eplekjekk123 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Hei! Jeg har bestillt en mobiltelefon fra Singapore som ble sendt til Norge med fedex den 26 august og den kom til Gardemoen 28 august i følge pakkesporingen. Det er i dag elleve dager siden. Mobiltelefonen kostet under tusenlappen og ble sendt som gift fra ebay selgeren. Det er jo selvfølgelig ikke helt etter regelboka, men vanlig praksis blant de fleste som handler via Ebay. I teorien ville ikke pakken kreve tollbehandling slik det går frem av dagens tollsatser og derfor skulle ingenting tilsi at de må bruke 11 dager for å sende en pakke videre. Eneste logiske forklaringen må være at de har mistanke om at pakken ikke er en gave. Noen som har vært i samme båt og har en forklaring på somlingen? Eplekj123 Endret 9. september 2008 av eplekjekk123 Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 sjekk www.toll.no se om du finner noe der Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Har vore borti pakker som har stoppa opp i tollen på grunn av at mottakar måtte gjere eit eller anna. I praksis var det å ta ein telefon til der den sto fast. Var ein kompis som måtte gjere dette. Han fekk sjølvsagt aldri beskjed om at han måtte ta kontakt med dei, men den hadde stått fast i eit par dagar. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hver gang mine pakker blir stoppet i tollen så sender jeg Posten en mail med kopi av ordren min. Funker kanskje ikke for deg siden de har satt gift på den... Men jeg ville ha kontakta Fedex, de har vel en fortollingsavdeling på Gardermoen? Ellers så er det nok Posten som tar seg av det. .. Send de en mail på ♫ [email protected] eller ringt de på deres kundeservice. De vet vel sikkert hvem du eventuelt må ringe for å få pakka de videre Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Må være store forsinkelser i tollbehandlinga for tiden. Jeg venter bla. på DVD'er fra play.com. Sendt fra play 19. august.... Har ikke sett noe til de pakkene, men bøker sendt 1. sept har ankommet min postkasse. Endret 7. september 2008 av Blippblopp Lenke til kommentar
eplekjekk123 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Hentet fra toll.no: Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner. Du kan ikke fortolle varene på Internett, før du har fått beskjed om at varene er ankommet og du har fått et ankomst- gods-, eller referansenummer. Verdien på mobiltelefonen er under tusen kroner eks frakt. Det er jo håpløst om jeg må betale moms på fraktkostnadene. Dersom de ser at varen er moms og tollpliktig tolker jeg det slik at en får beskjed om det. Ellers vil det jo føre til et berg av pakker, og tusenvis av sure telefonklager. Eplekj123 -Skal se om jeg rekker å ringe til tollen i morgen (fra telefonkiosk...) Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
eplekjekk123 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Da fant jeg ut av problemet. Jeg ringte den norske avdelingen til fedex på Gardemoen og oppga trackingnummeret mitt. Da kunne kundebehandleren meddele at pakken min lå på mitt lokale postkontor og hadde vært der siden 1 september. Grunnen til at trackingen ikke var blitt oppdatert var fordi fedex hadde sendt pakken videre med posten og de kunne ikke oppdatere fedextrackingen. Det som er rart er jo at jeg ikke har fått noen hentelapp på pakken. Det er sikkert posten som ikke har sendt det ut eller at de har sendt det på mobil (som jeg ikke hadde på det tidspunktet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå