Gå til innhold

Rot med "Mine Dokumenter" Mappen. Har den 2 ganger. Hvordan slå sammen.

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har "Mine Dokumenter" både på min eksterne og intern hardisk.

Og nå har jeg lagret mye på "Mine Dokumenter" på interne og eksterne og dermed er de ikke lik lengere.

Finnes det et program som kan rydde opp i dette?

Jeg kjører et program som heter Easy Duplicate Finder (Gratis) nå. Men det bare på ei av mappene siden jeg har rot i selveste mappene også.

1. Hvordan kan jeg slå sammen begge "Mine Dokumenter" mappene?

2. Hvilken program kan dere annbefale som kan ta Backup av hoved "Minedokumenter" mappen i framtiden slik at dette ikke skjer igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken Windows type/versjon ?

Hva har du i register nøkkelen Personal (sjekk med regedit) under:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Har du på et tidspunkt brukt funksjonen "move target" (flytt) på Mine Dokumenter icon/linken på skrivebordet ?

Lenke til kommentar

Windows XP Pro x64.

Jeg har alltid hatt Mine Dokumenter på en annen Patisjon eller Harddisk. Når Windows Nyinstalleres trykker jeg på Move Target og velger der jeg har MineDokumenter mappen.

Dette er en billig forsikring vis det skulle skje noe med Windows uten og måtte knø med Linux.

Det har seg slik at jeg har brukt Eksternen Disken som backup når jeg forlot min Hybel og skulle på sommerferie.

Jeg har lyst og kombinere begge MineDokumentermappen til en mappe som er opptatert.

Regedit:

post-123709-1220794205_thumb.jpg

Den andre MineDokumentermappen ligger på Hardisk K.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Dersom du har flyttet target på "My Documents" til E:\ ser iallefall shellfolder riktige ut. Ser dog at windows er installert på D:\.

Å slå sammen filene i disse folderene bør du gjøre manuelt med å kopiere filer "merk alle" fra hver undermappe på K: til respektive mappe på E:\My Documents. Og når du har samme filnavn prompt som kommer opp så velger du enten å overskrive eller ikke basert på date/timestamp slik at du får alle filer på E: i siste versjon.

Etter dette kan du bare slette hele mappe med underliggende på K:\ helt og holdent.

Lenke til kommentar

Du kan teste denne ( ViceVersa FREE ) :

http://www.tgrmn.com/free/

Det er kun folder for folder compare .

Velger du opsjon align source and target vil siste versjoner kopiere begge veier .

Du kan også se preview av filer som ikke er identiske , enkleste er da å velge hide matched files slik ser du kun de som er "different".

Mulig det finnes noen andre folder sync programmer som gir deg samme funksjon , men dette var en jeg fant først som hadde date/time stamp preview comparsion.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...