Downing Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei! Sitter på en døende laptop og med universitetsoppgaver nært forestående måtte jeg få ut fingeren og bestille en ny, uansett hvor trist det er å forlate arbeidshesten min. Har en Asus A6Km med 1,8ghz thurion prosessor fra 2006 som aldri har sviktet og har aldri hatt noe å utsette på ytelse. Dette sier vel kanskje litt om at jeg ikke krever noe rakett-pc. Men ville gjerne ha Intel da AMD blir så steike varmt. Lette etter et sted man kunne konfigurere litt på oppsettet av hardware på laptop og fant Multicom. Modellen heter Z96S og dette er oppsettet: 1680x1050, 15.4" Intel C2D T7700 2,4ghz GeForce 8600 GS 2x1GB Ram 160GB 5400rpm HD Pris: 6700,- Likte oppløsningen på skjermen og dobbelkjerne 2,4ghz blir vel en liten oppgradering fra single 1,8 AMD'en jeg har nå. Jeg lurer på om det er stor gevinst i å sette inn en 7200rpm HD istedet for 5400rpm? Blir vel drøyt 200-lappen for å velge 7200 disken istedet. Jeg spiller litt, men stort sett bare eldre half-life online mods, ellers sysler jeg litt med bilderedigering, websider, bruker pc'en mye til å koble opp mot TV og se film/streaming tv. Allikevel liker jeg å ha litt specs når jeg først skal legge penger i pc, men ikke alt for mye $$$. (Kompromisser <3 ) Skal kjøre XP og Ubuntu i dual. Pc'en er allerede bestilt og betalt, men det er nok ikke store operasjonen å ta en telefon og be de sette inn 7200rpm harddisken og fakturere meg for mellomlegget. Vil bare nevne at jeg i utg.punktet tenkte å bruke rundt 5 lapper, så før noen kommer og spør hvorfor jeg ikke valgte jfl90+ modellen med gf8600 GT kortet istedet så er det fordi det hadde sprengt studentbudsjettet mitt (med tilsvarende CPU og RAM) og jeg liker ikke å spise nudler! Andre kommentarer tas i mot med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå