Gå til innhold

Ny tlf - mye surfing, bra foto- og video kamera, stor skjerm

oktrg500

Anbefalte innlegg

Men ta gjerne en titt på LG sine telefoner siden de fyller samtlige krav du er etter (iallefall de dyrere modellene som f.eks. i900)!

Det er vel Samsung i900 Omnia du mener, og ikke LG i900? Omnia virker litt uferdig. Skjerm vanskelig å se i sollys, kamera trenger programvareendringer, nettleser mangler flashstøtte, litt sær oppløsning, nettleser fryser, må bruke stylus for å navigere i menyer, programvare for GPS ikke inkludert, ikke oppbevaringsplass til stylus. Lurer på hva slags pris denne havner på?

Du har rett der ja, mente samsung, min feil. Det eneste som er dårlig mes samsungen er skjermen. Husk at N95 trengte fw'er før den fikk "rett" kamera, selv kompakt og slr kameraer har fw for å rette opp feil + å legge til forbedringer. Og hva samungen fikk skryt for så var det nemlig kamera og video link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote- Kameradeksel Min klassiske N95 har ett veldig bra kameradeksel, tenker aldri å gå for 8gb versionen.

quote #2

-N82 forts.:

- Mer riktig fargegjengivelse i bilder tatt med fotokamera (Denne går igjen) FALSE!

- Raskere autofokus og lagring av bilder (Rettet fw N95?)

- Bedre mottak og raskere GPS. (Tror dette er rettet i fw N95)

- Omtrent 94MB ledig RAM etter boot. Tre ganger mer enn 28MB i N95.

- Raskere boot

Alt nevnt her har fått forbedringer etter fw for N95, har 79 mb ledig ram etter boot!

quote #3 - Større batteri 1050mAH (og mindre skjerm burde ha en del å si for batteritiden) mot N95's 950mAH. DENNE ER RIKTIG, men det skal nevnes at 8gb-versionen har 1200 mAH batteri.

N85 er i grunn en N82, bare med amoled skjerm om jeg har forstått det riktig.

En annen ting, hvorfor nevner dere kun N95 8 gb når dere kan kjøpe 8 gb microsdhc til den klassiske N95 istedenfor!

Lenke til kommentar
Større batteri 1050mAH (og mindre skjerm burde ha en del å si for batteritiden) mot N95's 950mAH. DENNE ER RIKTIG, men det skal nevnes at 8gb-versionen har 1200 mAH batteri.

Men hva med å sette i batteri med større kapasitet i N95? Fåes original Nokia batteri med større kapasitet som passer i N95? Passer batteriet til N95 8Gb i N95? Har du vurdert det?

N85 er i grunn en N82, bare med amoled skjerm om jeg har forstått det riktig.

Nope. Mitt inntrykk er at Nokia har tatt det beste fra N95, N95 8Gb og N82, lagt til den nye strømbesparende skjermen og har dermed endt opp med N85. I tillegg har N85 to fotolyslamper istedenfor blits. Disse lampene kan også brukes under filming, i motsetning til blits. Walkmanpanel er tilbake, andre taster enn N82, osv.

Tastene her

Walkman panel her

En annen ting, hvorfor nevner dere kun N95 8 gb når dere kan kjøpe 8 gb microsdhc til den klassiske N95 istedenfor!

Kommer vel kanskje av at mange tester tar utgangspunkt i hvordan N95 opprinnelig var, uten fw oppdateringer. Og da fremstår vel N95 8Gb bedre enn N95. Skulle vært interessant og sett en test av N95 (Ikke 8Gb) som er helt oppdatert med nyeste fw. Lurer på om noe slik finnes?

Edit: Slidemekanisme på N95 8Gb er forbedret så det er mindre sjanse for at telefonen åpnes i lommen uten at det er meningen.

Endret av oktrg500
Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes en test av den klassiske modellen med nyere fw, men jeg kan fortelle deg at den er veldig rask, stabil og tar imponerende bilder og video. Ang. batteri så er det ikke mulig å sette 1200mAH i N95 (classic), men du får kjøpt uorginalt 1200mAH via Ebay.com!

Og til innlegget over! Det hjelper ikke å komme bare med antagelser, finn litt mer troverdig enn forhåndstitter så blir jeg kanskje overbevist.

Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes en test av den klassiske modellen med nyere fw, men jeg kan fortelle deg at den er veldig rask, stabil og tar imponerende bilder og video. Ang. batteri så er det ikke mulig å sette 1200mAH i N95 (classic), men du får kjøpt uorginalt 1200mAH via Ebay.com!

Jeg skal lete litt og se om jeg finner test av N95 med ny fw. Uoriginale batterier fra Ebay har jeg veldig dårlig erfaring med. Kjøpte et til mob'en til dama. Dårligere kapasitet enn det utslitte originale. Kjøpte for noen uker siden et høykapasitetsbatteri til min 6280. Ikke mulig å få ladet det opp uansett hvordan jeg snur og vender på det.

Og til innlegget over! Det hjelper ikke å komme bare med antagelser, finn litt mer troverdig enn forhåndstitter så blir jeg kanskje overbevist.

Hæh? Troverdig? :hmm: Den ene linken er da visserligen basert på pressrelease fra Nokia. Jeg bare hev inn linken til forhåndstitten fordi dette var det første stedet jeg kom på med bilde som viste tastaturet. N85 ble offisielt lansert 26. august og kan utforskes i full glorie hos Nokia.no. Der ser du tastatur, walkmanpanel og alt det andre.

Lenke til kommentar

Søren. Dette blir ikke lett. Nå ser lista slik ut:

1. N85 eller KC910 eller

2. N95 8Gb

Utslagsgivende for om det blir første- eller andrevalg blir pris og releasetidspunkt.

Edit: Sett litt mer av N96 filmen. Endret rekkefølge opplisting.

Edit 2: Sett ferdig N96 filmen og tenkt litt. Endret opplisting tilbake til det opprinnelige!

Endret av oktrg500
Lenke til kommentar

Det var jo en fin evaluering av N85 versus N96 på denne linken. Etter å ha lest testen, ser lista slik ut:

1. N85 eller KC910.

2. N95 8Gb.

Har lett etter tester av KC910 men ikke funnet noe. Får lete her i forumet og. Har ikke gjort det enda. Rart om det ikke er sluppet en preview av denne for testing.

Endret av oktrg500
Lenke til kommentar
Det var jo en fin evaluering av N85 versus N96 på denne linken. Etter å ha lest testen, ser lista slik ut:

1. N85 eller KC910.

2. N95 8Gb.

Har lett etter tester av KC910 men ikke funnet noe. Får lete her i forumet og. Har ikke gjort det enda. Rart om det ikke er sluppet en preview av denne for testing.

Her den mest troverdige testen gjort av N85 som jeg har lest Mobile-Review. Håper du får ett bedre inntrykk av telefonen da. Youtube-anmeldelser er ikke de mest... ja du skjønner sikkert hva jeg mener. Unntaket gjelder forsåvidt kanalen til phoneyworld da!

Lenke til kommentar
Her den mest troverdige testen gjort av N85 som jeg har lest Mobile-Review. Håper du får ett bedre inntrykk av telefonen da. Youtube-anmeldelser er ikke de mest... ja du skjønner sikkert hva jeg mener. Unntaket gjelder forsåvidt kanalen til phoneyworld da!

Veldig bra og omfattende test. Men jeg hadde allerede et bra inntrykk av N85 jeg da. Inntrykket ble ikke akkurat svekket av testen du linket til. Det var nok skuddet i nakken for N95 denne testen. Nå sitter jeg igjen med N85 og LG KC910, som jeg valgte å ta videre i en dedikert tråd da jeg tenkte flere kunne være interessert i valget mellom disse to.

Takk for all hjelp i denne tråden. Selv om jeg hadde siktet meg inn på en lettere avdanket telefon for å få mest mulig for pengene, ser det ut til at jeg ender opp med å vente på en helt splitter ny modell.

Lenke til kommentar

Veldig bra og omfattende test. Men jeg hadde allerede et bra inntrykk av N85 jeg da. Inntrykket ble ikke akkurat svekket av testen du linket til. Det var nok skuddet i nakken for N95 denne testen. Nå sitter jeg igjen med N85 og LG KC910, som jeg valgte å ta videre i en dedikert tråd da jeg tenkte flere kunne være interessert i valget mellom disse to.

Takk for all hjelp i denne tråden. Selv om jeg hadde siktet meg inn på en lettere avdanket telefon for å få mest mulig for pengene, ser det ut til at jeg ender opp med å vente på en helt splitter ny modell.

Håper du endelig finner en telefon som er etter dine kriterierier da! Hvis du er etter flere forslag og tips så bare si i fra. Bare hyggelig å hjelpe deg!

LYKKE TIL VIDERE!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må nesten bare nevne - nå har jeg brukt en E65 som midlertidig løsning fram til N85 kom ut. Har hacket og mekket fælt på E65 og fått den akkurat slik jeg vil ha den. Veldig bra telefon, egentlig. Det eneste jeg savner, er bedre kamera. Og det finner jeg i N95. Anser N95 8Gb for å være så mye bedre for mitt bruk at jeg går for 8Gb. Hmm - og hva med N85, hører jeg. Jo, denne er ikke hacket og for meg er mulighetene som hack gir så viktige at jeg velger N95 8Gb fremfor N85. Sikkert merkelig avslutning på tråden, men slik blir det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...