Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp? 16 år og kanskje gravid?

Anbefalte innlegg

Det er da bedre å ta en angrepille etter samleie, enn å måtte ta abort.

Det er bedre å bruke prevensjon en angrepille.

Men gjort er gjort. Når man er 16 er det jo også ofte hormonene som styrer over fornuft til tider. Og gutter i den aldersgruppen er ikke de letteste å hanskes med når de først har fått "blod på tann".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du føler uansett ikke morgenkvalme og uggenhet etter 2 uker, med mindre jeg er totalt på bærtur i skogen.

Venninna di er bekymret, og lurer seg selv rett og slett..

Ikke at det ikke er noe risiko her, det er ikke det jeg sier, men hun ville ikke ha merka en graviditet så tidlig etter hva jeg vet.

Jeg har hørt at man merker ting etter 1 uke ca jeg da. :S

Det er bedre å bruke prevensjon en angrepille.

Men gjort er gjort. Når man er 16 er det jo også ofte hormonene som styrer over fornuft til tider. Og gutter i den aldersgruppen er ikke de letteste å hanskes med når de først har fått "blod på tann".

Sant nok. Og når begge har drikki endel. så blir det jo vanskligere å si nei til sex.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg hva dem tenkte. Men det er forsent i å ta angrepille. Ho begynte å snakke om "hjemme abort". For å si det sånn så aner jeg ikke hva "hjemme abort" er for noe. Når ho sa det begynte jeg å lure på om ho skulle bruke "strikkepinne metoden" :s

Det er vel det minst smart hun kan gjøre. Risikere at man aldrig kan få barn igjen. Kjøp en test på apoteket og er den positiv så ta kontakt med lege og få bestilt en abort på "lovlig" vis.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg hva dem tenkte. Men det er forsent i å ta angrepille. Ho begynte å snakke om "hjemme abort". For å si det sånn så aner jeg ikke hva "hjemme abort" er for noe. Når ho sa det begynte jeg å lure på om ho skulle bruke "strikkepinne metoden" :s

Det er vel det minst smart hun kan gjøre. Risikere at man aldrig kan få barn igjen. Kjøp en test på apoteket og er den positiv så ta kontakt med lege og få bestilt en abort på "lovlig" vis.

Ja. Ho foreslo også at noen skulle sparke ho hard i magen. Treffer man feil da, så kan man jo dø av indre blødninger feks.

Lenke til kommentar
Venninna di går rundt og har angst.

Hu tenker tusen tanker om alt mulig. Din oppgave blir å få henne til å tenke litt mer rasjonellt rundt saker og ting.

hmm.. har jeg ikke tenkt på :O

Kan vell alltids få henne på andre tanker :)

Lenke til kommentar

Det beste du gjør er vel å stille opp for henne nå. Bli med å handle test og du kan også bli med til legen. Det er ikke en enkel avgjørelse selv om jeg mener den er "enkel". Hun trenger nok mye støtte fremover. Det er også mulig å "kjenne" at man er gravid kun kort tid etter unfangelsen og morgenkvalme er et godt tegn. MEN det kan også være psykisk. Lykke til.

Lenke til kommentar
Det beste du gjør er vel å stille opp for henne nå. Bli med å handle test og du kan også bli med til legen. Det er ikke en enkel avgjørelse selv om jeg mener den er "enkel". Hun trenger nok mye støtte fremover. Det er også mulig å "kjenne" at man er gravid kun kort tid etter unfangelsen og morgenkvalme er et godt tegn. MEN det kan også være psykisk. Lykke til.

Jeg har et lite problem ang å bli med henne til lege osv. Jeg har flyttet så bor 2 og en halv time unna ho. men jeg prøver å støtte henne så godt jeg kan. :)

Lenke til kommentar
Da får du starte med å få henne til å ta en test.

Ja, jeg skal prøve på det.

Men jeg skjønner egentlig ikke hva ho tenker med. Dette er andre gang det har skjedd. Og det er med eldre gutter. Begge har jo et ansvar. Huff ikke vet jeg. =/

Håper ho tenker seg om neste gang ho har sex. vil ikke ha gravide venninner i 16 års alderen :dontgetit:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Mest sannsynlig så har ikke jenta det særlig bra i det hele tatt. Og gir derfor litt faen. Med påfølgende skyldsfølelse, angst og mulig graviditet osv...

Og "eldre gutter" er ikke kjent for å ta ansvar...

Nei. Har hørt endel om at 17 -18 åringer ikke "tenker" når dem skal ha sex. Spesielt ikke gutter.

Lenke til kommentar
Hvis du er kjent i området hun bor så kan du søke og se om du finner en helsestasjon for ungdom i nærheten av henne. Der kan hun ta gratis test, og de er også veldig vant med å snakke med ungdommer og slike saker som dette :)

Vet hvor helsestasjonen er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...