Gå til innhold

Velge Striker2Extreme eller Rampage Extreme?

MiKA7

Anbefalte innlegg

Som emnet sier så er jeg litt i tvil av hvilken av disse hk'ene jeg vil kjøpe.. Har ett gtx280 kort og kunne tenkt meg sli, men er ikke avhengig av det..

Er litt skeptisk til 790i da jeg har hørt om videokorrupsjon og hdkorrupsjon, mens jeg er skeptisk til x48 da jeg bare hadde krøll med x38..

Noen som har noen ideer eller forslag til hvilket av de to jeg skal velge??

Takker for all hjelp og innspill!

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde definitivt tatt X48, 790i er så merkelig med HD korrupsjon (Som sies at det er fikset men dukker fortsatt opp) og diverse andre ustabilitets problemer.

Personlig har jeg X38 og er en av de storfornøyde med stabiliteten, men jeg skal prøve 780i fra ASUS her snart men er SVÆRT skeptisk til alt som det står Nvidia på for tiden etter nForce skandalen og nå brikke skandalene, tydelig at Nvidia sliter litt for tiden.

Sjansene for krøll med Intel brikkesett er mye mindre enn for å få krøll med nForce, ergo så kan du jo selv se hvor dine sjanser er best og hvordan flaksen din er.

Finnes en god del nForce tråder her på forumet med problemer og noen få hvor de ikke har problemer, ellers om du vil ha SLi så lønner det seg mer å vente på X58 som får SLi og Crossfire.

Lenke til kommentar
Jeg hadde definitivt tatt X48, 790i er så merkelig med HD korrupsjon (Som sies at det er fikset men dukker fortsatt opp) og diverse andre ustabilitets problemer.

Personlig har jeg X38 og er en av de storfornøyde med stabiliteten, men jeg skal prøve 780i fra ASUS her snart men er SVÆRT skeptisk til alt som det står Nvidia på for tiden etter nForce skandalen og nå brikke skandalene, tydelig at Nvidia sliter litt for tiden.

Sjansene for krøll med Intel brikkesett er mye mindre enn for å få krøll med nForce, ergo så kan du jo selv se hvor dine sjanser er best og hvordan flaksen din er.

Finnes en god del nForce tråder her på forumet med problemer og noen få hvor de ikke har problemer, ellers om du vil ha SLi så lønner det seg mer å vente på X58 som får SLi og Crossfire.

etter mitt krøll med 680i og x38, har jeg nå 780i og det funker greit det, men har nettopp kjøpt meg en qx9770 så x58 er utelukket da det kun vil støtte lga1366:S

Lenke til kommentar
det finnest ikke hd korrupsjon på 790 cipset lengre. Blei fixa med 0801.

Skall ta ut mitt 790 snart, etter eine av 8800gt daua :/

Rettelse, det SKULLE være fikset... Men dessverre skjer det ennå den dag idag, dog i mindre omfang.

Anandtech har en artikkel på dette om det skal være av interesse, og ser fortsatt folk med nyere BIOS som har samme problemene så 790i er ikke helt friskmeldt enda, men HD korrupsjonen er bare ett av mange problemer som nForce har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...