Gå til innhold

Telenor vs OneCall og MTU

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet hvordan det er med signalstyrke for andre operatører enn Telenor?

Jeg har planer om å bytte fra kontantkort til et av de "gratis" abonnementene til enten OneCall eller MTU. Men er redd for at jeg da får mye dårligere signaler. Noen som har en av disse operatørene eller vet hvordan det er?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med MTU, men med One Call så får du Telenor-dekning overalt der NetworkNorway (nettverket som One Call bruker) ikke har dekning selv. I dag er det kun Oslo, Trondheim og Stavanger hvor One Call sånn sett har "egen" dekning. Men, man kan selv gå inn og velge Telenor-dekning på telefonen.

Så i praksis: Du får ingen endring i dekningen hvis du bytter fra Telenor til One Call.

-s

Lenke til kommentar

MTU blir vel bortimot det samme (roamer også på Telenor der de ikke har eget nett). Største forskjellen er vel at MTU ikke tar oppstartavgift på samtaler på de inkluderte minuttene. De har til gjengjeld eget nett kun i Oslo atm. OneCall er betydelig billigere på datatrafikk (5kr mot 14kr per MB) bortsette i fra om du bor i Oslo da MTU har gratis datatrafikk på eget nett. MTU har ikke 3G. OneCall tror jeg har fått dette når man roamer med Telenor, men jeg er ikke 100% sikker på akkurat den. Da tror jeg at alle relevante forskjeller skulle være oppsummert :p

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Onecall:

Nettverk: Netcom/Network Norway.

120min samtale, gratis.

90 sms, gratis.

0,59 Oppstartspris per samtale uansett om det er før 120min.

5,- per MB. Rimligste pris du finner omtrent.

(Ikke lengre helt gratis pga av oppstarts avgiften, god erfaring med abb)

MTU:

Nettverk: Telenor/MTU

142min samtale, graits.

100 sms, graits.

14,- per MB

(Har ikke personlig erfaring med dette men har hørt om problemer. SMS kommer sent, samtaler kan ikke oprettes o.l. Søk på google).

Tele2 Sheriff:

* 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned

* 175 minutter fordelt på 50 samtaler, og 18 sms hver måned

* ...eller hvordan du selv velger å ringe innenfor rabatten på 175 kr.

Som du ser har du muligheten til å ringe og sende gratis sms på dette også. Vet ikke hva nettverk tele2 kjører på. Men Tror de er mer økonomisk stabile en de to andre selskapene.

Lykke til med å velge.

Endret av z10an
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Da tror jeg at alle relevante forskjeller skulle være oppsummert :p

Rent bortsett fra det, har MTU et nett som virker, går trafikken greitt, og har de klart å å produsere fakturaer uten feil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Stemmer det at One Call kun har simkort hvor pinkoden ikke kan slåes av?

Ja, de har slått av denne muligheten. De tillater ikke bruk av kortene sine i ting som alarmer o.l. uansett så det er vel egentlig ikke så begrensende vil jeg tro (om jeg ikke har glemt noen vesentlige bruksområder som også er lov der).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Skjønner ikke det. Jeg kan skru av beskyttelsen på mitt Onecall-kort. Og på NWN-kortet mitt, for den saks skyld...

Lenke til kommentar

Nei. Det du får tilsendt er et sånt SIM-kort ja, men du kan henvende deg til OneCall kundeservice og be spesifikt om å få et annet SIM kort med PIN-kode sperre avslått. Jeg fikk dette tilsendt uten noen kostnad for meg, men jeg måtte også ha det fordi det forrige SIM kortet ikke ville fungere optimalt med min iPhone.

Forøvrig kan man velge Telenor som forvalgt nett hos OneCall, sånn sett så slipper man å roame mellom Network Norway og Telenor. Jeg har gjort dette hovedsakelig fordi der jeg bor så er det Network Norway dekning men den faller ofte ut og da må telefonen roame til Telenor nettet, og dermed så er jeg "uten dekning" i 10-30sek ganske ofte siden jeg tydeligvis bor litt i grenseland for Network Norway dekningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...