opa Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Går å lurer på om jeg skal begynne på E-business ved NITH neste år (2009). Jobber i dag innen IT, har bare ett år på NA (drittskole forøvrig) som utdannelse. Ellers er jeg selvlært og fått erfaring etter endel jobbing innen IT. Føler jeg ikke kommer meg så mye videre uten en skikkelig utdannelse + at jeg har gått lei av det jeg jobber med. Noen som har erfaring med dette studiet? Har ingen erfaring med programmering, men har skjønt at første året er generelt og at man begynner med basic programmering innen Java. Er takknemlig for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Av min personlig erfaring så liker jeg ikke helt NITH. Jeg går seff ikke E-business, men en annen linje, og jeg kan trygt si at jeg er ikke fornøyd med hvordan de driver butikk. Det har skjedd ved flere anledninger at foreleseren de har leid inn (ikke alle er fast ansatte, de fleste er leid inn fra andre selvskaper) ikke holder mål som forelesere/pedagoger og dermed får hele klassen bortkastet en hel semester i det faget. Eneste løsning som ledelsen har kommet på er å gi en gratis eksamen (om du skulle stryke, noe 50% i det ene faget gjorde), men ikke noe "penger tilbake", og det er heller ikke rom for det ene faget + alle fag i neste semester samtidig på timeplanen. Dermed toget er gått, folk har stryki (og sikkert fått gratis eksamen til, men hva denne er god for når folk ikke kan faget, vet ikke jeg). I mine øyne er det ingen kvalitetskontroll på hva som egentlig skjer i klasserommene. Du risikerer altså å få en "jalla" lærer i ett semester og ikke få noe utbytte ut av det. Nå skal ikke jeg dra alle over en kam, men min personlig erfaring er ikke så god. Hadde jeg visst det jeg vet nå når jeg søkte, ville jeg ikke ha søkt i det hele tatt i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå