Gå til innhold

Lage spill, Idèer?


Anbefalte innlegg

siden jeg har startet med å lage et mafiaspill, og er godt på vei, så har jeg skjønt at det er ikke noe marked for det.

 

Så lurer på om noen har andre idèer til hva som kan lages, og evt. vil lage dette med meg?

Må sefølgelig være tekstbasert.

 

F.eks at du har et lag, må kjøpe spillere, spiller i en liga osv.. om dere skjønner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du skaffe deg en god og ganske unik ide, så må du utvikle en motor til selve spillet. Du må mest sansyneligvis bruke både databaser og avansert php. Hvis du klarer dette trenger du fortsatt et bra grensesnitt.

 

Du må også skape blest om spillet. Hvis du klarer alt dette må folk i tillegg like iden og spilelt ditt.

 

Dette krever arbeid. Sett i gang, om et år eller så kanskje du begynner å bli klar.

Lenke til kommentar

Det tar faktisk ikke et år å lage sånne ting. Det kan gjøres på kanskje en mnd, om du arbeider 3-5 timer om dagen.

Lagde viktige funksjoner i et mafiaspill , på 2 dager, som et mafiaspill bygger på.

 

Eneste jeg trenger er jo den unike idèen.

Men kommer jo sefølgelig ikke på en. Om noen har en, men ikke har kunnskapen til å lage dette selv kunne joe jeg f.eks lagd det, så kunne man sammarbeidet.

Lenke til kommentar

Haha, lage spillmotor på to dager - da har du virkelig lagt arbeid i det, ja! :!:

 

Du er rimelig naiv hvis du tror at alt som trengs er en unik idé. Er vel ikke annet en kan forvente av en som starter med å lage mafiaspill ..

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Det tar faktisk ikke et år å lage sånne ting. Det kan gjøres på kanskje en mnd, om du arbeider 3-5 timer om dagen.

Lagde viktige funksjoner i et mafiaspill , på 2 dager, som et mafiaspill bygger på.

Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned, for tro nå ikke at det er smart å endre på tingene «midt i». Så må du også vie tid på testing, for du vil tross alt nødig at folk flykter fra spillet ditt fordi det nettopp er en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Ei heller ønsker du at folk kan trikse til seg betalingstjenester uten å betale.

 

Ja, og hvis du tror en god ide er alt så tar du helt feil. Det er bare del en. Skal du tjene penger på det trenger du en plan for hosting av spillet, for skal man tjene penger må det være populært, og du kan aldeles ikke sitte og klø deg i hodet over hva du skal gjøre når betalende kunder sliter med snegle-trege servere. Til det trenger du en inntektskilde og følgelig også betalingsløsning. Visa & co er aldeles ikke glad i egenlagde løsninger, så her må du enten til med SMS-betaling eller kobling mot 3.partsløsning. Betaling via SMS er nok det beste, men sannsynligvis også det dyreste. Tilslutt trenger man også en god dose penger fra før. Selv om man det neste året sitter og programmerer gratis vil et slikt spill aldri noen gang ta av uten markedsføring, premier og andre ting som koster litt penger, og det er aldeles ikke slik at man kan regne med å gå i pluss fra dag en spillet er i drift.

 

Kort sagt: For å kunne realisere et kommersielt drivverdig spill trenger du en svært god ide, gjennomtenkte planer for gjennomføring, noen millioner kr og et år med planlegging, programmering og testing sammen med 2-3 andre programmerere.

 

Red.: ... og da har jeg helt glemt å nevne at ingen personer med vettet i behold poster en slik ide her.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
fordi det nettopp er en kombinasjon av et korthus og en sveitserost.

:nei:

 

jeg regner jo sefølgelig ikke at det er ferdig på en mnd, er ikke dum.

men om du legger MYe arbeid i det, så kan du fint klare det. Det er det jeg mente.

 

sant nok; Tror ikke noen med vettet i behold legger ut en god idèe her, Men det er jo lov å håpe at noen med en god idèe ikke har vettet i behold?

Lenke til kommentar
Det tar faktisk ikke et år å lage sånne ting. Det kan gjøres på kanskje en mnd, om du arbeider 3-5 timer om dagen.

Lagde viktige funksjoner i et mafiaspill , på 2 dager, som et mafiaspill bygger på.

Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned, for tro nå ikke at det er smart å endre på tingene «midt i». Så må du også vie tid på testing, for du vil tross alt nødig at folk flykter fra spillet ditt fordi det nettopp er en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Ei heller ønsker du at folk kan trikse til seg betalingstjenester uten å betale.

 

Ja, og hvis du tror en god ide er alt så tar du helt feil. Det er bare del en. Skal du tjene penger på det trenger du en plan for hosting av spillet, for skal man tjene penger må det være populært, og du kan aldeles ikke sitte og klø deg i hodet over hva du skal gjøre når betalende kunder sliter med snegle-trege servere. Til det trenger du en inntektskilde og følgelig også betalingsløsning. Visa & co er aldeles ikke glad i egenlagde løsninger, så her må du enten til med SMS-betaling eller kobling mot 3.partsløsning. Betaling via SMS er nok det beste, men sannsynligvis også det dyreste. Tilslutt trenger man også en god dose penger fra før. Selv om man det neste året sitter og programmerer gratis vil et slikt spill aldri noen gang ta av uten markedsføring, premier og andre ting som koster litt penger, og det er aldeles ikke slik at man kan regne med å gå i pluss fra dag en spillet er i drift.

 

Kort sagt: For å kunne realisere et kommersielt drivverdig spill trenger du en svært god ide, gjennomtenkte planer for gjennomføring, noen millioner kr og et år med planlegging, programmering og testing sammen med 2-3 andre programmerere.

 

Red.: ... og da har jeg helt glemt å nevne at ingen personer med vettet i behold poster en slik ide her.

 

Er helt enig med Ernie.. skal man lage noe skikkelig, kreves det god planlegging, flere folk (mer enn 1.stk) og mye tid. webprogrammering er forresten generelt dårlig betalt etter min mening. Det har vel mye med at det er så mange som tilbyr sine tjenester, både private og næringsdrivende.

 

når det er sagt, så la ikke begrensinger stoppe kreativiteten din.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned.

 

Det er jo helt idiotisk, han bruker den tiden han trenger.

Blir spillet dårlig, så utvikler han det videre (bugs/funksjoner etc..). Det er slik andre spill holder på.

 

Å sitte å programere 3-5 timer om dagen er helt bortkastet! Da har du virkelig store fritidsproblemer. Et forslag til dere som driver med sånt: Få dere et liv.

Endret av Rematusen
Lenke til kommentar
Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned.

 

Det er jo helt idiotisk, han bruker den tiden han trenger.

Blir spillet dårlig, så utvikler han det videre (bugs/funksjoner etc..). Det er slik andre spill holder på.

 

Å sitte å programere 3-5 timer om dagen er helt bortkastet! Da har du virkelig store fritidsproblemer. Et forslag til dere som driver med sånt: Få dere et liv.

nå synes jeg du er litt vel frekk. er det ikke verdig nok for deg at folk har jobber der det er programmering innblandet? vanlig arbeidsdag er 8 timer. de har altså ikke et liv?

Lenke til kommentar
Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned.

 

Det er jo helt idiotisk, han bruker den tiden han trenger.

Blir spillet dårlig, så utvikler han det videre (bugs/funksjoner etc..). Det er slik andre spill holder på.

 

Å sitte å programere 3-5 timer om dagen er helt bortkastet! Da har du virkelig store fritidsproblemer. Et forslag til dere som driver med sånt: Få dere et liv.

nå synes jeg du er litt vel frekk. er det ikke verdig nok for deg at folk har jobber der det er programmering innblandet? vanlig arbeidsdag er 8 timer. de har altså ikke et liv?

 

 

Ikke de som har det som jobb!

Men de som ikke har det som jobb. Da har de lite å finne på!

Lenke til kommentar

Burde egentlig holde meg unna å kommentere det her, men ... vel ...

Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned.

 

Det er jo helt idiotisk, han bruker den tiden han trenger.

Blir spillet dårlig, så utvikler han det videre (bugs/funksjoner etc..). Det er slik andre spill holder på.

Idiotisk? Det kalles en strukturert gjennomføring av et prosjekt og er gjerne det som gir best og mest forutsigbart resultat. Å drive etter «cowboy coding»-prinsipper pleier som regel å gi direkte elendig resultater som følge av dårlig eller ingen planlegging. Ja, man kan såklart bruke den tiden man trenger, men da er det enten et ustrukturert prosjekt (aka. «cowboy coding»), en forsinkelse eller uforusette ting man ikke planla.

 

Å sitte å programere 3-5 timer om dagen er helt bortkastet! Da har du virkelig store fritidsproblemer. Et forslag til dere som driver med sånt: Få dere et liv.

Altså makan til frekkhet. En nyhet til deg: Det kalles en jobb, og dit usagn er direkte trakasering av folk som lever av å lage programvare enten heltid eller deltid :thumbdown:

Lenke til kommentar
Burde egentlig holde meg unna å kommentere det her, men ... vel ...
Beklager, men :lol: Altså, det nytter ikke å tro at et webbasert spill er ferdig om en mnd hvis du jobber 3-5 timer om dagen. Da ender du opp med en kombinasjon av et korthus og en sveitserost. Bare det å planlegge noe slikt kan fort ta en måned.

 

Det er jo helt idiotisk, han bruker den tiden han trenger.

Blir spillet dårlig, så utvikler han det videre (bugs/funksjoner etc..). Det er slik andre spill holder på.

Idiotisk? Det kalles en strukturert gjennomføring av et prosjekt og er gjerne det som gir best og mest forutsigbart resultat. Å drive etter «cowboy coding»-prinsipper pleier som regel å gi direkte elendig resultater som følge av dårlig eller ingen planlegging. Ja, man kan såklart bruke den tiden man trenger, men da er det enten et ustrukturert prosjekt (aka. «cowboy coding»), en forsinkelse eller uforusette ting man ikke planla.

 

Å sitte å programere 3-5 timer om dagen er helt bortkastet! Da har du virkelig store fritidsproblemer. Et forslag til dere som driver med sånt: Få dere et liv.

Altså makan til frekkhet. En nyhet til deg: Det kalles en jobb, og dit usagn er direkte trakasering av folk som lever av å lage programvare enten heltid eller deltid :thumbdown:

 

 

Er ikke i humør til å diskutere nå.

Men jeg har mine meninger, dere har deres. Og ernie leste du siste posten min ?

 

Ikke de som har det som jobb!

Men de som ikke har det som jobb. Da har de lite å finne på!

Lenke til kommentar
Er ikke i humør til å diskutere nå.

Men jeg har mine meninger, dere har deres. Og ernie leste du siste posten min ?

 

Ikke de som har det som jobb!

Men de som ikke har det som jobb. Da har de lite å finne på!

Ja, jeg har lest det og det endrer ikke noe. Du hopper glatt over at mange store ting har startet som mer eller mindre rene hobbyprosjekter, tilfeller hvor du mener folk ikke har et liv og kaster bort tiden. Google, Facebook, MySQL, alle startet som et hobbyprosjekt med mer eller mindre en drøm om å lykkes, og alle har resultert i stor business. Det finnes plenty andre eksempler på det samme, og jeg tviler meget sterkt på at de mener det var bortkastet eller at de ikke hadde et liv.

 

Forøvrig: for å holde meg litt «on-topic» her så ser man av slike eksempler at det lønner seg å ha en mer eller mindre konkret plan om hva man vil. Det er ikke slik at de bak Google laget en søkemotor bare fordi de ønsket å lage en egen søkemotor. De hadde en konkret teori/ide rundt grafer om hvordan dette burde gjøres, og søkemotoren ble teori satt ut i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...