gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 http://imagecache2.allposters.com/images/p...eet-Posters.jpg hva skal til for å ta sånne bilder? liksom, at lysene på en bil henger igjen på bildet. er det bare å ta utrolig lang lukkertid? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 er det bare å ta utrolig lang lukkertid? Ja, og det må være lite lys, evt må du ha ND filter. Ellers blir det overeksponert. (Stativ regner jeg med at du forstår at du må ha...) Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 er det bare å ta utrolig lang lukkertid? Ja, og det må være lite lys, evt må du ha ND filter. Ellers blir det overeksponert. (Stativ regner jeg med at du forstår at du må ha...) Vent - hvorfor stativ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Fordi det er fysisk umulig for alle å holde kamera helt i ro i f.eks 30 sek Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Fordi det er fysisk umulig for alle å holde kamera helt i ro i f.eks 30 sek Nei, okei. Det er jo sant. Men hypotetisk sett, om man ikke har ett stativ (okei, ganske ikke-hyptetisk), så er det vel mulig å kunne sitte kameraet på noe, som det var ett stativ, vel? Med ett ok resultat? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Fordi det er fysisk umulig for alle å holde kamera helt i ro i f.eks 30 sek Nei, okei. Det er jo sant. Men hypotetisk sett, om man ikke har ett stativ (okei, ganske ikke-hyptetisk), så er det vel mulig å kunne sitte kameraet på noe, som det var ett stativ, vel? Med ett ok resultat? Ja, men har merket selv at det sjeldent er ting som står bra til. F.eks om du står oppå en overgang over en motorvei eller lignende, så vil du gjerne tilte kamera litt ned mot veien, det går ikke hvis du bare skal legge kameraet på rekkverket Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Fordi det er fysisk umulig for alle å holde kamera helt i ro i f.eks 30 sek Nei, okei. Det er jo sant. Men hypotetisk sett, om man ikke har ett stativ (okei, ganske ikke-hyptetisk), så er det vel mulig å kunne sitte kameraet på noe, som det var ett stativ, vel? Med ett ok resultat? Ja, men har merket selv at det sjeldent er ting som står bra til. F.eks om du står oppå en overgang over en motorvei eller lignende, så vil du gjerne tilte kamera litt ned mot veien, det går ikke hvis du bare skal legge kameraet på rekkverket Nei, akkurat det kan bli ett problem. Men jeg får ta å investere noen kroner i ett stativ da... anyways! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Var utrolig gøy å ta sånne bilder Lå kameraet opp mot busskuret liksom, sånn at jeg kunne ta bilde av bilene beint. Utrolig gøy, men fikk bare sånn 5 minutter på meg. Mamma maste om at jeg måtte komme inn, så nå var det rett her og skrive om det! Kjempe! Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Var utrolig gøy å ta sånne bilder Lå kameraet opp mot busskuret liksom, sånn at jeg kunne ta bilde av bilene beint. Utrolig gøy, men fikk bare sånn 5 minutter på meg. Mamma maste om at jeg måtte komme inn, så nå var det rett her og skrive om det! Kjempe! Kan du vise oss noen bilder av resultatet? Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Var utrolig gøy å ta sånne bilder Lå kameraet opp mot busskuret liksom, sånn at jeg kunne ta bilde av bilene beint. Utrolig gøy, men fikk bare sånn 5 minutter på meg. Mamma maste om at jeg måtte komme inn, så nå var det rett her og skrive om det! Kjempe! Kan du vise oss noen bilder av resultatet? det kan jeg, vet du. men liksom, ikke tenk på vinkler osv. jeg tok ett lite bilde i farten, for å teste dette var ikke det jeg da brukte buss skuret til å holde kameraet beint. langt ifra perfekt, og i tillegg har jeg ikke stativ. men fortsatt utrolig gøy Endret 17. september 2008 av gnaling94 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (Stativ regner jeg med at du forstår at du må ha...) Stativ er ikke noe man MÅ ha... Det går fint å støtte det på kanter og/eller legger det fra seg, skal ikke mye flate til før det ligger støtt, evt fikse vinkelen med bønnepose. Disse bildene er tatt på natta, mest sannsynlig. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (Stativ regner jeg med at du forstår at du må ha...) Stativ er ikke noe man MÅ ha... Det går fint å støtte det på kanter og/eller legger det fra seg, skal ikke mye flate til før det ligger støtt, evt fikse vinkelen med bønnepose. Disse bildene er tatt på natta, mest sannsynlig. Se hva jeg har skrevet over du. Omtrent her Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 langt ifra perfekt, og i tillegg har jeg ikke stativ. men fortsatt utrolig gøy Det er ikke så viktig at det ser så fint ut i begynnelsen, så lenge du har det gøy og forstår konseptet! Leking med lang lukkertid er veldig morsomt, holdt mye på med det da jeg var 13-14 år. Har masse bilder jeg ikke er fornøyd med, men også noen jeg er stolt av Nå framover kan du jo prøve å eksperimentere, kanskje bruke en lommelykt for å lage mønster osv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (Stativ regner jeg med at du forstår at du må ha...) Stativ er ikke noe man MÅ ha... Det går fint å støtte det på kanter og/eller legger det fra seg, skal ikke mye flate til før det ligger støtt, evt fikse vinkelen med bønnepose. Disse bildene er tatt på natta, mest sannsynlig. Se hva jeg har skrevet over du. Omtrent her Så kan du fortsette å lese her: *Usant BS* evt fikse vinkelen med bønnepose. Koster mindre, funker like bra. Så, så lenge det ikke er noe man gjør hver dag er ikke dine argument gode nok for å kjøpe stativ. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har faktisk akkurat lekt meg litt på denne måten jeg også (klikk på bildet for større versjon). Ganske morsomt egentlig. I hvert fall morsomt nok til at jeg kommer til å prøve igjen (på en litt mer interessant lokasjon). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Koster mindre, funker like bra. Så, så lenge det ikke er noe man gjør hver dag er ikke dine argument gode nok for å kjøpe stativ. Det eneste som ikke er bs i den setningen er at det koster mindre Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det viktigste er å leke seg i begynnelsen. Lysmaling er også morsomt. Her er et lite testbilde jeg tok. Brukte Iphone til å vise forskjellige farger på skjermen. (elendig bilde, har tatt bare for å vise konseptet) Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har faktisk akkurat lekt meg litt på denne måten jeg også (klikk på bildet for større versjon). Ganske morsomt egentlig. I hvert fall morsomt nok til at jeg kommer til å prøve igjen (på en litt mer interessant lokasjon). Ved Nesttun? Mot byn? Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) langt ifra perfekt, og i tillegg har jeg ikke stativ. men fortsatt utrolig gøy Det er ikke så viktig at det ser så fint ut i begynnelsen, så lenge du har det gøy og forstår konseptet! Leking med lang lukkertid er veldig morsomt, holdt mye på med det da jeg var 13-14 år. Har masse bilder jeg ikke er fornøyd med, men også noen jeg er stolt av Nå framover kan du jo prøve å eksperimentere, kanskje bruke en lommelykt for å lage mønster osv. gjorde det med en lyktestolpe. så ut som ett eller annet utbrudd fra en komet eller noe! utrolig morsomt, og ganske kult Jeg har faktisk akkurat lekt meg litt på denne måten jeg også (klikk på bildet for større versjon). Ganske morsomt egentlig. I hvert fall morsomt nok til at jeg kommer til å prøve igjen (på en litt mer interessant lokasjon). du hadde ett mye fetere bilde enn meg da, men nå bor jo jeg utpå landet, så! en time unna Bergen, Øygarden... ikke så altfor mye trafikk :- pp men har tenkt å ta meg en tur inn til byn og ta noen ordentlig fine bilder. føler jeg har teken på det. kanskje det bare er meg da Endret 17. september 2008 av gnaling94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå