Gå til innhold

Trådløs mus *uten* klikkelyd

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg en trådløs mus uten klikkelyd? (Edit: Helst bluetooth.)

Er jeg forresten det eneste mennesket i verden som ikke har skjønt hvorfor mus og tastaturer skal lage disse evinnelige klikkelydene? For 20 år siden var det kanskje vanskelig å unngå bråket pga mekaniske brytere, men i 2008 trenger det vel ikke være sånn? Er det fordi folk er så vant til at det bråker, at produsentene legger inn ekstra klikkelyd for nostalgiens skyld?

Endret av stormelf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er fordi de fleste liker en bekreftelse på at knappen har nådd reaksjonspunktet.Når jeg tenker over det er det vel like greit om man kun kjente det (type mobiltaster). Om klikkleyden av at tasten treffer plasten under skulle dempes kan jeg tenke meg at dempemekanismen ville vært mer utsatt for slitasje.

offtop

Jeg jobba i et kontorlandskap fylt med gamle høylytte tastatur en gang, uten headset der hadde jeg tilta :p (men der hadde vi også diverse trampere,hostere,trommere,keyboardmisbrukere osv)

Lenke til kommentar

Følbar feedback er nesten nødvendig for å gi en bra brukeropplevelse, men som du sier så er jo dette løst på f.eks. mobiltelefoner. Her får man feedback, men uten KLICK-KLACK-lydene typiske mus lager.

Og det med kontorlandskap hvor 30 personer sitter og klikker i vei er jo en historie for seg selv. Er årsaken til klikkelydene kanskje egentlig at sjefen som sitter inne på kontoret sitt skal høre at personalet ute i landskapet faktisk jobber..? :roll:

Jeg har selv bare hatt 10-12 forskjellige mus, men alle disse har bråket mye mer enn nødvendig.

Er det virkelig ingen her som har vært borte i noen slags mus som lager lite lyd?

Er det eventuelt noe hardwarehack man kan gjøre for å lyddempe musa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...