Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Er i slutten av perioden.. Har det noe å si om fyren kom eller ikke? Litt sent å tenke på dette nå,men.. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Du kan jo kjøpe en graviditetstest og sjekke. La oss høre hvordan det går! Lenke til kommentar
Morgaine Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 For å bli gravid må man ha eggløsning, og som hovedregel skjer den ca 14 dager før neste mens, men her er det jo individuelle forskjeller. Avhengig blant annet av lengden på menssyklus. Sædceller kan dessuten overleve opptil flere dager, slik at man kan bli gravid dersom man har hatt sex også noen dager før eggløsningen skjer. Det kan "lekke" sæd også før utløsningen, slik at han ikke nødvendigvis må komme for at man skal kunne bli gravid av det.. men det får vel være måte på uflaks/flaks (alt etter som) Et alternativ er jo å ta angrepillen hvis man har slurvet med prevensjon og man ikke vil ha noen følger av det. Den kan kjøpes på apotek og tas vel innen de første 72 timene hvis jeg ikke husker feil. Ellers gjenstår det bare å vente og se og teste når det har gått en tid.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Nei, man kan ikke bli gravid mens man har mensen. Og sædceller kan overleve i EGGLEDERNE i 2-3 dager. I livmoren (hvor den kan ligge og "vente" på eggløsning) kan den faktisk overleve i 10+ dager, statistisk sett. Edit: At de derimot skal komme seg fra livmoren og opp i egglederen etter 2-3 dager er fullstendig usannsynlig. Endret 8. september 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Nei, jeg tror neppe man kan bli gravid når man har mensen. Lenke til kommentar
Melodramatic Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Enkelte kan ha eggløsning samtidig med menstasjon, da kan man bil gravid. Mens er ikke prevansjon. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Enkelte kan ha eggløsning samtidig med menstasjon, da kan man bil gravid. Mens er ikke prevansjon. Nei, mens er nok ikke like sikkert som prevensjon, men jeg tror nok det er ganske liten sannsynlighet for å bli gravid during mens. Lenke til kommentar
Melodramatic Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jepp, jeg og vil tro at det kun er en liiiten mulighet for å bli gravid, men den er der, og jeg vil ikke at uerfarne fjortiser skal tro det er trygt. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jepp, jeg og vil tro at det kun er en liiiten mulighet for å bli gravid, men den er der, og jeg vil ikke at uerfarne fjortiser skal tro det er trygt. Fjortiser er mer erfarne enn det du tror på det området. Det interesserer dem vet du! Så dessuten tror jeg deg fleste tar forbehold om slike ting. De fleste vil nok ikke bli mor og far i den tiden! Lenke til kommentar
Melodramatic Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Sex intresserer fjortiser. Konsekvenser er nok ikke fullt så intressant.. Neida.. Men når man faktisk kommer over voksne mennesker som verken vet eller bryr seg, samt gravide 15-16 i hytt og vær, så blir man litt bekymret. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 De fleste fjortiser er nok interessert ja, men ikke før de står oppe i situasjonen selv, og da kan det være for seint. og de har ikke erfaring og rutine med prevensjon og sykluser. Dessuten er de i en situasjon der de trenger å lære, derfor er ikke svaret: -nei du kan ikke bli gravid når du har mensen, bra nok. For muligheten er der, selv om sansynligheten er liten.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Enn første dag etter mens? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jepp, jeg og vil tro at det kun er en liiiten mulighet for å bli gravid, men den er der, og jeg vil ikke at uerfarne fjortiser skal tro det er trygt. Fjortiser er mer erfarne enn det du tror på det området. Det interesserer dem vet du! Så dessuten tror jeg deg fleste tar forbehold om slike ting. De fleste vil nok ikke bli mor og far i den tiden! Ja, det er derfor vi daglig ser disse trådene om og om igjen! Og til trådstarter: Bruk prevensjon. Puler du uten, blir du bare litt gravid. Lykke til. Endret 10. september 2008 av MRN Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jepp, jeg og vil tro at det kun er en liiiten mulighet for å bli gravid, men den er der, og jeg vil ikke at uerfarne fjortiser skal tro det er trygt. Fjortiser er mer erfarne enn det du tror på det området. Det interesserer dem vet du! Så dessuten tror jeg deg fleste tar forbehold om slike ting. De fleste vil nok ikke bli mor og far i den tiden! Ja, det er derfor vi daglig ser disse trådene om og om igjen! Og til trådstarter: Bruk prevensjon. Puler du uten, blir du bare litt gravid. Lykke til. Pul uten prevensjon og du blir litt gravid? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Uttrykket "litt gravid" er jeg skeptisk til. Skjønte ikke hva som menes med det!? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Var kanskje "ironisk"? Altså man blir (veldig) gravid.. Noe jeg ganske sikkert er nå. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Var kanskje "ironisk"? Altså man blir (veldig) gravid.. Noe jeg ganske sikkert er nå. Spør du meg så kan man verken bli litt gravid eller veldig gravid. Uantsett, synes synd på deg hvis du er gravid. Eller... det kommer an på alderen også. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Aldri hørt det uttrykket før, nei? Er 17.. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Aldri hørt det uttrykket før, nei? Er 17.. Man lærer tydeligvis noe nytt for hver dag som går... Tror du at du er gravid, eller har du fått det bekreftet? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Bare tror.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå