Gjest medlem-82119 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Skal kjøpe JBL høyttalerpakken til rett under 11000,- hos soundgarden. Hvilke høyttalerkabler anbefales som er relativt rimelige og fungerer bra? Kan jeg kjøpe en rull med kabel og bruke samme på alle høyttalerne, eller bør jeg ha egen type til f.eks sub? Bør de utstyres med bananplugger, eller er det like bra/bedre å bare avisolere endene og skru dem fast på inngangene tli recieveren? Hva med kvadrat, hvor mye "bør" jeg ha...og er det noen merker som er å anbefale? Anbefales det like lange kabler til hvert høyttalerpar, eller kan jeg f.eks ha 8-9 meter til den ene bak og så 5-6 meter til den andre bak? Er det mye å hente på å f.eks kjøpe nordost hos soundgarden fremfor en rull hos elkjøp og lignende? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Er minimalt, om ikke ingenting å hente på dyre høyttalerkabler. Ta en kikk på Dali White Wave de har på HifiKlubben, den er flat og lett å henge opp, koster ikke stort heller, gjør susen i massevis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kan jeg kjøpe en rull med kabel og bruke samme på alle høyttalerne, eller bør jeg ha egen type til f.eks sub? Vanlige høyttalerkabler kan ikke brukes som subwooferkabel, hvis du da ikke kjører via high-in på subwooferen. Dette er høyst sansynlig ikke tilfelle hos deg, så en vanlig subwooferkabel bør gjøre susen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor ikke bare en standard signalkabel, som koster betydelig mindre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tanken bak innlegget var bare å linke til en "subwooferkabel" slik at han fikk vite hvilken type kabel han egentlig trenger. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg fikk et tilbud på et høyttalersett med receiver og kabler i ferdige lengder med plugger. Så at det var satt opp ulike kabler til fron, bak og sub og lurte litt på hva man burde ha. Slik stueløsningen vår er kommer kabelen til bakhøyttalerne ligge på gulvet/under møbler og bør derfor tåle litt juling. Vil jo slippe å pantsette huset for å kjøpe disse: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,216&id=465 Og håper noe slikt er ok: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...5,216&id=33 Eller kan man gå for de billigste: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,216&id=926 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Om du vil høre forskjell på den billigste og den nest-billigste er tvilsomt. Også den dyreste stiller jeg meg tvilsom til. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Den billigtse kabelen der er god nok i massevis. Endret 18. september 2008 av Lefse Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Gå for den billigste til bakhøyttalerne hvertfall, men til front og center kan du gjerne koste på deg et hakk opp. Er jo ikke mange meterene det er snakk om så prisforskjellen blir jo ikke all verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 For noen er det jo også viktig at kabelen ser sånn nogenlunde anstending ut. Selv mener jeg at det ikke gjør noe at kabelen har et pent yttre. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 kobber kabel fra biltema , funker kjempe bra og er billig Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har du råd til å deponere på to forskjellige kabler og sammenlikne dem hjemme hos deg selv? Om du ikke hører forskjell slipper du billig unna, og om du hører forskjell må du ta stilling til om lyden bare er annerledes eller om den er bedre, og om det er verdt de ekstra pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå