blue_boy Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 ok nå har jeg lest gjennom hele tråden om LCD vs. Plasma og fortsatt så er jeg veldig usikker på om jeg skal velge plasma eller LCD... jeg bruker tv-en mye for å nettopp se på tv og film. Har tenkt å koble til pc-en men kun for å se på filmer som jeg laster ned, altså ikke surfing eller spilling fra pc-en. MEN har også tenkt å kjøpe meg ps3 snart, så er derfor ganske forvirret... Har lest at plasma tv-er har raskere responstid, så vil ikke plasma være bedre til spill pga. rask resposntid?? Hva er så mye bedre med LCD når det gjelder konsoll spill? Har ikke så mye peiling rundt dette, så trenger virkelig hjelp smile.gif På forhånd takk. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) ok nå har jeg lest gjennom hele tråden om LCD vs. Plasma og fortsatt så er jeg veldig usikker på om jeg skal velge plasma eller LCD...jeg bruker tv-en mye for å nettopp se på tv og film. Har tenkt å koble til pc-en men kun for å se på filmer som jeg laster ned, altså ikke surfing eller spilling fra pc-en. MEN har også tenkt å kjøpe meg ps3 snart, så er derfor ganske forvirret... Har lest at plasma tv-er har raskere responstid, så vil ikke plasma være bedre til spill pga. rask resposntid?? Hva er så mye bedre med LCD når det gjelder konsoll spill? Har ikke så mye peiling rundt dette, så trenger virkelig hjelp smile.gif På forhånd takk. Det er mange tanker man skal gjøre før kortet trekkes og tv-en står i stua:). Det er et hav av muligheter, men det viktigste er at du liker det du ser og ikke baserer alt på teorier og andres meninger. Plasma og lcd debatten vokst det siste året siden folk har oppdaget at disse skjermene viser meget gode bilder. At Pioneer sin 8 generasjons plasma ble kåret til verdens beste tv i fjor hjelper også. Hvis du ser mye tv så er det plasma det beste valget siden de viser gode SD bilder. Plasma skjermen takler lav oppløsning langt bedre enn lcd skjermen. Responstiden har du allerede registrert og denne er langt kjappere på en plasma og dette gjør at det nesten ikke finnes slep. Dette er en klar fordel når man skal spille, men vær klar over at lcd skjermen har et langt skarpere bilde som bringer spill grafikken bedre frem enn en plasmaen. Plasma skjermen har nemlig et mykere bilde som kan minne om den gamle crt-en(billedrøret). Dette gir et mer dynamisk bilde til film siden det minner mer om kino... De beste lcd skjermene er i dag utstyrt med et 100hz system som løser veldig mye av responstid problemene. Systemet fremmer også detaljene i bildet på en måte vi aldri har sett før. Nå er ikke dette helt uten feil selv om årets Samsung og Philips topp modeller har løst dette riktig så bra. Enkelte ganger kan bevegelse i større grad se ut som morphing enn riktige bevegelser. En annen artefakt er at systemene forandrer teksturen i bildet slik at det ikke lenger ser ut som film, men heller video. Dette er det noen som hater, men andre trykker det til sitt bryst og elsker det. Med andre ord så bør du sjekke hvilke av disse to holdningene du lener mot før du kjøper noe som helst. Samsung sin 6 serie har en meget god 100hz og Philips sin 9 serie har det samme... Plasma skjermen kan i verste fall få permanente innbrenninger selv om dette problemet nesten er utslettet så kan det fremdeles komme. Middlertidige innbrenninger må du uansett regne med. Disse er helt ufarlige og det eneste merke som mer eller mindre han eliminert dem er Pioneer... Endret 7. september 2008 av Bava Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg Playstation3 og har en LG PG6000 plasma og bildene er knivskarpe og flotte "rått" så ved konsollbruk XBOX/PS3 så kan du trygt satse på plasma. Skal du kjøre film via pc så blir det også veldig bra. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg Playstation3 og har en LG PG6000 plasma og bildene er knivskarpe og flotte "rått" så ved konsollbruk XBOX/PS3 så kan du trygt satse på plasma. Skal du kjøre film via pc så blir det også veldig bra. Det er vel udiskutabelt at det blir bra, men lcd viser skarpere bilder på spill og pc... Personlig foretrekker jeg å spille på plasma siden grafikk kantene blir mykere så grafikken oppleves som enda mer smooth. Det blir heller ikke slep eller hakking på kjappe bevegelser. På den annen side er det vel ikke til å skyve under en stol jada jada at vi er hardkokte plasma fans;) Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 takk for svarene... skal til elkjøp idag og kjøpe meg en plasma tror nok d blir d beste siden jeg skal se mye på film, og spille ps3 mest sansynlig etterhvert hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå