marishu Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei, jeg lurte bare på om noen vet hvordan man kan sammeligne to bokstaver i c, dersom man skal sammeligne med norske særtegn, som æ, ø, å? Vi har en oppgave der vi skal finne ut om en bokstav er en vokal eller ikke, de vanlige tegnene funker fint, men ikke æ, ø, å. Har noen peiling på dette? Håper på rakst svar:) Lenke til kommentar
marishu Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hei, jeg lurte bare på om noen vet hvordan man kan sammeligne to bokstaver i c, dersom man skal sammeligne med norske særtegn, som æ, ø, å? Vi har en oppgave der vi skal finne ut om en bokstav er en vokal eller ikke, de vanlige tegnene funker fint, men ikke æ, ø, å. Har noen peiling på dette? Håper på rakst svar:) Da fant jeg ut av det selv:) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kanskje du er så grei at du paster ut svaret ditt til alle andre? Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men forumet er en plass der man skal kunne lære noe ved å lese, og ikke bare spørre. Hvis alle spør, finner ut og ber om å få stengt tråden eller noe i den duren, blir faktisk informasjons-databasen til diskusjon.no liten, og færre vil kunne dra nytte av forumet på samme måten som nå. Lenke til kommentar
marishu Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Kanskje du er så grei at du paster ut svaret ditt til alle andre? Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men forumet er en plass der man skal kunne lære noe ved å lese, og ikke bare spørre. Hvis alle spør, finner ut og ber om å få stengt tråden eller noe i den duren, blir faktisk informasjons-databasen til diskusjon.no liten, og færre vil kunne dra nytte av forumet på samme måten som nå. Vel, siden du spør så "pent". Du sammenligner bokstavene med den tallrepresentasjoen de har i ascii siden de ikke befinner seg blant de vanlige tegnene. Jeg poster ingen kode her ettersom det er en del av en obligatorisk oppgave jeg har. Det var ingen som hadde svart, så jeg regnet med at ingen fant det interessant. Du trenger ikke være like sarkastisk neste gang, trenger bare spørre. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg trenger ikke å spørre pent om noe som er en selvfølge. Hvis du leter godt i posten min, så finner du i beste fall kraftig irritasjon, men ikke sarkasme. Lenke til kommentar
marishu Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jeg trenger ikke å spørre pent om noe som er en selvfølge. Hvis du leter godt i posten min, så finner du i beste fall kraftig irritasjon, men ikke sarkasme. Jeeeeeeeeeeeeeeeez................... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Da trådstarter har løst problemet sitt, og resten av tråden er krangling stenges denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg