vega77 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg lurer på om det er noen som vet hvilken type kontakt det er brukt på ice sin D35 router for ekstern antenne ? Tenkt jeg skulle prøve meg på å lage antenne selv og da må jeg jo også ha en kabel......... bilde av router Endret 7. september 2008 av vega77 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Du må bruke FME-hannplugg. Ikke så lett å finne ut av det selv med Google. Merkelig at det ikke står type connector selv i spesifikasjonene for routeren. http://search.ebay.com/search/search.dll?f...&category0= Endret 7. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Låner tråden litt. Kan jeg kjøpe en retningsantenne beregnet til Wifi og montere en FME-omformer? F.eks denne: Antenne Men her står det "Bandwidth: 2400MHz". Ice bruker vel 450 MHZ. Har det noe å si? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 FME brukes på 450MHz antennen. For wifi brukes sannsynligvis RP-SMA. Du kan ikke bruke en wifiantenne mot ICE, men på det lokale trådløsnettet ditt som bruker 24xxMHz. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Låner tråden litt. Kan jeg kjøpe en retningsantenne beregnet til Wifi og montere en FME-omformer? F.eks denne: Antenne Men her står det "Bandwidth: 2400MHz". Ice bruker vel 450 MHZ. Har det noe å si? Lengden på antennen er som regel enten èn full bølgelengde, halv bølgelengde eller kvart bølgelengde. Størrelsen på en WiFi antenne for 2400Mhz (full lengde) er ca 11cm, alt etter hva slags kalkulator og hensyn man tar. For en WiFi router hjemme er det da finfint med full lengde. I en bil derimot, hvis du vil ta inn 88Mhz, så ender du opp med en full-bølgelengde antenne på 160cm, noe som er mindre praktisk. Der blir det ofte halv eller kvart lengde plassert på en finurlig måte. Antennedesign er en liten vitenskap det og. Full bølgelengde antenne for ICE.net er rundt 30cm. Finfint om det skal være en ute-antenne på båten eller hytta. Men så må man ta høyde for motstanden i coax-kabelen, kontaktene og effekten i utstyret man kobler til... Jeg tror det er like greit å finne ut hva slags antenne ICE.net selger som ekstrautstyr og ta utgangspunkt i denne hvis man skal bestille fra ebay, dealextreme, lage selv eller lignende. Fattern ga meg en how-to på hvordan lage perfekt FM-antenne når jeg skulle få inn (topp20 eller hva det nå måtte være jeg hørte på back in the days på gutterommet), og det fungerte perfekt! Artig (vel, det var i alle fall) å lage antenner som tok inn russere osv back in the kalde krigen DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå