Gå til innhold

Smart-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-15 14:57, Kane skrev:

etter det jeg vet brukes de f.eks på skoler for å slette alt tull på harddisken når du starter opp maskina. slik at hver gang du restarter har du det samme på maskina og ikke noe virus eller noe annet tull

Nei det er ikkje sånn smart-kort

det er et pci(o.l)-basert kort det du mener!

=====================================================

Ka har man bruk for sim kort på datan for da? Sende sms, ringe o.l ?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett rundtom pleier dette å være mikrokontrollere (mikroprosessor+I/O+integrert ram/rom, osv.) pakket inn i smartkort (f.eks. har jeg sett PIC 16F84 levert som smartkort). Brukes f.eks. til å lage piratkort til paraboldekodere... :wink:

Lenke til kommentar

har lest noe om å lagre bankoder inni så putte den i PC-en for å komme in i sin nettbank

Quote:

digi.no:En lang rekke aktører, deriblant Netaxept, Buypass, eSolutions og subClearing, er bare begrenset av én faktor: Du kan bare sette inn 1000-1500 kroner på din konto eller smartkort.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 20:17, maxmhz skrev:

kan og kopiere smartkort, f.eks. visst du vil ha en backup av et bankkort o.l så kan du kopiere det og ha det som backup?

Bankkort i Norge er magnetkort, ikke smartkort. Og NEI, de fleste smartkort har lesesperre, dvs. man kan ikke lese innholdet. Denne sperren settes når man flasher smartkortet. (Noen ganger kan denne sperren knekkes, men det er en annen sak.)

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-15 21:37 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...