atsjoo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei, jeg vurderer et HTPC-oppsett med et Lian-Li PC-C37-kabinett og en AMD Athlon X2 4050e-prosessor som jeg tenkte å klokke ned og undervolte. Finnes det noen lav-profil-prosessorkjølere som er i stand til å kjøle ned denne passivt? Jeg vil ikke ha andre vifter enn en eventuell kabinettvifte. Kan det tenkes at stock-kjøler kan kjøres uten vifte (jeg kan kanskje strekke meg til å montere en 120mm-vifte i taket på kabinettet over prosessorkjøleren)? Det sannsynlige oppsettet mitt vil se slik ut: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=63362 Mvh. Anders Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 jeg ville heller satt en stor vifte ved lavt turtall (800RPM) på en prosessorkjøler enn å hatt vifta til å blåse ut av kabinettet. En kjølig og stabil prosessor er bedre enn et varmt kabinett. jeg vil tro det ikke er anbefalt å kjøle en X2 prosessor ved passiv kjøling. Særlig i et så lite kabinett hvor det er vanskelig å få inn en stor kjøleribbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå