Gå til innhold

Bildetråd for akam-treff trondheim, 7 sept.


PlaCBo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjøl fant jeg ingenting på minnekortet som er verdt å minnes etter turen på søndag. MEN: det er dritgøy å se hva dere andre har fått fram, utrolig lærerikt for meg å se hva dere så, og hvordan dere så det. Ser jeg har masse å lære både når det gjelder å få øye på ting, og deretter finne ut av åssen jeg skal få det inn i kameraet uten at alt for mye går tapt underveis. Kommer nok til å stille neste gang, og gangen etter det og gangen etter det osv.

 

ole k

Lenke til kommentar

Skal vi se. Først nå jeg har hatt tid til å få lagt ut bildene. Er egentlig ikke altfor fornøyd med noen av bildene, da men.

 

Ingen kommentar :p :

post-31358-1220955220_thumb.jpg

 

Domen:

post-31358-1220955211_thumb.jpg

 

Fargerik gate:

post-31358-1220955204_thumb.jpg

 

Hege blir tatt bilde av:

post-31358-1220955197_thumb.jpg

 

Hustak-utsikt:

post-31358-1220955190_thumb.jpg

 

Hvordan Runar sitt leverposteiboksbilde ble tatt:

post-31358-1220955182_thumb.jpg

 

Bildeide av Christian. Monopod, 122mm, ISO 100, f/25, 1/50 sek. Bevegelsene til trommeslageren kommer ikke altfor godt frem. Skulle hatt et gråfilter:

post-31358-1220955243_thumb.jpg

 

Kanon-fundamenter:

post-31358-1220955236_thumb.jpg

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Start med boka, du Randi. :)

 

Som jeg sa til Randi på turen: Anbefaler å lese "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft.

 

Boka koster vel under 400,- nå. Pass på å kjøpe 3. utgave (eller nyere, hvis det er kommet). Boka omtaler det meste en relativt fersk fotograf trenger å vite. Alt fra hvordan se etter linjer, til litt redigering.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

:!: :!: Chris, jeg har da kjøpt de fleste av de der vet du :yes: ..(har 16 bøker i mitt Fotograferings-bibliotek nå), det er bare å få avsatt tid til de...bøkene som går på ipod'n er lydbøker..er med i to lesesirkler og fordøyer to bøker i uken, men nå må det snart avsettes tid til Fotøbøkene :hmm: )

RandiA

Lenke til kommentar

Nå at alle har hadt litt tid å se på bildene så må jeg innrømme at er ikke 'fornøyd' med bildene som jeg tokk. Selv etter mer eller mindere heftige Lightrooming (ok, curves og B&W conversion).

 

Føler at mine bilder er 'intetsigende' (meningsløst), derfor at jeg var veldig spent for å se hva dere klarte å se (hmm, det var dårlig formulert). Unge broren min var enig i min oppfattning av bildene mine - fint å ha noe ærlig kritik i allefal :)

 

Tidspunkt var kanskje litt for tidlig ivt. lys (men det var vel fint da vi kommet oss på festningen), kontrast forhold var da veldig høyt, og himmelen var vel fint og blått men egentelig veldig kjedelig, synes jeg.

 

Hvor manger eksponering tokk dere forresten? Var en 60-tal på minnekorten min.

 

Laurens

Lenke til kommentar

Laurens, jeg hadde tatt 46 bilder og det er lite til å være meg. På PhotoWalk tok jeg 368, til sammenligning. Men de fleste blir jo slettet uansett. Det er det smarte med digitalt, i forhold til det analoge vi har prøvd nå siste uke. Synes ikke du har noen grunn til å være misfornøyd med dine...denne "walk'n" var jo i første rekke sosialt fokusert da...blir nok bedre når vi holder oss mer til ett sted og har ett tema.

 

(PS Jeg har sendt deg en PM ang. det du spurte om, vet ikke om du har sett den...kunne ikke sende store filer til din hot-mail, må enten krympe eller bruke en annen mail-adresse)

RandiA

Lenke til kommentar

artig å se hvordan man har hver sine stiler, både på komposisjon valg av motiv og etterbehandling.

 

det er utrolig vanskelig (synes jeg) å bare gå en tur og tro at man får fine bilder. jeg fungerer bedre når jeg planlegger på forhånd iallefall. For egen del var jeg passe fornøyd med trommebildet - mens resten av det jeg tok var ikke mye å spare på. har alt slettet unna mesteparten av bildene, men spart på noen - mest for "dokumentasjon"

Lenke til kommentar

Et litt forsinket tilleggstips til fotoboktrådene som har gått her nå i det siste og for et par måneder siden: sjøl synes jeg John Hedgecoes "Fotografering" er en bra sak; mer fokus på lys og komposisjon enn mye annet jeg har sett. Den gikk på Mammutsalg for et år eller to siden, så det kan jo være den kan være litt vanskelig å få tak i. Tipper biblioteket har den. Ellers er det vel sånn at ingen bøker har alt, det gjelder bare å finne noen som utfyller hverandre.

 

mvh,

ole k (som venter på Scott Kelbys fotobok 1&2 pluss Lightroom 2 av samme. De er vel på vei over Atlanteren nå, tipper jeg.)

Beklager at dette er i ferd med å havne i bildetråden, fresten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...