tilbake stillt til fabrikk innstillinger?

Svar settes bris på :)

Lenke til kommentar
Det er jo gjerne skjermkortdriveren eller dens fravær som får nettleseren og eventuelt vinduer du drar rundt til å lagge.

Prøv å oppdatere den først ;)

Finner ikke driver til skjermkortet :no:

Skjerkortet heter: ATI Mobility Radeon HD 3400 Series.

noen som kan hjelpe meg med å finne akkurat den driveren jeg skal ha? :)

Lenke til kommentar

Noe annet som kan bidra til reduksjon i systemytelse er innebygde quick-play-funksjoner eller slikt. Det kan hende du løser problemet ved å kjøre en selektiv oppstart hvor du velger kun de viktige prossessene. HW.no har en artikkel om selektiv oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...