Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DirectConnect

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et LAN og er bak en proxy og firewall. Akkurat nå hadde jeg nedlastingshastighet: 3780 kbit/s. Jeg er lei av å laste ned filmer, mp3 og software på Kazaa.

Her er mitt enkle problem:

Jeg vil dele (80 gig) og laste ned fra DC men får ikke kontakt med noen av hubene. Er det noen som kan hjelpe meg til å få kontakt med DC? Bruker XP og har slått av min Norton Firewall.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik får jeg hele tiden:

<Client> Direct Connect 1.0 Preview Build 9.1

<Client> You are using Direct Connect in passive mode. Some features will not work, and you will not be able to connect to other users who are in passive mode.

<Client> Connecting To tropical.gotdns.org:411

<Client> Disconnected From Hub

<Client> Connecting To console.idlegames.net:411

<Client> Connecting To painkiller.darkdagger.com:411

Lenke til kommentar

Takker for mye hjelp her! Har lastet ned DC++ og får opp masse huber. Får denne beskjeden på alle:

*** Connecting to finjulmat.no-ip.com...

*** Connection timeout

Hakke pepp hva jeg skal gjøre nå...

Lenke til kommentar

Ok, selv om jeg slår av min firewall så ligger jeg jo bak studenthjemmets firewall. Tror ikke det er så mye jeg kan gjøre med den porten da. De har vel stoppet den nettopp av denne grunn at jeg ikke skal få komme inne der...hvis ikke dere vet enda noen ting jeg kan gjøre for å komme inn?

Lenke til kommentar
Det er mulig at firewallen har port 411 sperret. Dette gjør at du ikke får kontakt med hubben. Du må nok få denne porten åpnet hvis du vil komme inn...

Nei. 411 er defaultporten til hubben, ikke klienten. Klienten kan settes opp til å bruke hvilken som helst port.

Fant ut hvor jeg kan velge port i DC++, men vet ikke hvilken port jeg skal velge.

Tenk på et tall mellom 1 og 2^16. Seriøst, du kan mer eller mindre bruke hvilken som helst port du vil, så lenge du får TCP og UDP-trafikk igjennom den. Personlig kjøre jeg med defaultport i oDC (og DC++), nemlig 1412.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...