Gå til innhold

Valg av strømforsyning(hvor kraftig?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2135415

Følge det var like greit å slenge inn et innlegg her, nytt topic er så stress. :roll:

Vipper mellom PSU av typen Thermaltake Toughpower 850W og en 1000w PSU.

 

Ifølge eXtreme PSU calc, så bør jeg ha akkurat 850 watt med dette oppsettet:

GPU: HD4870 X2 (Den hadde ikke dette kortet, så la inn HD4870 i CF)

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550

Optisk Drive: Samsung SH-S223F

HDD1: Western Digital 200gb IDE 7200

HDD2: Seagate Barracuda 1tb 7200

RAM: Corsair Dominator TWIN2X 8500C5DF 4096MB, DDR2

 

Lett overklokket, med tillagt mulighet for et evt lydkort.

 

Hvor nøyaktig er dette? Bør kanskje gå for 1000w for å kunne legge til flere disker senere?

Hva er eventuelt å anbefale i 850w/1000w sjangeren.

Endret av Slettet+2135415
Lenke til kommentar
Følge det var like greit å slenge inn et innlegg her, nytt topic er så stress. :roll:

Vipper mellom PSU av typen Thermaltake Toughpower 850W og en 1000w PSU.

 

Ifølge eXtreme PSU calc, så bør jeg ha akkurat 850 watt med dette oppsettet:

GPU: HD4870 X2 (Den hadde ikke dette kortet, så la inn HD4870 i CF)

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550

Optisk Drive: Samsung SH-S223F

HDD1: Western Digital 200gb IDE 7200

HDD2: Seagate Barracuda 1tb 7200

RAM: Corsair Dominator TWIN2X 8500C5DF 4096MB, DDR2

 

Lett overklokket, med tillagt mulighet for et evt lydkort.

 

Hvor nøyaktig er dette? Bør kanskje gå for 1000w for å kunne legge til flere disker senere?

Hva er eventuelt å anbefale i 850w/1000w sjangeren.

thermaltake 1000w eller 1200w ska være svært gode også ved tanke på fremtid der får du alt du trenger av kabler pluss litt til, men de er lange og tunge så tenk på det før du kjøper. northq har også en 1000w som er litt mindre fysisk,men har ikke det samme som thermaltake. antec 1000w er også et godt valg, en fyr på youtube (søk på club4ghz) kjører et vilt system på med en antec 1000w uten problemer. ellers så har vi enermax galaxy 1000w som også er av høy kvalitet, men det største hinderet for mange er størrelse på disse monstrene. pass på at du får plass før du bestiller ellers så må du påkoste et større og mer romslig kabinett.

 

har selv thermaltake 850w som drar unna med 2 gtx280 i SLI, den er mindre enn 1000w'n fysisk,men ved tanke på fremtid vil nok en 1000w eller mer være godt valg.

Lenke til kommentar
Hvor nøyaktig er dette? Bør kanskje gå for 1000w for å kunne legge til flere disker senere?

Hva er eventuelt å anbefale i 850w/1000w sjangeren.

 

Harddisker trenger ikke spesielt mye strøm, max. 10W under drift, de trenger dog mer i de sekundene de spinner opp. Men med mindre du har tenkt å legge til 5-6 ekstra disker, så er det ingen krise. Og har man urimelig mange disker, sørger man for å ha "Staggered spin-up.

Lenke til kommentar

Slenger meg på her. Skal bygge noe sånt som dette:

GPU: 2 stk GeForce GTX 260 i SLI (Antakelig den nye oppjusterte versjonen. Kommer nok til å overklokke også)

CPU: Intel Core 2 Duo E8500, overklokka til ca 4,2 Ghz

HK: eVGA nForce 750i FTW

RAM: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) (med mulighet for å legge til to brikker senere)

Optisk: DVD-brenner

Harddisk: 2-3 stk harddisker

Vifter: Noe sånt som 5-6 vifter (alle 120mm, bortsett fra en på 200mm)

 

Putter jeg dette inn i PSU-kalkulatoren, får jeg litt i overkant av 500 W. Men på SLI-ready-lista til nVidia (for 2 stk GTX 260) er det ingen strømforsyninger som er svakere enn 800 W. Jeg hadde tenkt å gå for en på 750 W, som f.eks. Thermaltake Toughpower. Vil det være nok?

 

Et spørsmål litt på sidelinja: Er det lurt å kjøpe en dyrere strømforsyning som fortsatt kan være god nok til neste gang jeg skal bygge PC? Jeg mener, hvor mye høyere kan strømforbruket i PC-er bli...

Endret av Samilainen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...