Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av høyttalere!

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg denne recieveren.

Tenkte å kjøpe meg et par front høyttalere nå aller først. Er usikker på hva jeg skal velge. Hadde tenk å bruke max 4000 kr. Mulig det er litt lite for å få noen brukbare front høyttalere. Hører mest på musikk men blir noe film titting av og til også.

Har hørt mye bra om Dali concept 6 men har ikke peiling om recievern jeg har er "stor" nok for disse høyttalerne.

Kanskje recieveren takler disse åsså?

Har ikke så mye peiling desverre.

Visst noen har forslag om hva som kan passe bra til recieveren min takker jeg for det

Endret av pepsi22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte å kjøpe to høyttalere nå i første omgang.

har xbox360 og ville derfor spille i surround men også ha noe litt skikkelig man kan høre musikk med.

har du noen andre forslag til høyttalere?

takker for svar:)

Hvorfor har du kjøpt surround reciver hvis du hører mest på musikk og skal ha to høyttalere?

Reciveren vil nok takle concept 6, men ikke de CV høyttalerene.

Vil tippe reciveren yter en ca 60watt per kanal.

Lenke til kommentar
Den receiveren gir ca 5x35 watt i surround , og ca 2x85 watt i stereo, så høyttalere med høy følsomhet og gjerne en impeadnase på 6 ohm er å anbefale. (spørs om forsterkeren takler 4 ohm)

okay. hvordan tror du den greier seg om jeg kjøper dali concept 8?

takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Er usikker på hva jeg skal velge. Hadde tenk å bruke max 4000 kr. Mulig det er litt lite for å få noen brukbare front høyttalere.

For 4000,- kroner er det fullt mulig å få noe "brukbart". Surround.no selger høyttalere fra feks. Dynavoice og Proson, som ligger i den aktuelle prisklassen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...