Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lav score 3dMark06 - Pentium 4, 2,66 @ 3.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En pentium 4 uansett hvilken frekvens er en flaskehals til de fleste skjermkort, så det er ikke rart at du får så lav poengsum.

men om 4860 poeng er en bra eller dårlig sum kan jeg ikke svare på da du ikke har fortalt hvilket skjermkort du har eller hvor mye ram etc... -_-'

(btw, det er ghz, ikke mhz)

mitt tips til deg for å få høyere score er kjøp ett nytt hovedkort, cpu og ram (og kanskje skjermkort siden det kan være AGP)

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
En pentium 4 uansett hvilken frekvens er en flaskehals til de fleste skjermkort, så det er ikke rart at du får så lav poengsum.

men om 4860 poeng er en bra eller dårlig sum kan jeg ikke svare på da du ikke har fortalt hvilket skjermkort du har eller hvor mye ram etc... -_-'

(btw, det er ghz, ikke mhz)

mitt tips til deg for å få høyere score er kjøp ett nytt hovedkort, cpu og ram (og kanskje skjermkort siden det kan være AGP)

Ghz ja, det var det jeg mente :p

Har 1 gb minne og et HIS Radeon HD 3850 AGP skjermkort

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
et hd3850 skal klare omtrent det dobbelte... vet ikke om ditt er underklokka, om det er agp->pcie konvertern eller bare cpu'en.

men 3dmark har egentlig lite med real ytelse i spill. men du skal normalt sett ikke ha noe problem med å kjøre noen spill med det skjermkortet.

Det skal ifølge produsenten HISDigital være "factory overclocked".

Det er et AGP 8x kort, men hovedkortet mitt har kun støtte for 4x, kanskje noe der?

Lenke til kommentar

nei.. alt ligger nok desverrre i en utrolig treg cpu. og det er litt synd å si det.. men all oppgradering av så gamle platformer er stort sett det samme som å kaste cash ut av vinduet...

tipper de agp korta ikke er veldig billig heller. pci-e versjonen av kortet har jeg fulgt prisene på, og de ligger rett under 600kr, 2gb med ok ram koster 360, et hovedkort som bare fungerer koster under 400, og tilslutt så koster de billigste dualcore cpu'ene fra intel eller amd ikke mer en rundt 400.

så da hadde du endt opp med en utgift på rundt 1800kr eller mer og du kunne solgt det gamle systemet.. det er veldig vanlig å få 500kr for sånne system som du hadde før du oppgraderte skjermkortet.

Lenke til kommentar
nei.. alt ligger nok desverrre i en utrolig treg cpu. og det er litt synd å si det.. men all oppgradering av så gamle platformer er stort sett det samme som å kaste cash ut av vinduet...

tipper de agp korta ikke er veldig billig heller. pci-e versjonen av kortet har jeg fulgt prisene på, og de ligger rett under 600kr, 2gb med ok ram koster 360, et hovedkort som bare fungerer koster under 400, og tilslutt så koster de billigste dualcore cpu'ene fra intel eller amd ikke mer en rundt 400.

så da hadde du endt opp med en utgift på rundt 1800kr eller mer og du kunne solgt det gamle systemet.. det er veldig vanlig å få 500kr for sånne system som du hadde før du oppgraderte skjermkortet.

Dersom jeg skulle solgt systemet for 500 kr hadde det nok neppe holdt å selge hovedkort, ram og cpu. Måtte nok solgt hele kassen. Da ville det nok blitt litt dyrere enn 1800 kr.

Harddisk, kabinett, cd-rom etc er heller ikke gratis.

Når det gjelder å kaste cash ut av vinduet; før oppgradering fikk jeg en score på 110 så det hjalp jo litt

Ellers så kostet kortet 1100kr. Den versjonen til HIS som ikke er "factory overclocked" (PCI-e)koster 795 på komplett.no

Skal jeg oppgradere pc-en blir det ikke en budsjett pc, da blir det hard core

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...