InjB Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Heisann Har en form hvor du velger mellom et form og en annen form som skal åpnes. Det funker fint å åpne den ene formen, men den andre får jeg denne erroren: "Det oppstod en feil under oppretting av skjemaet. Se Exception.InnerException for detaljer. Feilen er: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst." Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click If RadioButton1.Checked = True Then Form2.Visible = True ElseIf RadioButton2.Checked = True Then form1.Visible = True End If Me.Visible = False End Sub Slik ser koden som åpner form2 ut. Kommer gul streak på Form2.Visible = True Endret 8. september 2008 av InjB Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Du har ikke initialisert Form2, ser det ut til. Du kan ikke forandre på et objekt som ikke eksisterer. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Intialisert form2? Formen finnes? Koden funket fint før, men så la jeg til noen flere variabler og noen småkoder, og etter det funket det ikke. Aner noen hvordan jeg gjør det da? Endret 7. september 2008 av InjB Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Men er den initialisert? har du opprettet en ny form2? Lenke til kommentar
InjB Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ja, puttet inn samme kode, med samme knapper og navn og alt, men det samme skjer. Samme error kommer. WTF IS WROOONG? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det kan være 2 grunner til at Form2 ikke finnes: 1) Du har aldri lagd den. 2) Du har lukket den Fix; først i funksjonen din: If IsNothing(Form2) Then Form2 = new Form2Klasse() Lenke til kommentar
InjB Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Takk for svar alle, men løste det med denne koden: Dim myForm2 As New Form2() If RadioButton1.Checked = True Then myForm2.Show() Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Dim myForm2 As New Form2() Det kalles å initialisere et objekt;) Lenke til kommentar
InjB Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Åja, det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå