3raz3r Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Heisann. Jeg har muligens gjort en dum ting. Radiatoren på bilen er lekk, så kjøpte derfor radiatortett. Kjørte bilen varm, og så helte jeg det oppi der man skal helle vannet. Hvilke konsekvenser kan dette få? Bør jeg få det ut så fort som mulig, eller har det ikke noe å si? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det kommer jo dit det skal til slutt, men ville ikke annbefalt deg å bruke det i utgangspunktet Jeg har hørt at kanel skal gjøre jobben, men selv har jeg brukt eggehvitte med bra resultat Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Så radiatoren vil ikke plutselig sprenge når jeg er ute og kjører? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Veldig tvilsomt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Nei, men du må passe på at kjølesystemet har sirkulasjon hele tiden Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kanel funker også. En kamerat av meg gjorde deg.. Problemet var bare at det lukta risengrynsgrøt hver gang bilen ble varm... Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kanel og radiatortett med partikler bør unngås da det med stor sannsynlighet vil tette registeret i varmeapperat-radiatoren (noe som på mange biler er en allerh*lvetes jobb å bytte). Bruk heller Omega kjøleveske-tilsetning heller reparer lekkasjen på annen måte. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Så radiatoren vil ikke plutselig sprenge når jeg er ute og kjører? Nei, men tettingen kan gi etter så kjølevannet renner ut. Kjøp ny radiator - det er det eneste som holder i lengden. Når du bytter radiator skrur du ut termostaten og spyler skikkelig gjennom kjølesystemet med hageslangen for å få ut alle rester av radiatortettemiddel og andre remedier før du fyller på nytt vann (og frostvæske!). Det kan også være greit å bytte termostaten - den koster ikke mye, så det er like greit å bytte når du har det oppe. Endret 8. september 2008 av larschroe Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Tror kanskje ikke jeg skal begynne å skru på noe som helst. Ender bare opp med at jeg fucker opp alt sammen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bruk radiatortetten du.. det går knallfint..bedre enn å la radiatoren lekke.. Les hvordan den skal brukes og over hvor lang tid da noen produkter skal tappes av systemet og skylles og fylles på ny vanlig kjøleveske. Er dette en gammel bil? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Den er ti år gammel. Vet ikke om dette er gammelt nok til å kanskje prøve kjølerens også, jeg? Men bilen skal på NAF-test i morgen, så får forhåpentligvis noen svar da. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kjølerens er ingen dum ide. Så du kan nok ta en full runde med slikt ja. Husk bare på at rensemiddelet skal være i motoren i flere timer, så tapp ned gamle kjølevesken, fyll på middelet ( ikke i ekspasjonstanken, men rett i en kjøleslange eller noe slikt), så tar du deg en lengre kjøretur på 5 timer pluss, så tapper du ned og skyller systemet med rent vann i 2-3 ganger.. så kan du fyll på tettemiddelet Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Er det så lurt og tappe radiatoren for vann, og så kjøre så lenge da? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 skrev litt feil, renseveska / pulveret skal vel blandes i den veska som allerede er på motoren for så å kjøre i 4-5 timer med dette for så å skylle gjennom. men les på pakningen om hvordan og hvor lenge da dette varierer fra produkt til produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå