Spykar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei. Går rett på sak. Skulle starte maskinen min idag og alt så ut til å gå greit. Den startet opp, men ingenting kom opp på skjermen. Slo av switchen bak på psu'en og skrudde på igjen, men så ville den ikke starte. Det som skjer er at vifta til psu'en går litt før den stopper, for så å begynne å gå igjen. Slik går den hele tiden og maskinen vil ikke starte. Skrudde opp maskinen og skiftet psu'en med en gammel jeg har liggende, men akkurat det samme skjer da også. Maskinen har fungert helt fint helt til idag. Og for en perfekt tidspunkt å krasje på med oblig oppgaver og andre innleveringer rett rundt hjørnet Maskin: Microsoft® Windows® XP Home Hk Intel 915P Express Chipset for DDR400 SDRAM (PC3200) Memory and Intel Pentium 4 Processors Psu Fortron/Source Epsilon 700W, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pi Kingston 1024MB DDR PC3200 DIMM x3 nvidia geforce 7800gt Takk for svar og hjelp! Motherboard_D1826_G.pdf Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvor lenge har du hatt maskina di, og har du noe formening om hvor mye den har gått? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Prøv med en enkel minnebrikke i forskjellige slotter. Reset bios Koble vekk unødvendige enheter en og en for å se om du får den i gang. Om det ikke er PSU så er ofte hovedkort neste på listen. Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Har hatt maskinen min i litt over 3 år nå ca. Og har vel gått en del vil jeg si, men skur den som regel alltids av før jeg legger meg. Pastafarian: Jeg har ingenting koblet til maskinen min for øyeblikket og har koblet av diverse ledninger slik at jeg kun har hk, minne og psu koblet til, men fortsatt ingenting... Er klar over at hk er gammelt, skal det ha mye å si eller? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Du vil trenge HK,PSU,en minnebrikke og skjermkort for å starte. Alder er uvesentlig innenfor rimelighetens grenser. Feilsøking innebærer å prøve med andre produkter, mao annet skjermkort, annet hovedkort osv til du finner komponenten med feil. Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ok får prøve meg frem. Så får jeg komme tilbake når jeg sitter bom fast. Takk for svar. På gjensyn (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå