Gå til innhold

Tegne opp strukturen i nettverket.

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et program som er lett og helst gratis til å tegne opp strukturen i nettverket mitt. Håper noen kan hjelpe meg, har googlet side opp og side ned på mange forum. Men nå har turen kommet til denne siden.

Når jeg sier strukturen tenker jeg med routere, modemer, skrivere, pcer, kabler, switcher osv...

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ha et program som er lett og helst gratis til å tegne opp strukturen i nettverket mitt. Håper noen kan hjelpe meg, har googlet side opp og side ned på mange forum. Men nå har turen kommet til denne siden.

Når jeg sier strukturen tenker jeg med routere, modemer, skrivere, pcer, kabler, switcher osv...

Er et gratisprogram som heter Dia som egner seg meget godt til slikt. http://dia-installer.de/index_en.html

Har et relativt rikholdig bibliotek av komponenter etc, og flere kan legges til ved behov.

Lenke til kommentar

Er et gratisprogram som heter Dia som egner seg meget godt til slikt. http://dia-installer.de/index_en.html

Har et relativt rikholdig bibliotek av komponenter etc, og flere kan legges til ved behov.

Kjører Dia Vista?

Lenke til kommentar
Hva med noe i MS Office eller OpenOffice.

Powerpoint f.eks. Husker ikke hva OpenOffice sitt tilsvarende heter.

OpenOffice er nå iallefall både gratis og bra.

Korkje Powerpoint eller Impress, OOo sit tilsvarande program, er laga for dette. OOo Draw derimot, er nok betre eigna. Men det skal seiast, at ut frå det k-ryeng seier, vil Dia vere eit betre val.

EDIT: den adressen du gav funker ikke.
Den fungerte fint her, no. Kanskje berre eit midlertidig problem. Men det står dessverre ikkje noko om Vista der.

Programmet fungerte forresten fint hjå meg, med Vista Home Premium.

Lenke til kommentar
Hva med noe i MS Office eller OpenOffice.

Powerpoint f.eks. Husker ikke hva OpenOffice sitt tilsvarende heter.

OpenOffice er nå iallefall både gratis og bra.

Korkje Powerpoint eller Impress, OOo sit tilsvarande program, er laga for dette. OOo Draw derimot, er nok betre eigna. Men det skal seiast, at ut frå det k-ryeng seier, vil Dia vere eit betre val.

EDIT: den adressen du gav funker ikke.
Den fungerte fint her, no. Kanskje berre eit midlertidig problem. Men det står dessverre ikkje noko om Vista der.

Programmet fungerte forresten fint hjå meg, med Vista Home Premium.

Fungerer nå, måtte bare bytte instalasjons fil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...